کد خبر: 142964
A

یک نماینده مجلس: بانک مرکزی طرح‌های آبدوغ خیاری می‌دهد/ رستم قاسمی اگر بیمار است؛ در خانه بماند

کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با انتقاد شدید از بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در کار خود مانده است و طرح‌های آبدوغ خیاری می‌دهد.

یک نماینده مجلس: بانک مرکزی طرح‌های آبدوغ خیاری می‌دهد/ رستم قاسمی اگر بیمار است؛ در خانه بماند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه مردم و مجلس، دولت را دوست دارند، گفت: علیرغم این علاقه برخی از وزرای دولت قابلیت کار کردن را ندارد. امروز بانک مرکزی به جای آنکه فرمایشات رهبری در ارتباط با پول منطقه‌ای را مدنظر قرار دهد و با کشورهای منطقه کار کند و وضعیت پول منطقه را مشخص کند، سراغ برخی کشورهای کوچک می‌رود و به دنبال دلار است. باید از بانک مرکزی پیگیری این موضوع را مطالبه کنیم.

وی افزود: همچنین گمرکات امروز در دست وزارت اقتصاد است در حالی که باید در دست وزارت صمت باشد. از طرف دیگر وزیر ورزش نیز عملکرد قابل قبولی ندارد و همه فدراسیون‌ها ناراحت هستند.

دلخوش عنوان کرد: هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای این موضوعات جلسه غیرعلنی برگزار کند. اکنون که دلار به این سمت می‌رود، آقایان چه برنامه‌ای برای مدیریت شرایط دارند؟ اصلاً برنامه‌ای ندارند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی گفت: بانک مرکزی در کار خود مانده است و طرح‌های آبدوغ خیاری می‌دهد. همچنین باید بگویم اگر وزیر راه بیمار است، خانه بنشیند. اگر نمی‌تواند کاری کند، در خانه بماند. شش ماه است از او وقت جلسه می‌خواهیم که مشکلات مردم را بگوییم اما متأسفانه این وقت دست نمی‌دهد.

وی ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی باید شرایطی را فراهم کند که نمایندگان حرف خود را بزنند. کسانی که کشش کار کردن ندارند به ویژه اگر در زمینه اقتصادی فعالیت دارند، باید کنار گذاشته شوند و در این باره نباید رودربایستی کرد.

دلخوش تصریح کرد: تحقیق و تفحص امروز به استان‌ها کشیده شده است. وقتی مسئولین استان‌ها ضعیف هستند، وزرا هم ضعیف هستند و نمی‌توانند کاری انجام دهند، بروند و در خانه بنشینند.

وی عنوان کرد: نگاه کنید ببینید امروز چقدر مسکن از ۴ میلیون مسکنی که دولت متعهد شده، ساخته شده است. از طرف دیگر در بحث راه‌های روستایی و آسفالت مناطق بسیاری از کارهای مردم بر زمین مانده است.

دلخوش در خصوص عملکرد وزارت ورزش گفت: وزیر ورزش دوست ماست اما عملکرد ضعیفی دارد باید تذکر دهیم و اگر لازم باشد رئیس جمهور باید وزیر را تغییر دهد و فرد قوی‌تری را انتخاب کند. چرا که همه فدراسیون‌ها ناراحت و ناراضی هستند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث بودجه شاهد بودیم که تبصره ۱۴ و ۱۸ هیچکدام اجرایی و عملیاتی نشده است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر