کد خبر: 14417
A

سخنگوی وزارت کشور: در صورت برگزاری انتخابات الکترونیک به محض پایان رای‌گیری، نتایج اعلام می‌شود

سخنگوی وزارت کشور گفت: استفاده از این فناوری جدید کلا از هرگونه تخلف در انتخابات جلوگیری می‌کند. چون اطلاعات افراد به هنگام رای دادن در سیستم ثبت می‌شود؛ دیگر کسی قادر نخواهد بود با شناسنامه المثنی دوبار رای دهد.

سخنگوی وزارت کشور: در صورت برگزاری انتخابات الکترونیک به محض پایان رای‌گیری، نتایج اعلام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سیدسلمان سامانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت کشور جهت برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: بسیاری از تخلفات در هنگام انتخابات مربوط به روز اخذ رای است که مثلا افراد با استفاده از شناسنامه المثنی دو بار رای می دهند و یا با استفاده از شناسنامه دیگران اقدام به رای دادن بیش از حد مجاز می کنند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه استفاده این فناوری جدید کلا از هر گونه تخلف در انتخابات جلوگیری می کند اظهار داشت: چون اطلاعات افراد به هنگام رای دادن در سیستم ثبت می شود دیگر کسی قادر نخواهد بود با شناسنامه المثنی دوبار رای دهد و یا به جهت احراز هویت نمی تواند با استفاده از مدارک دیگران اقدام به رای گیری کند.

وی با اشاره به ویژگی های طراحی شده برای انتخابات الکترونیک گفت: با توجه به اینکه اخذ رای توسط سیستم صورت می گیرد دستگاه به گونه ای طراحی شده که فرد بتواند رای خود را به راحتی اعلام کند و نتیجه انتخابات هم به محض اتمام انتخابات در کل کشور توسط دستگاه اعلام می شود.

سامانی انتخابات الکترونیکی را اتفاقی بسیار مهم خواند و تاکید کرد: شورای نگهبان در انتخابات مختلف اختیارات قانونی خودش را داشته و براساس اختیارات و وظایف قانونی خودش در مجلس نهم شاهد بودیم که تعدادی از حوزه های انتخابیه موافقت می کنند که انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس نهم هم با همان سازوکار انتخابات الکترونیک انتخاباتشان برگزار شد به مجلس راه پیدا کردند و 4 سال هم به قانونگذاری مشغول شدند.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی کردیم تا نظر شورای نگهبان را تامین کنیم که تعداد بیشتری از حوزه های انتخابیه را نسبت به مجلس نهم برای تمام الکترونیکی شدن تحت پوشش قرار دهیم اظهار داشت: شورای نگهبان دغدغه های خاص خودش را داشت و ما هم تلاش کردیم همان دغدغه ها را رفع و نظر شورای نگهبان را تامین کنیم که بنا بر هر دلیلی این اتفاق رخ نداد و ما صرفا توانستیم در انتخابات قبل فقط برای احراز هویت از دستگاه های الکترونیکی استفاده کنیم.

سامانی تصریح کرد: اکنون در تلاش هستیم با توجه به تاییدیه های امنیتی که مد نظر شورای نگهبان بوده و تهیه کرده ایم و به شورا ارائه داده ایم، بتوانیم نظر شورا را درباره تمام الکترونیکی شدن انتخابات اخذ کنیم و بنا به مصوبه شورای نگهبان در اجرا بتوانیم از این مکانیزم و از این دستگاه ها استفاده خوبی را داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر