کد خبر: 142673
A

امام جمعه تهران: مردم ایران از آمریکا نفرت دارند

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران:آمریکایی‌ها در این ایام این طور القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران، همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده است و ادعا می‌کنند که این «مرگ بر آمریکا» که ایرانی‌ها می‌گویند را مقابله به مثل می‌کنند، اما این از دروغ‌های بسیار بزرگ است.

امام جمعه تهران: مردم ایران از آمریکا نفرت دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (۱۳ آبان ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تقوا، پرده غفلت را کنار می‌زند، غبار بی‌خبری از خود را شتسشو می‌دهد و آدمی را صیانت می‌کند که از حریم امن الهی خارج نشود.

وی تصریح کرد: کسانی که اهل تقوا هستند، وقتی شیطان بر سر راه آنها قرار می‌گیرد به یاد خدا می‌افتند و از شر شیطان خود را حفظ می‌کنند و از آلودگی به گناه اجتناب می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: جنگ، فتنه، آشوب و اغتشاش ظاهر تلخ و تاسف‌باری دارد؛ اما کلاس عبرت است. هشدار و بیدار باش است. بنابراین باید همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 وزارتخانه‌های ما را در اختیار داشتند، به این حد از اختیارات بسنده نکردند و قانونی تصویب کردند که اگر یک آشپز آمریکایی، یک ارتشبد ایرانی را زیر ماشین بگیرد یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی بزند، دادگاه‌های ایران حق محاکمه او را ندارند.

آیت‌الله صدیقی گفت: امام خمینی (ره) این قضیه را افشا کردند و در سخنرانی خود گفتند: «قلبم در فشار است، خوابم نمی‌برد. ملت ایران را فروختند و ارتش ایران را فروختند». این سخنرانی نافذ و عجیب که جرقه‌ای مهم به وجود آورد، هم آبروی آمریکا را برد، هم ملت را بیدار کرد و هم دستگاه سلطنت به وحشت افتاد. بنابراین امام راحل را تحمل نکردند و او را تبعید کردند و امام خمینی (ره) ۱۳ سال در تبعیدگاه به سر بردند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: در پی آن مجاهدت امام و در کنار سایر مجاهدت‌هایی که آرام آرام قطرات پاک آن به هم پیوست و به صورت دریا درآمد، انقلاب پیروز شد و بعد از پیروزی انقلاب در چنین روزی جمعی از دانشجویان انقلابی و ولایی، لانه جاسوسی را که آن روز سفارت آمریکا گفته می‌شد، تسخیر کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از این تسخیر به عنوان انقلاب یاد کردند. انقلاب بزرگی بود چرا که بعد از تسخیر سفارتخانه و بررسی مدارک و اسنادی که آنجا بود معلوم شد که آنجا سفارتخانه نیست، بلکه لانه جاسوسی است که آمریکایی‌ها در آن، چه توطئه‌ها و نقشه‌‎های شومی علیه ایران در برنامه‌های خود تدارک دیده بودند.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: این خیانت آمریکا در سه مرحله، برای ملت ایران فراموش نشدنی و برای جوانان ما منشا برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابله با جریان استکبار آمریکایی بوده است. نکته مهم آن است که چرا مردم ایران تا این حد از آمریکا نفرت دارند. چرا فرهنگ ایرانی امروز و شعار و گفتمان مردمی ایران امروز، «مرگ بر آمریکا» است؟

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها در این ایام این طور القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران، همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده است و ادعا می‌کنند که این «مرگ بر آمریکا» که ایرانی‌ها می‌گویند را مقابله به مثل می‌کنند، اما این از دروغ‌های بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه همان طور که رهبر فرزانه انقلاب بارها، ریشه‌های تضاد آمریکا با ایران را در تاریخ روشن کرده‌اند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به جامعه جهانی خیانت‌های بسیاری کرده‌اند، در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده کردند و به کشورهای بسیاری حمله کردند، بیش از ۶۰ کودتا در کارنامه ننگین آمریکا به ثبت رسیده که گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم در آنها دخالت داشته است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: آمریکا در دوره زندگی ننگین خود، غارتگر، متجاوز، خون‌خوار بوده است و حقوق ملت‌ها و مردم را زیر پا گذاشته است. اما درباره ایران، آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند؛ علیرغم آنکه دولت آن روز و نخست‌وزیر آن دوران، «مصدق» حجت‌‎الاسلام نبود و دایعه اسلام‌خواهی نداشت، اما همین که نفت را از چنگال انگلیس‌ها بیرون آورد، آمریکا، نخست‌وزیر و دولتی که به او خوش‌بین بود را تحمل نکرد و یک دولت قانونی را سرنگون کرد و تا آخر در تبعید نگه داشت. عده‌ای را از بین برد و یک فرد نالایق و مطیع را به عنوان شاه روی کار آورد و دستگاه سلطنت را به ایران تحمیل کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر