کد خبر: 142126
A

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: ۹۵ درصد از نسل جوان ما در اینستاگرام هستند؛ اینستاگرام هم که هشتگ شاهچراغ را فیلتر کرده

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در ایام کرونا نسل کودک و نوجوان خود را به فضای مجازی سوق دادیم که دشمنان در این فضا برنامه دارند گفت: ۹۵ درصد از نسل جوان ما در اینستاگرام هستند، اینستاگرامی که اجازه تخطی از ارزش‌های خود را نمی‌دهد طوریکه هشتگ شاهچراغ برای محکومیت جنایت دیشب فیلتر می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: ۹۵ درصد از نسل جوان ما در اینستاگرام هستند؛ اینستاگرام هم  که هشتگ شاهچراغ را فیلتر کرده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی بعد از ظهر امروز در همایش «ایران سربلند» به مسائل نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: آنچه دشمن از جمهوری اسلامی ترسیم می‌کند این است که نقاط قوت کمرنگ شود و نقاط ضعف پررنگ باشد.

وی بیان کرد: اتفاقاتی که در این هفته در دانشگاه‌ها رخ داد و آنچه دشمنان به دنبالش هستند این است که نسلی داشته باشیم گذشته خود را افتخار نداند، حال خود را ضعیف، ناکارآمد و فسادزده بداند و بر این اساس آینده خود را تیره و تار ببیند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به جمع گفت: ما با گروهی طرف هستیم که از پاشیدن بذر نفرت و اجازه ندادن برای دیده شدن حقایق ذره‌ای تعارف ندارند و شما قرار است در این میدان نقش‌آفرینی کنید.

وی با بیان اینکه دعوای ما با غرب بر سر هسته‌ای نیست چراکه هسته‌ای‌های فراوانی در دنیا هستند که اتفاقا زیر لوای آمریکا کار می‌کنند گفت: دعوای ما با آمریکا مسئله حقوق بشر هم نیست، کلاه سر کسی نرود، منتقدانی که در کنسولگری عربستان، با اره قطعه قطعه می‌شوند و عربستان که بزرگترین کودک‌کش طی چند سال طبق آمار سازمان ملل است و افتخار زنانش این است که اخیرا به آنها اجازه رانندگی دادند و هنوز هم گذرنامه مستقل به خانم‌ها داده نمی‌شود، می‌شود رئیس کرسی حقوق بشر در سازمان ملل!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دعوا حتی سر نفوذ منطقه‌ای نیست چراکه خیلی این نفوذ را دارند بیان کرد: دعوا سر اسلام و حکومت دینی به معنای عمومی نیست، دعوای بقا و فنای جمهوری اسلامی و موجودیت ایران است.

وی با بیان اینکه ایران با انقلاب اسلامی گفتمانی ارائه داده که اگر موفق شود، الگوی کارآمد باثباتی را ارائه دهد تفکر غربی را به شدت به چالش کشیده است افزود: جملاتی از فوکویاما، متفکران غربی، سیاستمداری مثل ترامپ و کسینجر، مطبوعات، جریان‌های فکری ایالات متحده در مورد افول آمریکا مطرح می‌شود.

رستمی با بیان اینکه فوکویاما تعبیری که در مورد زوال لیبرال دموکراسی به کار می‌برد، همان تعبیری است که ترامپ در مورد افول قدرت آمریکا به کار برده و از این موضوعات فراوان است و خود اذعان دارند اضافه کرد: آمریکا در حوزه نفوذ منطقه‌ای در بخش‌های مختلف آسیب‌هایی دارد، رهبری نیز اخیرا در جمع نخبگان فرمودند «نظام سلطه به پایان خود رسیده است» که نشانه‌های آن کاملا آشکار است.

وی گفت: در فضای بین‌المللی دشمنان ما در ضعیف‌ترین حالت خود در صد سال اخیر خود هستند و نکته بعدی اینکه ما نقاط قوت بزرگی داریم که اتفاقا نقاط قوت زاینده است، ما در حوزه علم در منطقه اول هستیم و چهار سال است در دنیا در حوزه علم رتبه ۱۵ را داریم.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری با بیان اینکه خوشبختانه ایران سریع‌ترین رشد را در دنیا دارد افزود:‌ ما از یک دهم درصد تولید علم به دو درصد رسیدیم و سهم ما ۲۰ برابر شده که در برخی‌ از شاخه‌های علمی اعجاب‌آور هستیم.

وی با بیان اینکه ایران در تولید نانو رتبه چهارم دارد و عملکرد آن در تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کشور شگفتی‌‌آفرین بوده است عنوان کرد: برای کشورهای غربی سوال شده که کشور ایران چطور در نانو به پیشرفت رسیده است.

رستمی به تولید تلسکوپ جدیدی از سوی دانشمندان ایرانی اشاره کرد که دنیا در عجب است چطور ایران در تحریم آن را ساخته؟ گفت: در حوزه دفاعی متکی به حوزه علمی هستیم، امروز نفتکش‌های ایران از بنادر خلیج فارس بارگیری می‌کنند و از سوی کشور تحریم شده ایران به کشور تحریم شده ونزوئلا در بیخ گوش آمریکا کالا صادر می‌شود و هیچ کس هم معترض نمی‌شود؛ مگر آنها به این خراشیده شدن چهره خود تن می‌دهند؟

وی با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند رئیس جمهور و مقامات عالی متحده آمریکا را به عنوان مجرم احضار کند افزود:‌ آقای رئیسی در سفر نیویورک وقتی خبرنگار پرسید آیا مقامات آمریکایی را می‌خواهید احضار کنید؟ به صراحت پاسخ دادند بله، باید بیایند و پاسخ بدهند.

رستمی با اشاره به شکاف درونی جامعه آمریکایی در ادامه از نفوذ منطقه‌ای حزب‌الله لبنان سخن به میان آورد و گفت: به خاطر مقاومت یمن، امروز عربستان به دنبال آتش‌بس برای برنامه‌های زیرساختی خود است، این کشور سه شرط را برای آتش‌بس اعلام کرده و عربستان می‌داند اگر قبول نکند با برخورد سختی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در عراق با وجود خیانت برخی خواص بی‌بصیرت، سرمایه سنگین امارات، عربستان و ورود ترکیه، اقلیم کردستان و آمریکا؛ مجلسی که در عراق داریم انقلابی‌ترین مجلس بعد از سقوط صدام است تاکید کرد: ما اقتدارهایی داریم که باید آنها را بشناسیم به جوان بگوییم، رهبری از آن به تعبیر جهاد تبیین یاد می‌کنیم، ضعف‌هایی هم در حوزه داخلی داریم که باید به آن بپردازیم.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: در حوزه اقتصادی طی چند سال اخیر ضعف‌هایی را شاهد بودیم که باید شاخص‌ها را ارتقا دهیم، متاسفانه تمام برنامه‌ریزی‌های کشور طی سال‌های گذشته به سمت برجام رفت در حالی که برنامه‌ریزی دشمن این بود بعد از برجام جمعیت میلیونی کشور در خیابان‌ها اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا نسل کودک و نوجوان خود را به فضای مجازی سوق دادیم که دشمنان در این فضا برنامه دارند گفت: ۹۵ درصد از نسل جوان ما در اینستاگرام هستند، اینستاگرامی که اجازه تخطی از ارزش‌های خود را نمی‌دهد طوریکه هشتگ شاهچراغ برای محکومیت جنایت دیشب فیلتر می‌شود.

رستمی با بیان اینکه این موضوعات در حالی است که آمریکا صحبت‌های ترامپ را وسط سخنرانی زنده قطع کرد چون برخلاف قوانین آنها سخنرانی می‌کرد و حتی صفحه‌ فضای مجازی او را هم بستند عنوان کرد: اما ما در این محیط فرزندان خود را سوق دادیم و گفتیم بفرمایید!

 

وی با تاکید به اساتید جمع حاضر عنوان کرد:‌ باید آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان ما شکل گیرد و شما جمع حاضر وظیفه خطیری بر عهده دارید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر