کد خبر: 142878
A

عضو هیئت رئیسه مجلس: همه مشکلات جامعه محدود به حجاب نیست/ مقایسه حجاب با کاپیتولاسیون منصفانه نیست

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیئت رئیسه مجلس درخصوص سوالی درباره مقایسه کاپیتولاسیون و حجاب، ابراز داشت: اگر در این مجلس هم قانونی مانند کاپیتولاسیون تصویب شد، حتما مقابلش بایستید، اما مقایسه حجاب با کاپیتولاسیون منصفانه نیست. قانون حجاب هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده مانند مصوبه دیگر در حوزه کنکور که ما انتقاد داریم و جلساتی برگزار شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس: همه مشکلات جامعه محدود به حجاب نیست/ مقایسه حجاب با کاپیتولاسیون منصفانه نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشست گفت‌وگوی دانشجویی «صدای ما باشید» ظهر امروز در سالن جابر بن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف با حضور سید نظام‌الدین موسوی، احمد امیرآبادی و سید محسن دهنوی اعضای هیات رییسه مجلس برگزار شد.احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این جلسه، گفت: ما وقتی وارد مجلس می‌شویم وظیفه ملی داریم، من سال ۹۱ که وارد مجلس شدم اولین پیشنهادی که در کمیسیون تلفیق داشتم ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه گازرسانی برای سیستان و بلوچستان بود، یکی پرسید تو که نماینده قم هستی من گفتم اگر استان‌های مرزی ما پیشرفت داشته باشند و توسعه پیدا کنند و مشکلات‌شان حل شود، همه در آرامش خواهیم بود.

 

وی درخصوص سوالی درباره مقایسه کاپیتولاسیون و حجاب، ابراز داشت: اگر در این مجلس هم قانونی مانند کاپیتولاسیون تصویب شد، حتما مقابلش بایستید، اما مقایسه حجاب با کاپیتولاسیون منصفانه نیست. قانون حجاب هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده مانند مصوبه دیگر در حوزه کنکور که ما انتقاد داریم و جلساتی برگزار شده است.
نماینده قم عنوان کرد: برخی موارد هم در کشور بزرگنمایی می‌شود به قصد سیاه‌نمایی، مثلا همین تحقیق و تفحص اخیر در فولاد که گفته شد ۹۲ هزار میلیارد، اصلا این عدد اختلاس نیست. ۵۷ هزار میلیارد تومان از این عدد دستور وزیر بود که فولاد مبارکه تخفیف بدهد به ایران‌خودرو و سایپا تا خودرو گران نشود. این عدد اختلاس نبود.

وی تاکید کرد: نکته‌ای اخیرا مطرح شد که حقوق نمایندگان مجلس ۵۰ درصد افزایش داشته است، این حرف دروغ بود. حقوق ما الان ۲۰ میلیون تومان است، ممکن است بپرسید که این مبلغ زیاد است اما دوستان عزیز نماینده مراجعات مردمی دارد، عیادت بیماران می‌رود، یادواره شهدا و مسجد می‌رود و لازم است کمک مالی انجام دهد خب این مبالغ از همین حقوق پرداخت می‌شود.

سید محسن دهنوی نماینده تهران در مجلس هم در این نشست گفت: در بحث برخوردها و صحبت‌هایی که دوستان گفتند، ما هم دانشجو بودیم و بیش از یک دهه از عمر من در این دانشگاه سپری شده است. ده‌ها و صدها نشست دانشجویی در این سال‌ها داشتیم، طبیعی هم بوده که شاید برخوردی هم باهم داشتیم و عکسی هم از ما منتشر شده اما فقط دشمنی نبود، دوستی هم بود. برخی جریانات تلاش دارند فضا را متشنج کنند و درگیری و برخورد شود تا فرصت گفت‌وگو میان ما گرفته شود.

وی افزود: در همان سیستان و بلوچستان ما همواره گفتیم و تاکید داریم که اگر قصوری شده باید بررسی شود و برخورد هم صورت گیرد. در نقاط دیگر کشور و در تهران هم اگر اشتباهاتی صورت گرفته و برخوردهای بدی بوده که تصاویری هم منتشر شده باید پیگیری و برخورد شود. اما دوستان دقت داشته باشید که نیروی انتظامی ما در همین اعتراضات هم اجازه استفاده از گلوله جنگی ندارد، بله پینت بال و گلوله پلاستیکی استفاده می‌شود اما گلوله جنگی نه، شما ببینید در کجای دنیا برخورد پلیس اینگونه است؟ در وقایع کرج دیدید که چه برخوردی شد، واقعاً در کجای دنیا اگر به پلیس و مقر پلیس حمله شود و پلیس را خلع سلاح کنند، برخورد جدی صورت نمی‌گیرد؟

امیرآبادی درخصوص طرح تغییر شیوه تخصیص بنزین، اظهار داشت: در دولت گذشته این مطرح شد که برای جلوگیری از توزیع یارانه پنهان، شیوه توزیع بنزین براساس کدملی اجرایی شود اما آقای روحانی به دلیل اینکه این طرح برخلاف منافع ثروتمندان بود و چون مردم عادی فرزند بیشتری دارند و سهم بیشتر می‌برند اما ثروتمندان فرزند کمتری دارند، با این طرح مخالفت کرد و اجرایی نشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر