کد خبر: 142163
A

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: آنانی که اغتشاش‌ها را ایجاد کردند، باید تقاص خون شهدای شاهچراغ را بدهند

حجت الاسلام قریشی: دستگاه قضا، انتظامی باید با عاملان اصلی اغتشاشات و حمله تروریستی به شاه چراغ با استناد به مدارک موجود با قاطعیت برخورد کنند. مردم انتظار دارند مسئولان با عاملان اخلال در نظم و امنیت با قوت برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: آنانی که اغتشاش‌ها را ایجاد کردند، باید تقاص خون شهدای شاهچراغ را بدهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه اظهار کرد: وضعیت کمبود نان و دارو در آذربایجان‌غربی باید حل شود، با این حجم از پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی چرا باید امروز در تأمین سرم و دارو مشکل داشته باشیم؟

امام جمعه ارومیه با اشاره به طرح جامع شهر ارومیه و عدم موافقت مبنی بر کلان شهر بودن شهر ارومیه گفت: دستگاه‌های ذیربط با استخراج صحیح آمار جمعیت ارومیه نگذارند فرصت استفاده شهر از امکانات کلان شهری به تعویق بیافتد.

وی در ادامه با اشاره به جنایت حرم مطهر احمد بن موسی در شاه چراغ شیراز، ضمن محکوم کردن این حمله هولناک اظهار کرد: این عمل‌ها بر اراده امت خللی وارد نمی‌کند و دشمنان باید ناامید شوند چرا که این اقدامات تلاش‌های مذبوحانه است.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: دستگاه قضا، انتظامی باید با عاملان اصلی اغتشاشات و حمله تروریستی به شاه چراغ با استناد به مدارک موجود با قاطعیت برخورد کنند. مردم انتظار دارند مسئولان با عاملان اخلال در نظم و امنیت با قوت برخورد کنند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه دشمن عده‌ای را شستشوی مغزی می‌دهد و با تبلیغات خود به افراد خوب و مثبت توهین می‌کند، گفت: ظلم آمریکا، اسرائیل و تکفیری‌ها را در طول ادوار گذشته شاهد بودیم لذا همه باید در برابر دشمن ید واحد باشیم و همه از اغتشاشگران اعلام انزجار کرده و افراد معروف، سرشناس و صاحب نظران موضع صریح خود را اعلام کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: عده‌ای در این اغتشاش‌ها به بهانه فوت یک بانو که ما نیز از آن متأثر هستیم، اقدام به توهین به سردار سلیمانی، رزمندگان، قرآن، دین، افراد متدین و افراد چادری کرده و هنوز هم به این ظلم‌های خود ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: همین کارهاست که به تکفیری‌ها جرأت داد تا به حرم اهل بیت حمله کرده و مردم بی دفاع و بیگناه را به خاک و خون بکشند.

حجت الاسلام قریشی یادآور شد: آنانی که این اغتشاش‌ها را ایجاد کردند، باید تقاص خون شهدای شاه چراغ را بدهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال جلوگیری از اعتلای روزافزون جمهوری اسلامی با استفاده از حربه‌هایی نظیر اغتشاش، ترور مردم و شهادت افراد بیگناه هستند، گفت: کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا به صراحت گفت که ما خود داعش را ایجاد کردیم، ببینید با این کار در سوریه و عراق چه بلایی سر مردم آوردند؟

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه: موضوع شبکه ملی اطلاعات ضروری است و باید با همکاری مجلس و دولت حل شود. این مفهومی ندارد که در هر برهه زمانی با فضای مجازی تهدید شویم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۸ آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی گفت: مدیران مدارس باید از بین افراد متدین و انقلابی انتخاب شوند و معلمان مدارس نیز باید فرهنگ ایثار و شهادت را به دانش آموزان تبیین کنند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به ۱۳ آبان ماه و روز استکبار ستیزی گفت: بر همه فرض است در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کرده و نشان دهیم ذره‌ای از اهداف خود نسبت به آمریکا و استکبار عقب نشینی نکرده و نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد شکست مسلمین هستند، به روش و شیوه‌هایی که قرآن برای مقابله با دشمن سفارش کرده است، اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید در این راستا ضمن صبر پیشه کردن، ایمان و تقوای خود را با عمل به احکام دینی قوی‌تر کنند، در همه حوزه‌ها از جمله (نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی) در مقابل دشمنان آمادگی یافته و مجهز شوند.

امام جمعه ارومیه در ادامه عدم سازش با دشمنان و بیگانگان و مقاومت در برابر دشمنان را از راه‌های ایستادگی و پیروزی در برابر دشمنان از سوی خداوند تبارک و تعالی عنوان کرد.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه نباید گول تبلیغات دشمنان را خورد، بر رعایت سفارشات قرآن کریم در خصوص مقابله با دشمنان تاکید کرد و گفت: باید آمریکا و اذانبش را با اتحاد شکست داده و ذلیل کنیم.

وی، ضمن انتقاد از وضعیت مدیریت در برخی مدارس، گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیران مربوطه باید نسبت به انتصاب و انتخاب مسئولان متدین، انقلابی و سالم در مدارس توجه جدی کنند و از قرار دادن افراد لاابالی و دارای مشکل پرهیز کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر