کد خبر: 142165
A

حمایت های عجیب نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از جنگ در آرتساخ/ عاملی: چاره بازگشت قره‌باغ به جمهوری آذربایجان، جنگ است نه مذاکره!

حجت الاسلام عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه قره باغ خط قرمز ماست گفت: ایران هیچ وقت نگفته ارمنی ناموس ماست یا ارمنی خط قرمز ماست خط قرمز ما قره باغ است و هیچ کس مثل من در این تریبون از تمامیت ارضی قره باغ و لزوم عودت قره باغ به آذربایجان صحبت نکرده است من بار‌ها گفتم راه چاره جنگ است نه گروه مینسک و نه مذاکره جنگ هم اتفاق افتاد!

حمایت های عجیب نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از جنگ در آرتساخ/ عاملی: چاره بازگشت قره‌باغ به جمهوری آذربایجان، جنگ است نه مذاکره!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام  عاملی  در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه قره باغ خط قرمز ماست گفت: ایران هیچ وقت نگفته ارمنی ناموس ماست یا ارمنی خط قرمز ماست خط قرمز ما قره باغ است و هیچ کس مثل من در این تریبون از تمامیت ارضی قره باغ و لزوم عودت قره باغ به آذربایجان صحبت نکرده است من بار‌ها گفتم راه چاره جنگ است نه گروه مینسک و نه مذاکره جنگ هم اتفاق افتاد و الحمدالله قره باغ آزاد شد مقدار کمی هم که مانده باید به آذربایجان برگردد رهبر عظیم الشأن ما در سخنان خود فرمودند کل قره باغ باید با آذربایجان برگردد این بالاترین کمک ایران برای پیروزی آذربایجان در قره باغ بود.

عاملی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته فرمودند اگر صد‌ها بار برای نعمت هوشیاری این ملت سجده شکر به جا آورده شود باز هم کم است ثانیاً حادثه شیراز موجب بصیرت عظیم در ملت ما شد و ملت ما به ماهیت طراحان اغتشاش و مرام، مقصد و ماهیت آن‌ها پی برد اندیشه ماکیاولیستی در دشمنان ما غوغا می‌کند از هر راه نامشروعی می‌خواهند به مقصد خود برسند؛ کشتن بی گناهان در نظر آن‌ها راهی کاملاً مشروع است، کشته سازی مشروع است، دروغ و افتراء کاملاً مشروع است یک ماه بود به طور مداوم دعوت به مبارزه مسلحانه می‌کردند و حالا می‌گویند کار نظام است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ما بر اساس یک آیه و یک حدیث نبوی به جان انسان نگاه می‌کند بیان کرد: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا» رسول خدا فرمود: اگر بی‌گناهی کشته شود و اهل آسمان و زمین در قتل او شریک باشند خداوند کل اهل آسمان و کل اهل زمین را به خاطر همان یک انسان عذاب می‌کند این نگاه دین ما به ارزش خون انسان است و نگاه آن‌ها وجه المصالحه کردن انسان‌های بی گناه است ۴۰۰ هزار نفر در سوریه ۱۰۰ هزار در یمن ۲ میلیون در عراق و للقصه بقیه!

امام جمعه اردبیل ادامه داد: معاندان این کشور در آن طرف آب‌ها در دروغ گفتن هیچ آرزویی را بی‌جواب نگذاشته‌اند داعش می‌گوید من کشتم این‌ها به نظام نسبت می‌دهند با این همه دروغ اگر کسی به آن‌ها اعتماد کند قطعاً سر خودش کلاه گذاشته و خود را فریب داده است امیرالمومنین (ع) فرمود: إِنَّ مَعِی لَبَصِیرَتِی مَا لَبَّسْتُ عَلَى نَفْسِی وَ لَا لُبِّسَ عَلَیَّ" یعنی من هیچ وقت خودم را فریب ندادم و به همین جهت هیچ کس نتوانست مرا فریب دهد، من از جوانان عزیز یک سوال دارم شما ویدیویی که در آن دشمن یک دختر خانم را که در خرداد ماه در اردبیل فوت کرده به نام کشته‌های غائله اخیر به خورد ملت ما داد، اما مکرشان نگرفت و رسوایی بسیار بزرگی برای آن‌ها درست شد به نظر شما دشمن با این عمق رذالت قابل اعتماد است؟ آیا نباید به او گفت شرمت باد! ننگت باد! آیا این عطش آن‌ها برای نا آرامی در ایران نشان از یک هدف شوم و وحشتناک که تماماً از آن بوی خون می‌آید نیست؟

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها بود خاطر نشان کرد: داعش طبق نوشته خانم کلینتون ساخته آمریکا برای زمین گیر کردن ایران است ترامپ نیز در حمله انتخاباتی خود به این حقیقت تلخ تصریح کرد پس مجرم اصلی صاحبان همان کانال‌هایی است که برای ملت ما اشک تمساح می‌ریزند آیا این کفایت نمی‌کند که به آن کانال‌های اعتماد نکنیم و آن‌ها را از خانه‌ها بیرون کنیم؟

عاملی افزود: داعش جزو نیرو‌های نیابتی است و به نیابت از آمریکا، اسرائیل و آل سعود کار می‌کند وقتی نیرو‌های نیابتی این گونه ملت ما را قتل عام کنند آیا فکر کردید که اگر ارباب آن‌ها مستقیماً وارد شوند چگونه انتقام خواهند گرفت؟ در این عرصه اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

وی با تبیین تفکرات مسموم وهابی اظهار داشت: در حادثه شیراز یک چیز بسیار قابل توجه است چطور می‌شود یک قاتل با علم به اینکه مقتولین هیچ گناهی ندارند آن‌ها را به رگبار می‌بندد با اینکه می‌داند خداوند فرموده و لا تزر وازره وزر اخری یعنی هر کس باید تاوان گناه خودش را پرداخت کند او چگونه و با چه دلی عاطفه‌ای یک زن را که دست یک طفل معصوم را گرفته به راحتی به رگبار می‌بندد؟ چون به او تعلیم داده‌اند که صرف شیعه بودن در لزوم کشته شدن کافی است و کشتن شیعه بالاترین عبادت و شاه راه ورود به بهشت است یکی از سران وهابیت می‌گوید آرزوی من این است که کل شیعه دنیا را بکشم گوشت آن‌ها را به ماشین چرخ گوشت بدهم و جلوی سگ‌ها بریزم! یکی دیگر از سران وهابیت می‌گوید تنها آرزوی من در دنیا این است که ۳۰۰ هزار شیعه تماماً به‌صورت دفعی کشته شوند و من صدای شرشر خون آن‌ها را بشنوم و لذت ببرم در سوریه یکی از فرماندهان وهابی اعلام کرد قسم به خدا اگر یک نفر به اندازه‌ی یک عدد گندم به شیعیان کمک کند خون او را خواهیم ریخت وهابیت تنها طائفه‌ای است که به خاطر یک عدد گندم انسان‌های بی گناه را می‌کشد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر