کد خبر: 144309
A

امام جمعه شهرکرد: اسلام به زن کرامت داد/ انقلاب به زنان عظمت، عفاف و شخصیت داد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امام(ره) به ایران و ایرانی عزت و کرامت بخشید و آنان را از ذلت نجات داد. روزگاری آمریکایی‌ها ما را وحشی می‌دانستند و برای زندگی کردن کنار ما حق توحش گرفته بودند، اما امام(ره) به ما عزت داد، پس ندیدن این واقعیت‌ها جفا است.

امام جمعه شهرکرد: اسلام به زن کرامت داد/ انقلاب به زنان عظمت، عفاف و شخصیت داد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دیدار با پرستاران با بیان اینکه مشکل اصلی شما اجرایی شدن طرح تعرفه‌ها بود که بعد از ۱۶ سال انجام شد، گفت: طبیعی است که نباید انتظار داشت همه مسائل باهم حل شود مخصوصا اکنون که دولت با مشکلات زیادی روبرو است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح هم مانند طرح رتبه‌بندی معلمان کار هزینه‌بری است که به همراه خیلی از کارهای معوقه دولت قبل و درواقع پاسخگویی به مطالبات اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پاسخگویی عملی و نه شعاری به مطالبات را از سمت این دولت شاهد هستیم که هزینه زیادی را برای دولت دارد پس ادامه راه همراهی اقشار مختلف را نیاز دارد زیرا که اگر مطالبات خیلی سنگین شود خب ادامه دادن هم سخت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام بیان کرد: اعتدال داشتن در بیان مطالبات در صحبت‌های شما کاملا مشهود بود و نشانه دلسوزی شما برای دولت است.

مراقب باشید مزد مادی و معنوی جابجا نشود

وی افزود: کار شما قبل از مزد مالی و تعرفه و ضریب‌ها، مزد معنوی دارد که اگر بخواهید همه مزد خود را به صورت مادی بگیرید خسارت است و مراقب باشید مزد معنوی با مزد مادی جابجا نشود.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: اگر همه مطالبات شما محقق شود و تعرفه‌ها با ضریب بالا پرداخت شود مزد مالی است و با مرگ ما به دیگران منتقل می‌شود و پاداش مادی به تنهایی خسارت است، لذا به پاداش پروردگار که با نیت شما محقق می‌شود بیشتر بپردازید، یعنی اگر بالای سر مریضی می‌روید خدا را هم در نظر بگیرید. شما که سخترین کار را انجام می‌دهید پس نیت را هم رضایت خدا در نظر بگیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام توضیح داد: از خدا بخواهید تا سختی کار مانند سختی‌های حضرت زینب( سلام الله علیه) آسان شود؛ کسی را در دنیا سراغ دارید که هم اندازه این بانو غم و رنج دیده باشد؟ شهادت همه مردان طایفه را می‌بیند تا به شهادت مظلومانه برادر می‌رسد و در نهایت می‌فرماید: در کربلا جز زیبایی چیزی ندیدم. اگر شما هم خود را به خدا بسپارید سختی در کار نمی‌بینید بلکه یک پارچه عشق، محبت و تزریق آرامش به بیمار است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب فکر و فرهنگ است و شکم و شهوت نیست، گفت: در کنار انقلاب باید معیشت و اقتصاد هم باشد، اما اصل انقلاب کرامت‌های انسانی است حالا گاهی ممکن است برخی هم بیمار باشند و نتوانند بعضی مسائل را تحمل و توهین کنند که این بیماری‌ها اصل انقلاب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: امام(ره) به ایران و ایرانی عزت و کرامت بخشید و آنان را از ذلت نجات داد. روزگاری آمریکایی‌ها ما را وحشی می‌دانستند و برای زندگی کردن کنار ما حق توحش گرفته بودند، اما امام(ره) به ما عزت داد، پس ندیدن این واقعیت‌ها جفا است.

اسلام به زن کرامت داد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دشمن می‌خواهد انقلاب را دیکتاتور و خشن جلوه دهد و امروز به ظاهر می‌خواهند از زن که او را کالا و ابزار شهوت‌رانی قرار داده اند حمایت کنند!!، این در صورتی است که اسلام به زن کرامت بخشیده است.

امام جمعه شهرکرد گفت: حقیقت انقلاب ما کرامت‌بخشی به انسان است و عفاف و حجاب شخصیت و عظمت زن است که نباید اجازه دهیم جایگاه‌ها عوض شود و این مطالب را باید گفت تا حقایق آشکار شود.

وی در پایان بیان کرد: خداوند به شما در این انقلاب نعمت داده است پس قدردان آن باشید، البته بدانید که اگر ما کوتاهی کنیم خودمان ضرر کردیم و دین خدا با افراد دیگر ادامه پیدا می‌کند، پس دشمن را بشناسید و راه درست را انتخاب کنید و در این راه که راه اولیاء خدا و همراه سختی‌ها است بمانیم.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر