کد خبر: 142335
A

آقاتهرانی: قوانین فضای مجازی در اروپا را نگاه کنید، گمان می‌کنید یک فرد حزب اللهی نوشته؛ اما در ایران همه نگران آزادی می‌شوند

مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی درباره ضابطه‌مند کردن فضای مجازی داشته اند و حتی در آغاز مجلس انقلابی یازدهم فرمودند که در این باره به دنبال طرح کوتاه مدت باشید و فضای مجازی نباید بدین گونه یله و رها باشد. قوانینی که در اروپا برای فضای مجازی نوشته شده است را اگر نگاه کنید گمان می‌کنید که یک فرد حزب اللهی آن را نوشته است؛ پس چرا آنجا اصلا نمی‌گویند که این خلاف آزادی است، اما تا ما می‌خواهیم در ایران اقدامی را در این باره انجام دهیم همه نگران آزادی می‌شوند.

آقاتهرانی: قوانین فضای مجازی در اروپا را نگاه کنید، گمان می‌کنید یک فرد حزب اللهی نوشته؛ اما در ایران همه نگران آزادی می‌شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در همایش شوراهای استانی جبهه پایداری با اشاره به جنایت صورت گرفته در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در شیراز گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به هیچ وجه حرمتی قائل نیستند و در حرم اهل بیت علیهم السلام می آیند و بزرگترین جنایت را انجام می دهند. کوردلان بیرون از گود و ابلهانی که اسلام، ایران و این ملت مجاهد را نشناخته‌اند، باید بدانند که ملت شریف ما پیوسته این منافقین و چهره اصلی آنان را شناخته و همیشه در مقابل آنان ایستادگی کرده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا جبهه پایداری را راه اندازی کرده ایم؟ تصریح کرد: در روزهای ابتدایی تشکیل جبهه پایداری خدمت حضرت علامه مصباح یزدی رفته بودیم که ایشان به ما فرمودند: اصل تشکیل پایداری برای این بود که یک تابلویی بلند شود که این جمله روی آن نوشته شده باشد ۱. اطاعت مطلق از رهبرانقلاب ۲. تبری از فتنه جویان ۳. تبری از خط انحراف. که اگر بررسی کنیم، خواهیم دید که در این سالهایی که از تشکیل و فعالیت جبهه می‌گذرد، در خواهیم یافت که این سه اصل همواره در جبهه پایداری مد نظر قرار گرفته و التزام حد اکثری به آن ها وجود داشته است و چه بسا عصبانیت‌ جریانات غربگرا و حملات گروه های ضد اسلامی و ضد ایرانی به جبهه پایداری، ریشه در پایبندی ما به این اصول دارد.

حجت الاسلام  مرتضی آقاتهرانی در ادامه خاطرنشان کرد: باید دقت داشته باشیم که خط انحراف همیشه وجود دارد و اساساً جهاد تبیینی هم که حضرت آقا فرموده‌اند به همین خاطر است که ارائه قرائت‌های انحرافی از حقایق پیوسته به دنبال وارونه جلوه دادن مسائل است تا با گل‌آلود کردن آب، آن ماهی که خودش می‌خواهد را صید کند. انحراف واقعاً خطری جدی است؛ شما ببینید بعضاً حتی کسانی که در سالهای ابتدایی انقلاب و یا حتی پیش از انقلاب مدتی ملازم امام بوده‌اند، چگونه منحرف شده اند و با چه ترفندهایی سعی می‌کنند با تحریف سیره حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، کلام انحرافی خود را به کرسی بنشانند. و اینکه مشاهده می‌کنیم که دشمنان چگونه با تحریف واقعیات، به دنبال مخدوش کردن تمامی دستاوردهای پس از انقلاب و تمامی پیشرفت‌هایی که تحقق یافته، است. خب جبهه پایداری برای همین است ایجاد شده با اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری، فتنه و انحراف را بشناسد و سپس در برابر آن صف‌آرایی کند.

وی درادامه افزود: ما باید چرایی وقایع و سیاست های نظام اسلامی را بدانیم و بشناسیم تا بتوانیم در برابر این امواج حملات ناجوانمردانه‌ای که دشمن به منظور تضعیف انقلاب و جلوگیری از شکل‌گیری یک “ایران قوی” طرح ریزی کرده، بایستیم.

وی با اشاره به مرامنامه جبهه پایداری عنوان کرد: در بخشی از مرامنامه جبهه پایداری انقلاب اسلامی که برگرفته از سخنان امامین انقلاب و حضرت علامه مصباح یزدی(ره) است این نکته آمده است که مراقب باشید اشتباه نکنید و بی بصیرتی به خرج ندهید که اگر بصیرت باشد انسان می تواند به درستی تحلیل کند که باید در برنامه های خود همیشه این تذکرات را داشته باشیم. در کنار این توصیه به داشتن بصیرت، علامه مصباح یزدی همیشه می فرمودند که در جلسات یک توسل داشته باشید و از ذکر و نام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام غافل نباشید. بصیرت و دیانت توامان است که می‌تواند ما را در این جهاد تبیین موفق گرداند و دلهای ما را به نور ایمان روشن کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی گفت: باید خوب دقت کنیم و بدانیم که بصیرت به راحتی بدست نمی آید. خیلی ها در وادی سیاست در آخر خراب می کنند و دیدیم که کم هم نیستند. انسان هر لحظه بر سر دو راهی قرار می گیرد و هر لحظه امتحان می شود و البته کسانی که برادران شیطان هستند افراد را در غی کمک می کنند و مصداق اتم و اکمل غی مقابله با مقام ولایت است و اینها باغی هستند.

وی در ادامه مطرح کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی حاکمیت طاغوت را از دستش گرفت و با هدایت امام، آن را به اهلش یعنی ولی فقیه رساند که این حاکمیت باید در کلیه امور جاری و ساری باشد. اما در ۲۰ سال گذشته متاسفانه حاکمیت فضای مجازی به دست صهیونیست ها و غربی ها داده شد. در تمام دنیا برای فضای مجازی قانون و قاعده وجود دارد. بارها این را گفته ام که در خود آمریکا که امروز برای ما نسخه رهاسازی بی‌چون و چرای فضای مجازی را تجویز می‌کند، ۲۷۰ ماده قانون برای آن نوشته و مجلس آمریکا هم آن را تصویب کرده است. مثلاً اگر کسی در فضای مجازی مطلبی ارائه دهد به گونه ای که در آن مطلب از ایران و سیاست‌های کشور حمایت شده باشد، جرم تلقی شده و با آن برخورد می‌کنند. با این تفاسیرمن نمی‌دانم برخی از غربگرایانی که آمال و آرزوهایشان آمریکایی شدن است و همزمان هم به دنبال بی‌قانون ماندن فضای مجازی هستند، چگونه این تناقضات را هضم می‌کنند. از دید آنها اگر آمریکا خوب است، باید قوانین و قواعدش هم خوب باشد دیگر؛ آمریکا اگر برای قانونمند سازی فضای مجازی‌اش اقدام کند خوب است؛ اگر ما در ایران قانونمند سازی فضای مجازی را دنبال کنیم بد است؟ از نظر برخی مرگ خوب است؛ ولی فقط برای همسایه!

وی در ادامه افزود: در این ارتباط رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی درباره ضابطه مند کردن فضای مجازی داشته اند و حتی در آغاز مجلس انقلابی یازدهم فرمودند که در این باره به دنبال طرح کوتاه مدت باشید و فضای مجازی نباید بدین گونه یله و رها باشد. قوانینی که در اروپا برای فضای مجازی نوشته شده است را اگر نگاه کنید گمان می کنید که یک فرد حزب اللهی آن را نوشته است؛ پس چرا آنجا اصلا نمی گویند که این خلاف آزادی است اما تا ما می خواهیم در ایران اقدامی را در این باره انجام دهیم همه نگران آزادی می‌شوند. در حالیکه اساساً انقلاب اسلامی آمد که آزادی را بر آن محیط اختناق‌آلودی که پهلوی ایجاد کرده بود، چیره گرداند. جالب است که امروز همانها که پیش از انقلاب، سالیان سال با دیکتاتور مئابی کشور را اداره می‌کردند امروز دم از آزادی می‌زنند. البته که آن در تلاشند که بی‌قانونی و هرج و مرج را در پوشش آزادی به ما قالب کنند تا بتوانند مانع تحقق “ایران قوی” شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در ادامه عنوان کرد: طبق آیات قرآن کریم شیاطین برادرانشان را در گمراهی کمک می کنند و کوتاه نمی آیند و یکی ازویژگی های شیطان این است که اصلا اهل تساهل و تسامح نیست و در این امر هیچ کوتاهی نمی کند و اگر نگاهی به شبکه های غربی نظام سلطه بیاندازیم خواهیم دید که هر روز می گویند جمهوری اسلامی تمام شده است و رو به سقوط است و ۴۰ سال است که دائما این را می گویند و وظیفه ما این است که در مقابل اینها نباید احساس ضعف و خستگی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: قانون اساسی ما علاوه بر اینکه پشتوانه مردمی دارد،به تایید ولایت فقیه هم رسیده است؛ این یعنی اینکه نظامی که امام آن را بنیانگذاری کرد مبتنی بر دین مبین اسلام است که مردم متدین و مسلمان ما هم با تایید قانون اساسی پای آن ایستادند که هنوز که هنوز است میبینیم که مردم چطور در فتنه ها می‌درخشند و موجبات تقویت نظام را فراهم می‌کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر