کد خبر: 142414
A

موافق استیضاح وزیر صمت: فاطمی امین در کمیته پولشویی شرکت نمی‌کرد/ وزیر صمت درباره بازار خودرو دروغ گفت

حسن نورزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس به عنوان موافق استیضاح وزیر صمت گفت: آقای وزیر شما در مورد سیمان گفته اید که قیمت آن از 100 هزار تومان به 49 هزار تومان کاهش دادید در حالی که سیمان امروز در کارخانه کیسه ای 23 هزار تومان تحویل داده می شود لذا باید پرسید چرا 49 هزار تومان به فروش می رسد و این مبلغ در این بین به کجا می رود؟ در واقع 20 هزار تومان برای هر کیسه که روزانه هزاران هزار کیسه تولید می شود به جیب کدام دلال ها می رود؟

موافق استیضاح وزیر صمت: فاطمی امین در کمیته پولشویی شرکت نمی‌کرد/ وزیر صمت درباره بازار خودرو دروغ گفت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 10 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صمت، گفت: بنده طبق اصول 63، 84، 85، 86 و 89 با ملت ایران سخن می گویم و همچنین باید بگویم آقای فاطمی امین تحصیلکرده ایران، جوانی متدین و سکان دار فعلی وزارت صمت است اما به نظرم این انسان در حوزه مبارزه با فساد در وزارتخانه تحت مدیریت خود ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت، ادامه داد: شما در رابطه با خودرو به مجلس قول دادید که شرکت های ایران خودرو و سایپا را ظرف مدت 2 ماه به صاحبان اصلی خود واگذار کنید اما اکنون 8 ماه گذشته و کاری انجام ندادید، چرا دروغ گفتید؟ در حالی که می توانستید بگویید یک سال دیگر این کار را انجام می دهم.

وی افزود: اکنون خودرو پژو را به چه قیمتی در بازار به فروش می رسانید؟ قیمت این خودرو 10 هزار دلار است که اگر هر دلار را 30 هزار تومان حساب کنیم قیمت واقعی آن باید 270 یا 280 و یا 290 میلیون تومان باشد اما شما از جیب سهامداران خرج می کنید، در واقع روزانه میلیون ها دلار از جیب سهامداران به دلالان واریز می کنید. وزیر پاکدست باید دقت بیشتری داشته باشد و این سوال مطرح است چرا شرکت های ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی آن ها واگذار نمی کنید؟

نوروزی بیان کرد: تاخیر و تعلل در واگذاری بلوک سهام خودروسازان علیرغم قول ها چرا همچنان صورت نگرفته است، تاخیر در این کار و طولانی شدن پذیرش خودروهای پر تیراژ در بورس کالا و کاستن از جیب سرمایه گذاران و سهامداران چرا صورت می گیرد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با قیمت سیمان در بازار، گفت: آقای وزیر شما در مورد سیمان گفته اید که قیمت آن از 100 هزار تومان به 49 هزار تومان کاهش دادید در حالی که سیمان امروز در کارخانه کیسه ای 23 هزار تومان تحویل داده می شود لذا باید پرسید چرا 49 هزار تومان به فروش می رسد و این مبلغ در این بین به کجا می رود؟ در واقع 20 هزار تومان برای هر کیسه که روزانه هزاران هزار کیسه تولید می شود به جیب کدام دلال ها می رود؟

وی ادامه داد: اگرچه آقای فاطمی امین عضو کمیته پولشویی است اما تاکنون یک بار هم در این کمیته شرکت نکرده اند لذا باید از ایشان پرسید چرا در کمیته پولشویی شرکت نمی کنند؟

وی در پایان با بیان اینکه حدود 10 هزار مورد گزارش مشکوک آمده اما حتی یک مورد بررسی نشده است، گفت: چرا سامانه تجارت را به مرکز پولشویی وصل نمی کنید.

منبع: خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر