کد خبر: 14207
A

جانشین فرمانده ارتش : دشمن می‌خواهد مردم را به خیابان‌ها بکشاند و علیه نظام بشوراند

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم امسال هم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی سخت به اظهارات غربی‌ها خواهند داد.

جانشین فرمانده ارتش : دشمن می‌خواهد مردم را به خیابان‌ها بکشاند و علیه نظام بشوراند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ احمدرضا امیر پوردستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی به منظور گرامیداشت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب که در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 برای آمریکا‌یی‌ها یک شک بزرگ بود و تمامی معادلات آنها را در منطقه و جهان بر هم زد.

جانشین فرمانده ارتش با تاکید به این موضوع که انقلاب اسلامی راه خود را ادامه می‌دهد و تمامی سد‌های دشمنان را خواهد شکست افزود: دولت‌های غربی به خصوص آمریکا از همان آغاز قصد داشتند که انقلاب مردم ایران را در هم بشکنند، به همین دلیل از شاه حمایت می‌کردند و حتی زمانی که فهمیدند سلطنت رژیم پهلوی به خطر افتاده افرادی را جهت هدایت نیروهای مسلح به ایران اعزام کردند تا مانع پیروزی انقلاب شوند.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها می‌خواستند انقلاب اسلامی پیروز نشود گفت: در دوران انقلاب مردم ایران، جهان به دو قطب شرق و غرب تبدیل شده بود و هر قطب کشورهایی را تحت استعمار خود داشت، از طرف دیگر کشور ما نیز که مهمترین کشور در منطقه خاورمیانه بود و مزیت‌های زیادی داشت حفظ آن برای آمریکا از اهمیت وی‍ژه‌ای برخوردار بود.

امیر پوردستان درباره مزیت‌های بالقوه کشور ایران بیان داشت: اولین مزیت ایران این بود که در مسیر رفت و آمد انرژی قرار داشت و هرگاه آمریکا می‌خواست می‌توانست میزان ارسال انرژی به دنیا را کنترل نماید. دومین مزیت ایران همسایگی کشور ما با اتحاد جماهیر شوروی بود و چون آمریکا می‌خواست به هر نحوی شده این کشور را از بین ببرد از مزیت ایران استفاده کرد و در تمامی مرزهای مشترک ایران و شوروی رادار نصب کرد تا بتواند شوروی را کنترل کند.

جانشین فرمانده ارتش ادامه داد: از طرف دیگر کشور ما یک بازار خوب برای تجهیزات آمریکایی بود و این کشور می‌توانست در ازای صادرات کالا به ایران از نفت کشورمان بهره ببرد، ازسوی دیگر آمریکا باعث شده بود تا ارتش ایران در آ‌ن زمان به عنوان ژاندارم منطقه برای این کشور باشد، کشور ما جبهه اول ناتو در برابر اتحاد جماهیر شوروی بود.

وی تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید این مزیت‌های بزرگ ایران از دسترس آمریکا خارج شد اما نکته‌ مهمتر این است که انقلاب مردم ایران یک انقلاب دینی بود و چون مستکبرین جهان به ویژه آمریکا می‌دانست که اگر انقلاب دینی در ایران شکل بگیرد دیگر نمی‌تواند منابع کشورمان را در اختیار داشته باشد، درصددآن برآمد تا به هر نحوی که شده مانع پیروزی انقلاب شود اما خوشبختانه نتواست کاری از پیش ببرد.

امیر پوردستان با اشاره به این موضوع که در پیروزی انقلاب عوامل زیادی دست داشتند به برشمردن برخی از این عوامل پرداخت و گفت: اصلی ترین عامل پیروزی انقلاب حضور روحانیت در خط مقدم و هدایت امام (ره) بود که جمعیت را به خیابان‌ها آورد. اگر این هدایت امام (ره) و حضور روحانیون نبود این انقلاب شکل نمی‌گرفت و امروز هم همین حضور باعث شده تا دشمن نتواند در کشور کاری انجام دهد.

جانشین فرمانده ارتش ادامه داد: حضور گسترده مردم در آن برهه حساس دلیل دومی بود که باعث پیروزی انقلاب شد چرا که این حضور و اعتصاب کارمندان دولتی باعث شد تا کمر رژیم شاهنشاهی بشکند؛ عامل سوم هم که کمتر به آن پرداخته شده پیوستن بدنه ارتش به انقلابیون بود. در دوران انقلاب ارتش به دو قسمت تقسیم شده بود که قسمت اول ژنرال‌های خود فروخته بودند و قسمت دوم کسانی بودند که به امام (ره) لبیک گفته بودند و حتی به فرمان ایشان پادگان‌ها را خالی کردند.

وی با اشاره به این موضوع که وحدت ارتش و سپاه از همان دوران شکل گرفت، بیان داشت: بدنه ارتش کسانی چون شهید صیاد شیرازی، شهید کلاهدوز و افرادی مانند آنها بودند که در آن زمان به میدان آمدند و توانستند بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

امیر پوردستان با تاکید به این موضوع که ارتش در آن روزها با تمام توان خود به میدان آمد و به دفاع از نظام پرداخت گفت:‌ آمریکایی‌ها از همان روزهای نخست انقلاب اقدامات خود را در جهت براندازی انقلاب مردم ایران آغاز کردند. اگر امروز فرمانده معظم کل قوا می‌گویند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد به دلیل همان سابقه‌‎ای است که این کشور در ایران دارد. آنها درهمان روزهای آغازین تحریم‌های علیه ایران وضع کردند و به ترور شخصیت‌ها دست زدند اما زمانی که دیدند نمی‌توانند با این کار به نتیجه‌ای برسند آشوب‌ها در مرزها به راه انداختند ،به گونه‌ای که 18 ماه کشور را درگیر این موضوع کردند اما بازهم ارتش در آن زمان وارد عمل شد و ختم قائله کرد.

جانشین فرمانده ارتش افزود: پس از اینکه آمریکایی‌ها دیدند با این کار به نتیجه‌ای نمی‌رسند، صدام را جلو انداختند و کشورهای منطقه را وادار به جنگ علیه ایران کردند، اما بازهم ارتش با قدرت به دفاع از کشور پرداخت که گواه آن هزاران هزار شهید ارتشی است که در دوران دفاع مقدس نثار کشور شدند.

وی تصریح کرد: اما این پایان اقدامات خصمانه‌ آمریکا نبود. آنها پس از حادثه 11 سپتامبر به بهانه مبارزه با تروریسم با آن همه ادوات و تجهیزات وارد عراق و افغانستان نشدند، بلکه قصد آنها جنگ با ایران بود؛ اما زمانی که دیدند ملت ایران ولایت‌مدار است و پست سر رهبری خود ایستاده و نیروهای مسلح آماده‌ای دارد از این کار پشیمان شدند.

امیر پوردستان ادامه داد: آنها از سال 2001 تا 2014 دائما طرح ایجاد خاورمیانه جدید را مطرح می‌کردند و قصد داشتند تا کشورها را تکه تکه کنند، حتی برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز هزینه‌های این کار آنها را تأمین می‌کردند، خوشبختانه نتوانستند این کار را بکنند و مجبور به عقب نشینی شدند اما امروز باز با یک چهره جدید وارد عرصه نبرد با جمهوری اسلامی ایران شدند.

جانشین فرمانده ارتش با اشاره به این موضوع که نیروهای جوان نیروهای مسلح کشور باید همیشه هوشیار و آماده برای دفاع از کشور باشند افزود: تهدیدی که امروز برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد تهدیدی ترکیبی است یعنی دشمن برای مقابله با ما از جنگ سخت، جنگ نرم، جنگ اقتصادی و هیچ‌گونه اقدام دیگری نخواهد گذشت.

وی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها گفته بود که همیشه باید در کنار ایران آتشی شعله‌ور باشد تا بتوان ایران را کنترل کرد. این آتش در زمان پیروزی انقلاب جنگ تحمیلی بود که بر ملت ایران تحمیل شده و پس از آن نیز این شعله گروهک تروریستی داعش بود که توانست استان دیاله عراق را بگیرد و تا نزدیکی مرزهای ما بیاید اما ارتش به عنوان بازوی مقتدر نظام توانست هر دوی این شعله‌ها را خاموش کند، امروز آنها قصد دارند تا این شعله را به افغانستان در شرق کشور ببرند و از آنجا علیه ایران اقدام کنند.

امیر پوردستان تصریح کرد:‌ در جنگ نرم دشمن نیز قصد دارد با ترویج فرهنگ بی بند و باری جوانان ایران را نابود کند، به همین خاطر شبکه‌های مجازی را به راه انداختند. جنگ نرم دشمن خیلی پیچیده‌تر از جنگ سخت او است و به همین دلیل باید تمام حواسمان را در این موضوع جمع کنیم.

جانشین فرمانده ارتش درباره جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران نیز بیان داشت: امروز دشمن در جنگ اقتصادی با تمام توان وارد عرصه شد که باید مراقب اقداماتش باشیم، در حال حاضر نفت کشور به فروش می‌رسد اما پولش به ایران بازنمی‌گردد که این همان اقدام دشمن است که می‌خواهد با این فشارها مردم را به خیابان‌ها بکشاند و بر علیه نظام بشوراند، باید بگویم دشمن کور خوانده است که بتواند چنین کاری کند.

وی اذعان داشت: دشمن در جنگ بیوشیمیایی نیز امروزه وارد عمل شده است چرا که می‌بیند که آمار جمعیت مسلمانان در جهان درحال افزایش است و جمعیت خودش درحال کاهش، به همین خاطر بسیار نگران شدند و رو به جنگ بیوشیمیایی آورده‌اند تا جمعیت مسلمانان را کنترل نمایند.

امیر پوردستان در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد:‌ یکی از صحنه‌هایی که ملت ایران می‌تواند پاسخی محکم به دشمن دهد، روز 22بهمن ماه است که هم با رهبر تجدید پیمان می‌کنند و هم مشتی محکم بر دهان دشمنان می‌زنند، مردم امسال هم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی سخت به اظهارات غربی‌ها خواهند.- باشگاه خبرنگاران 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر