کد خبر: 142463
A

ادعای جالب سخنگوی دولت: شاهد موجی از بازگشت نخبگان به کشور هستیم

در شرایطی که در هفته‌های اخیر ناآرامی‌های گسترده در کشور به دلیل فوت مهسا امینی به دانشگاه‌ها و حتی مدارس کشیده شده و همچنان جو برخی دانشگاه‌ها ملتهب و در حضور بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در دانشگاه خواجه نصیر تهران و شهر قم شعارهای تند و اعتراضی سر داده شده، او مدعی است که شاهد موجی از بازگشت نخبگان به کشور هستیم.

ادعای جالب سخنگوی دولت: شاهد موجی از بازگشت نخبگان به کشور هستیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر موجی از بازگشت نخبگان به کشور را شاهد هستیم، از شهید سیدفرید معصومی که در حمله تروریستی حرم شاهچراغ شهید شد به عنوان یکی از این نخبگان یاد کرد که در حوزه برق و انرژی فعالیت داشت.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به اجتماع مردم در تشییع پیکر شهدای حوادث اخیر اظهار کرد: این نشان می‌دهد مردم مخالف آشوب، ناامنی و تجزیه طلبی هستند و دست رد به اقدامات آشوبگرانه مورد حمایت دشمنان که همه امکانات خود را در این مدت به کار گرفته‌اند، زده‌اند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شعار سال حمایت از تولید و اشتغال بوده است، خاطرنشان کرد: دولت هم در ایام انتخابات یکی از شعار‌های اساسی‌اش در همین حوزه بوده است، لازم است اشاره‌ای به برخی آمار‌ها در این مدت انجام شود.

رشد ۳.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول امسال

بهادری جهرمی یادآور شد: تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول امسال رشد ۳.۱ درصدی داشته است و از این میزان رشد، در بخش صنعت در مدت مشابه آمار ۵.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی در هفت ماه ابتدایی امسال در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش در ارائه پروانه تولید داشته‌ایم. در صنعت فولاد در پنج ماهه ابتدایی امسال تقریباً ده درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حوزه خودروسازی تولید خودروی کامل ما رشد داشته و دیگر تولید ناقص در مجموعه خودروسازی نیست و برخلاف گذشته که در انبار‌ها خودرو‌های فراوانی وجود داشت الان تقریبا دیگر چنین نیست. در حوزه تولید اتوبوس ۷۸ درصد رشد و در مورد وانت ۴۷ درصد رشد داشته‌ایم.

بهادری جهرمی یادآور شد: همچنین در محصولات پتروشیمی ۶.۲ درصد و در تولید کاغذ ۶.۸ درصد رشد داشته‌ایم. تولید گندم نیز ۳۷ درصد، برنج ۲۵ درصد و جو ۳۰ درصد در سال زراعی جاری با رشد همراه بوده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در تولید برق ۶ هزار مگاوات افزایش ظرفیت ایجاد شد و دولت امسال به کمک شهرداری آمد و ۲۰۰ اتوبوس جدید را وارد پایتخت کرد. متاسفانه به دلیل آشوبگری‌های اخیر بیش از پنجاه دستگاه اتوبوس دچار آسیب شدند.

اختصاص ۲۰ درصد سهیمه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به نخبگان

وی تاکید کرد: در ۵ سال اخیر دوهزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند و نخبه شهید سیدفرید معصومی که در حمله تروریستی حرم شاهچراغ شهید شد یکی از آن‌ها بود که در حوزه برق و انرژی فعالیت می‌کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان امروز با شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارند، اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان با افزایش چشمگیر در یک سال گذشته به بیش از هفت هزار عدد رسیده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه که از کشور خارج شده بودند، به کشورمان بازگشتند، تاکید کرد: در سال‌های اخیر موجی از بازگشت نخبگان به کشور را شاهد هستیم و در همین سال جاری ۴۳ نفر از نخبگانی که موفق به کسب مدال جهانی المپیاد شدند موفق به ثبت نام در رشته‌های علوم پایه در دانشگاه‌های تهران شدند.

وی افزود: مقرر شد دارندگان مدرک دکتری بتوانند به عنوان محقق پسادکتری در فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و صنایع و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کنند.

سخنگوی دولت یادآور شد: ۲۰ درصد سهیمه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به نخبگان اختصاص یافته است.

منبع: دیدارنیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر