کد خبر: 142162
A

امام جمعه قم: هیچکس سختی‌ها و اشکالات را انکار نمی‌کند/ اگر بیدار بودید باید تحریم را محکوم می‌کردید‌/ فرهنگ بسیجی در آموزش و پرورش بیش از هر جایی احساس و نیاز می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین اعترافی در خطیب نماز جمعه امروز اعلام کرد: نظام اسلامی گوش شنوا دارد و دولت اسلامی در تلاش برای حل مشکلات است اما ملت ایران با فرمان پذیری از رهبر انقلاب، ید واحده و مشت محکمی هستند که شانه به شانه هم در برابر دشمنان ملت بزرگ ایران و دسیسه های پیچیده آنها به فضل الهی در این کارزار هم شکست خواهند داد.

امام جمعه قم: هیچکس سختی‌ها و اشکالات را انکار نمی‌کند/ اگر بیدار بودید باید تحریم را محکوم می‌کردید‌/ فرهنگ بسیجی در آموزش و پرورش بیش از هر جایی احساس و نیاز می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهر بانوی کریمه که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، گفت: حادثه ناگوار و تلخ و البته الهام بخش شهادت جمعی از زائران حرم شاهچراغ موضوعی است که مورد توجه است.

وی افزود: این حادثه زشت و فضاحت بار تروریستی از چند منظر قابل توجه است، جمع زیادی صدمه دیدند که برای ملت ایران و هر انسان حق جویی سخت و دردناک بود و از جهت دیگر این جراتی بود که دشمنان نظام به افرادی برای حرمت شکنی یک مکان و زمان مقدس دادند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه این حادثه درس های بزرگی برای ملت ایران دارد، خاطرنشان کرد: هیچکس سختی ها و اشکالات و ضعف ها در تدبیر امور را انکار نمی کند اما نباید غفلت و فراموشی به ما دست بدهد که جمهوری اسلامی گفتمان جهانی را پایه ریزی کرد و تبدیل به یک  قدرت نظامی در منطقه و جهان شده است.

عضو شورای نگهبان ادامه داد: اثرگذاری ایران در منطقه قابل انکار نیست و ایران پیشروی اسرائیل را در منطقه متوقف کرده است، این موارد بخشی از عظمت ایران است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امنیت ایران مثال زدنی است، ابراز کرد: امنیت و اقتدار ایران برای دشمنان قابل تحمل نیست و لذا به هر حربه و دشمنی دست می زنند و دشمنی دشمنان همه و همه به اقتدار ملت ایران برمی گردد.

وی با بیان اینکه عظمت ایران برای آمریکا و اسرائیل قابل تحمل نیست، تصریح کرد: این عظمت امروز مورد تهدید قرار گرفته و جنگی همه جانبه بر علیه این ملت قهرمان به وجود آورده اند و نفوذ کرده اند تا بدیهیات انقلاب را از ذهن ما پاک کنند و در این بزنگاه تاریخی و استراتژیک هوشیاری یک ملت ارزش دارد.

استاد درس خارج حوزه های علمیه با ابراز اینکه همه آمده اند تا عظمت ایران را در هم شکنند اما ملت بیدار ما مصداق «فزادهم ایمانا» هستند، یادآور شد: دشمن بداند به فضل خدا بر ایمان، استواری، استقامت ملت و تلاش برای غلبه بر مشکلات افزوده خواهد شد و شما نمی توانید قدمی به جلو بردارید.

آیت الله اعرافی افزود: در این کارزار بزرگ و جنگ ترکیبی دشمنان اسلام و ایران به طور ویژه برای امنیت این کشور هدف گذاری شده است و اگر امنیت از بین برود همه خواسته های دشمن محقق خواهد شد لذا میلیاردها هزینه کرده و نوچه هایشان در منطقه را به خط و بکار گرفته اند تا این صفوف به هم پیوسته و اقتدار ما را در هم شکنند و این خطر بزرگی است که ملت ما را تهدید می کند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی گوش شنوا دارد و دولت اسلامی در تلاش برای حل مشکلات است اما ملت ایران با فرمان پذیری از رهبر انقلاب، ید واحده و مشت محکمی هستند که شانه به شانه هم در برابر دشمنان ملت بزرگ ایران و دسیسه های پیچیده آنها به فضل الهی در این کارزار هم شکست خواهند داد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در دفاع از ناموس و کیان میهن قاطع خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اقدام قاطع قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی مطالبه این ملت است و امروز صف ها جدا خواهد شد و همه در برابر حریم شکن ها و آنهایی که عزت ایران را هدف قرار داده اند، خواهند ایستاد.

امام جمعه قم به سازمان ملل اعلام کرد: شما اگر بیدار بودید باید تحریم را محکوم می کردید، شما ترور و شهادت حاج قاسم را دیدید اما دم بر نیاوردید و خاموش بودید، ما به سخن شما نمی توانیم اعتماد کنیم و این را بدانید که ملت ایران به فضل الهی راه انقلاب اسلامی را با تکیه بر این نیروی عظیم ملی و دینی ادامه خواهد داد و در مقابل شما خونخواران عالم تسلیم نخواهد شد.

وی اشاره ای نیز به پدافند غیر عامل داشت و عنوان کرد: همانطور که به نیروهای نظامی ارج می نهیم باید به پدافند و آمادگی عمومی نیز اهتمام نشان دهیم که نیاز و لازمه عصر حاضر می باشد.

خطیب نماز جمعه قم ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: بدون تردید راه حل مشکلات ما در زنده شدن روحیه بسیجی است همان روحیه ای که این انقلاب و دفاع مقدس را به وجود آورد، تقویت روحیه و فرهنگ بسیجی در آموزش و پرورش بیش از هر جایی احساس و نیاز می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در خطبه های اول با اشاره به اینکه معنویت خانواده بازتاب مهمی در جامعه دارد، عنوان کرد: اگر خانواده از معنویت و شکوه و سلامت برخوردار باشد برهمه جامعه بازتاب خواهد داشت از این رو حقوق خانواده در منطق دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اگر اعضاء جامعه هر کدام در جای خود حقوق دیگران را رعایت کنند آن جامعه مبدل به خانواده دینی خواهد شد، ابراز کرد: در روایات و آیات دینی یک سلسله و زنجیره ای از آداب اخلاقی در برابر جوانان و نسل نو قرار گرفته است که از جمله آنها مهر و محبت، صیانت از اخلاق، رفق و مدار و انس با فرزند و نوجوان است.

آیت الله اعرافی با تشریح فلسفه رشته اخلاقیات در برابر نوجوانان و فرزندان افزود: وظیفه اخلاقی انسانی حکم می کند که عفو، گذشت، احسان را برای دیگران بویژه اعضا خانواده و بالخصوص فرزندان داشته باشیم که این سلسله تعالیم نورانی اسلامی است که در همه جا اشاره شده و در خانواده مورد تاکید قرار گرفته شده است اما از آن مهم تر عملکرد خوب والدین در این سلسله اخلاقیات موجب رفتار صحیح فرزند با والدین نیز خواهد شد.

منبع: رسا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر