کد خبر: 142098
A

رییسی: دشمن می‌خواهد مردم ما را بیکار کند

رییس‌جمهور در استان زنجان گفت: این اغتشاشات برای آن است که برای کسب‌وکار مردم زحمت ایجاد کند. اغتشاشات ظلم به علم و دانش‌افزایی و ظلم به کسب‌وکار مردم و ظلم به مردم بی‌گناهی است که در خیابان‌ها مورد آسیب قرار می‌گیرند.

رییسی: دشمن می‌خواهد مردم ما را بیکار کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید ابراهیم رییسی طی سخنانی در آیین افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی در استان زنجان با تسلیت حادثه عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ اظهار کرد: ما هم در برق خانگی، صنایع و هم حوزه کشاورزی دچار اختلالات جدی بودیم. اگر به اندازه کافی تولید برق داشتیم ناترازی به وجود نمی‌آمد اما این امر رخ نداده بود و کار دولت سخت بود که این ناترازی را رفع کند.

وی افزود: این امر از برق خانگی آغاز شد و سال گذشته قطع برق خانگی نداشتیم، بعد از آن برق صنعتی حمایت شد و در نهایت تقسیم برنامه شد که بخش صنعت و کشاورزی به نفع برق خانگی مدیریت شود و در همین زمینه ۶۰۰۰ مگاوات برق در سال اول دولت تولید شد.

رییسی ادامه داد: کاری که امروز در پنج استان کشور به بهره‌برداری رسانده‌اند ۱۰۲۶ مگاوات برق را در مدار قرار می‌دهد که باید از این تلاش تقدیر کرد به خصوص که با همت مهندسان داخلی انجام شده است.

رییس‌جمهوری یادآور شد: قبلاً برخی نگاه به بیرون داشتند اما امروز توربینی که در کشور ساخته می‌شود کیفیت بالایی دارد ولی در گذشته به دنبال خرید این توربین‌ها از خارج بودند. برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام شده و تلاش‌ها برای رسیدن به این میزان در کشور در حال انجام است.

وی یادآور شد: در حوزه آب، کاری که در خوزستان انجام شد کاری بود که باید در سه یا چهار سال انجام می‌شد اما امروز شهرهای خوزستان می‌بینند که شرایط متفاوت شده است. قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت است و شتاب گرفته است.

رییسی با بیان اینکه مردم انتظار شتاب در انجام پروژه‌های کشور دارند، تأکید کرد: تصور می‌کردند که ما با تحریم و تهدید متوقف شویم و حرکت‌مان کند شود اما دیدند که حرکت ما شتاب گرفت. ما با حفظ عزت و اقتدار این نظام و با اتکال به خداوند و اتکا به داشته‌های داخلی داریم کارمان را پیش می‌بریم.

رییس جمهوری تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز کارهای زیادی انجام شده است. دشمن دید که تهدیداتش بی‌ثمر بوده و رسماً اعلام کرد که این فشار حداکثری تأثیری نداشته است. آنان می‌خواستند جلوی فروش نفت ما را بگیرند و موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال منزوی ساختن ایران بود، اظهار کرد: ارتباط ما با کشورهای دنیا برقرار شد و آنچه برقرار بود ارتقاء پیدا کرد. در سال اول این دولت تجارت ما ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. سهم ما در تجارت و اقتصاد و ترانزیت منطقه با قبل قابل قیاس نیست و فعالیت فوق‌العاده‌ای رخ داده است.

رییسی ادامه داد: وضعیت پولی و مالی ما را با تحریم می‌خواستند محدود کنند اما دیدند که ما محدود نشدیم. وقتی در همه این توطئه‌ها شکست خوردند به دنبال ایجاد اغتشاش در کشور رفتند تا کشور پیشرفت و تولید نداشته باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما در هیچ زمینه‌ای پیشرفت کنیم، تصریح کرد: دشمن نمی‌خواهد نخبگان ما در کشور تولید علم کنند یا نمی‌خواهد فناوری در این کشور توسعه یابد. تولید و فعال‌شدن صنایع در کشور قدرت می‌آورد قدرت که فقط به موشک نیست؛ بله، موشک قدرت می‌آورد، صنایع نظامی قدرت می‌آورد اما قدرت فقط در صنعت نظامی نیست.

رییسی تاکید کرد: یکی از قدرت‌های کشور در فناوری و علم است. امروز ما در علم و فناوری حرف گفتنی در منطقه و برای دنیا داریم و دشمن نمی‌خواهد ما در علم و فناوری و در کشاورزی، صنعت و معدن حرف برای گفتن و نیز پیشرفت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام این اغتشاشات برای این است که برای علم و دانش مزاحمت ایجاد کند، افزود: این اغتشاشات برای آن است که برای کسب‌وکار مردم زحمت ایجاد کند. اغتشاشات ظلم به علم و دانش‌افزایی و ظلم به کسب‌وکار مردم و ظلم به مردم بی‌گناهی است که در خیابان‌ها مورد آسیب قرار می‌گیرند.

رییس جمهوری یادآور شد: باید در اینجا به وضوح دست دشمن را ببینید که می‌خواهد قطار پیشرفت کشور از حرکت باز بماند و تمام هدف این است که ما دنبال ایجاد اشتغال باشیم و او می‌خواهد مردم را بیکار کند و مردم را عصبانی سازد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر