کد خبر: 143180
A

نماینده ولی فقیه در استان البرز: مبارزه سخت و بی امان علیه آمریکا را شروع کرده‌ایم

سیدمحمدمهدی حسینی گفت: ایران اسلامی گفتمان جدیدی به وجود آورده که نظام غرب را به چالش کشانده است؛ دشمنان در مقابل این گفتمان همه ابزارها، دلبستگی ها و وابستگی را به کار گرفته اند تا در مقابل نظام اسلامی مفری یابند. ما براساس گفتمان امام راحل (ره) مبارزه سخت و بی امان علیه آمریکا شروع کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز: مبارزه سخت و بی امان علیه آمریکا را شروع کرده‌ایم

به گزازش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 20 آبان ماه کرج گفت: امروز ایران اسلامی در موازنه قوا دارای قدرت برتر و دست پر در منطقه و جهان است و به همین دلیل دشمنان هجمه های سنگین علیه کشورمان کلید زده‌اند.

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به حضور مردم در راپیمایی 13 آبان و تشییع پیکیر سیدروح‌الله عجمیان گفت: این حضور با شکوه و گسترده مردم زبان یاوه گویان را بست به مستکبران نشان داد علی رغم مشکلاتی که هست اما مردم بر سر آرمان‌ها، ارزش‌ها و دفاع از دین، ناموس وطن و ایران قوی از خود خودگذشتگی دارند.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: ایران اسلامی گفتمان جدیدی به وجود آورده که نظام غرب را به چالش کشانده است؛ دشمنان در مقابل این گفتمان همه ابزارها، دلبستگی ها و وابستگی را به کار گرفته اند تا در مقابل نظام اسلامی مفری یابند. ما براساس گفتمان امام راحل (ره) مبارزه سخت و بی امان علیه آمریکا شروع کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در مکتب اسلام همه می‌دانند خدای تعالی اولین کتاب را با اقرا آغاز کرد و اولین معجزه با کتاب آغاز شد که با کتابت و مسائل فرهنگی آغاز شده است .

حسینی همدانی افزود: یکی از کمبودها و ضعف‌ها در جامعه پایین بودن سرانه مطالعه است، نسل نوجوان و جوان نسبت به کتاب و کتابخوانی باید حریص باشد؛ بنا به فرموده امام راحل مطالعه کتاب واجب دینی است و جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند؛ کتابخوانی کار شیرین و وسیله آراستن خویشتن است .

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: پدران و مادران در ترغیب فرزندان به مطالعه نقش دارند و اگر خود آنها مشغول مطالعه باشند فرزندان نیز به مطالعه ترغیب می شوند .

حسینی همدانی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور خیلی پایین است افزود: ما هم کوتاهی می‌کنیم. الان کتاب ها الکترونیکی و صوتی است و می توان استفاده کرد زیرا کتاب به ما رشد می دهد و در این بین یکی از مباحث مهم مطالعه کتب تاریخ به خصوص تاریخ معاصر است چراکه درس های فراوانی دارد.

امام جمعه کرج گفت: باید فرصتی برای مطالعه تاریخ بگذاریم و تاکید بر مطالعه کتاب و علم آموزی است؛ حضرت علی (ع) توصیه به خواندن کتب تاریخی داشت ضمن آنکه مردم باید جریان شناسی سیاسی را مطالعه کنند؛ همه تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه مفید در جامع گسترش یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر