کد خبر: 142440
A

جعفرزاده ایمن آبادی به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر با تایید حکم دادگاه بدوی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی را به دلیل نشر اکاذیب درباره سفر فرزند رییس مجلس به ترکیه به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دادگاه تجدیدنظر با تایید حکم دادگاه بدوی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی را به دلیل نشر اکاذیب درباره سفر فرزند رییس مجلس به ترکیه به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

وکیل امیر رضا بحیرایی ضمن اعلام این خبر گفت: حکم اولیه که ۹۱ روز حبس تعزیری به دلیل ارتکاب بزه نشر اکاذیب در فضای مجازی از طریق انتساب اعمال خلاف واقع به قصد اضرار به شکات و تشویش اذهان عمومی صادر شده بود در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

وی همچنین افزود که این حکم برای یک سال تعلیقی می‌باشد.

ایمن آبادی درباره سفر ترکیه و خرید ملک از سوی داماد رییس مجلس، مطالب کذبی را منتشر کرده بود که بلافاصله با شکایت بحیرایی روبه‌رو شد و اکنون حکم دادگاه بدوی و تجدیدنظر نشان می‌دهد که این فرد سندی برای ادعای خود نداشته و به همین دلیل محکوم شده است. گفتنی است اتهامات جعفرزاده به شدت با استقبال ضدانقلاب مواجه شد و اکنون با اثبات دروغ بودن ادعاهای او در دستگاه قضایی مشخص شد که این اتهامات کاملا بدون سند بیان شده بود. کمپین منفی که با محور تخریب شخصیت‌های سیاسی در برخی از شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود، بنای خود را بر توزیع سریع و‌ پرحجم اخبار نادرست می‌گذارد که موجب بدبینی جامعه به اهالی سیاست می‌شود و در این مسیر پس از گذشت چندین ماه و رسوب خبر نادرست ، کذب بودن آن خبر به میزان خبر اول شنیده نمی‌شود.

در چنین شرایطی مسئولیت چهره‌های سیاسی در بیان اخبار بیش از همیشه است که این موضوع توسط آقای ایمن آبادی نادیده گرفته شد و وی بدون سند و اطلاع به نشر یک تهمت و خبر کذب مبادرت کرد که نتوانست در دادگاه برای آن سندی ارائه نماید. او باید به افکار عمومی توضیح دهد که چگونه منبع نشر یک خبر کذب شده و از این جهت کمترین اقدام، عذرخواهی او به دلیل چنین اقدامی است. برخورد دستگاه قضایی با چنین روالی موجب شکست کمپین‌های تخریبی و منفی علیه شخصیتهای سیاسی می‌شود که رویکرد قوه قضاییه و حکم صادره دقیقا در همین جهت است. برخورد با عوامل صدور و شیوع چنین اخباری از مهم‌ترین عوامل افزایش امنیت روانی جامعه خواهد شد.در نهایت باید دید که جعفرزاده شجاعت عذرخواهی بابت این کذب‌گویی و اتهام‌زنی را دارد؟

منبع: صبح نو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر