کد خبر: 142141
A

محمدرضا عارف: حاکمیت بیش از هر زمان دیگر نیاز به محور قرار دادن اصل گفت وگو دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه تروریستی حرم شاه چراغ اظهار کرد: روحیه ایرانی هم با خشونت مخالف است و خشونت به هر صورتی باشد - چه در رابطه حکومت با مردم، چه روابط مردم با مردم و چه در رابطه ملت های مسلمان با دیگر ملت ها - مردود است.البته آنجا که مورد خشونت قرار گیریم، می ایستیم و این هم روحیه ایرانی است که از اسلام گرفته است.

محمدرضا عارف: حاکمیت بیش از هر زمان دیگر نیاز به محور قرار دادن اصل گفت وگو دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ، تاکید کرد: جامعه ما امروز بویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و محور قرار دادن اصل گفت وگو و شنیدن مطالبات مردم از سوی حاکمیت و نیز پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد.

متن این پیام به شرح زیر است:

حادثه تلخ تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ که باعث شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد موجب اندوه و تاثر فراوان گردید. اعمال تروریستی نه تنها در تعارض با تمام ارزش ها و مبانی انسانی، الهی و توحیدی است بلکه از ناحیه جامعه بشری نیز به شدت محکوم و مردود است.

جامعه ما امروز بویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و محور قرار دادن اصل گفت وگو و شنیدن مطالبات مردم از سوی حاکمیت و نیز  پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد.

روحیه ایرانی هم با خشونت مخالف است و خشونت به هر صورتی باشد - چه در رابطه حکومت با مردم، چه روابط مردم با مردم و چه در رابطه ملت های مسلمان با دیگر ملت ها - مردود است.البته آنجا که مورد خشونت قرار گیریم، می ایستیم  و این هم روحیه ایرانی است که از اسلام گرفته است.

بدین وسیله مراتب همدردی خود را با بازماندگان این حادثه تروریستی  اعلام می دارم و برای آسیب دیدگان، شفای عاجل و بهبودی و سلامتی آرزو می کنم.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر