کد خبر: 142890
A

منتجب‌نیا: بزرگان اصلاحات از ترس هزینه دادن، سکوت کرده‌اند/ بی خردی وضعیت فعلی کشور را رقم زده/ با دولت رییسی همه امور لنگ می‌زند

دبیرکل حزب جمهوریت می‌گوید: متاسفانه بعضی از بزرگان اصلاح‌طلبی حرف نمی‌زنند و بنا را بر سکوت گذاشته‌‌اند، چون نمی‌خواهند هزینه بپردازند. آن هم در شرایطی که اصلاح‌طلبان از همه چیز و همه‌جا محروم هستند. بنابراین دلیلی برای محافظه‌کاری نمی‌ماند.

منتجب‌نیا: بزرگان اصلاحات از ترس هزینه دادن، سکوت کرده‌اند/ بی خردی وضعیت فعلی کشور را رقم زده/ با دولت رییسی همه امور لنگ می‌زند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رسول منتجب‌نیا چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: احزاب و جریان‌های سیاسی‌ای که در میان مردم پایگاه دارند، نقش حساس و مهمی را می‌توانند ایفا کنند تا حلقه وصل بین مردم و حاکمیت باشند. جریان اصلاحات جریانی است که ریشه در مردم‌مداری و اصالت دادن به همه سلیقه‌ها دارد. همچنین شعار اصلاح‌طلبان «ایران برای همه ایرانیان» است و به‌همین دلیل هیچ اعتقادی به خودی و غیرخودی کردن جامعه ندارند. برخلاف گروهی تندرو که دائما در حال مرزبندی و معرفی چهره‌هایی با عنوان ضد انقلابی و ... هستند تا همه چیز در اختیار خودشان باشد، اصلاح‌طلبان مردم را با هر عقیده‌ای صاحب و مالک کشور می‌دانند. همچنین باید گفت، اندیشه اصلاح‌طلبی ریشه در تفکر امام (ره) دارد. تفکری که مردم را حتی با اشتباه‌های‌شان به رسمیت می‌شناخت. حالا در شرایطی که مشکلات طاقت‌فرسا شده و نفس مردم بند آمده است، اصلاح‌طلبان باید آستین‌ها را بالا بزنند تا برای ترمیم فضا کار مهم و توام با تاثیرگذاری داشته باشند.

دبیرکل حزب جمهوریت اشاره کرد: وقتی اسامی نامزدهای انتخابات 1400 اعلام شد، شرایط امروز کاملا پیش‌بینی می‌شد. دولت سیزدهم با چهره‌هایی ناتوان و بدون تخصص کافی به کارش ادامه می‌دهد و به‌همین دلیل همه امور لنگ می‌زند. از طرفی تنگناهای اقتصادی که حتی تهیه مایحتاج اولیه را هم برای مردم دشوار کرده است، نشانه‌ای بارز از سوءمدیریت مدیران دولت آقای رئیسی است. 

وی گفت: همچنین باید به گره هسته‌ای اشاره کرد. آقایان به‌قدری کشمکش کردند و در مدیریت مذاکرات نابلدی کردند که توافق هسته‌ای عملا به پایان رسیده است. متاسفانه گروهی دایره‌ای کشیده‌اند و «مردم» را فقط کسانی می‌دانند که در برنامه‌های رسمی‌شان شرکت می‌کنند و حتی به خود اجازه می‌دهند تا منتقدین به شرایط را، به ترک کشور دعوت کنند. اساسا اصرار به این بی‌خردی‌ها و کارهای غلط است که کشور را به وضعیت فعلی کشانده است. به‌نظر من چهره‌های اصلاح‌طلبی باید هم با حاکمیت و هم با مردم ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند. در واقع اصلاح‌طلبان باید جسارت و شهامت تذکر به حاکمیت را داشته باشند و با حرف زدن و مطرح کردن مشکلات، فضا را برای ترمیم کرختی‌ها فراهم کنند. متاسفانه بعضی از بزرگان اصلاح‌طلبی حرف نمی‌زنند و بنا را بر سکوت گذاشته‌‌اند، چون نمی‌خواهند هزینه بپردازند. آن هم در شرایطی که اصلاح‌طلبان از همه چیز و همه‌جا محروم هستند. بنابراین دلیلی برای محافظه‌کاری نمی‌ماند. 

منتجب‌نیا در پایان گفت: این مهم نیست که سیستم چه نگاهی به اصلاحات و اصلاح‌طلبان دارند. لازم است، اصلاح‌طلبان در عمل نشان بدهند دغدغه کشور و مردم دارند و بر خود واجب می‌دانند، به کنش‌های سیاسی، اجتماعی واکنش لازم را نشان بدهند.. با اینکه تریبونی در اختیار اصلاح‌طلبان نیست، بازهم وظیفه‌شان این است که سکوت نکنند و با تعقل و تفکر و دوری جستن از اتهام و بد و بیراه‌هایی که برای عده‌ای عادی شده است، حتی‌القمدور برای کمرنگ‌تر شدن مشکلات تلاش کنند. 

منبع: مستقل آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر