کد خبر: 14440
A

رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس در برنامه ششم

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم با اشاره به جلسه عصر روز یکشنبه این کمیسیون برای رفع ایرادات شورای نگهبان گفت: کمیسیون تلفیق بر مصوبه پیشین خود درباره فاینانس که شورای نگهبان آن را ربوی دانسته اصرار کرده و بر این اساس تعیین تکلیف این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت واگذار شده است.

رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس در برنامه ششم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد خدابخشی در همین رابطه اظهار کرد: اولین ایراد بررسی شده مربوط به ماده ۳ لایحه برنامه ششم توسعه بود، در این ماده ضریب جینی ۰/۳۴ درصد مصوب شده است؛ این درحالی است که در سیاست های کلی برنامه ششم این میزان ۰/۴۳ درصد است؛ بنابراین طبق بررسی‌ها مشخص شد که ۰/۴۳ درصد قید شده در سیاست‌های کلی اشتباه تایپی بوده و ۰/۳۴ درصد ضریب جینی است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایراد شورای نگهبان مبنی بر ربوی بودن فاینانس در برنامه ششم افزود: این ایراد پیشتر در برنامه پنجم هم مطرح شده بود و مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را مصوب کرده بود، بنابراین نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه ششم بر مصوبه خود اصرار کردند و موضوع برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص ارجاع شد.

وی درباره ایراد شورای نگهبان به ماده  ۱۱ لایحه برنامه ششم نیز گفت: اعضای شورای نگهبان مطرح کردند که مشخص نیست آیا اموال دولتی شامل انفال نیز می‌شود که برای رفع ابهام موارد مورد نظر مستثنی شد.

خدابخشی درباره شورای نگهبان به ماده ۱۳ لایحه برنامه ششم، نیز گفت: این ماده درخصوص چگونگی پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود که براساس این مصوبه دولت مکلف شد در طول برنامه ششم ازطریق واگذاری املاک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی بدهی خود را پرداخت کند. در جلسه امروز کمیسیون تلفیق برای رفع ایراد شورای نگهبان مشخص شد منظور از املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی، املاک زیر نظر مقام معظم رهبری نیست.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در پایان با اشاره به ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص  موضوع پرداختی به مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار کرد: طبق ایرادات شورای نگهبان این تبصره نیازمند توضیح بیشتری است که برای رفع ایرادات در تبصره قید شد شورای حقوق و دستمزد می تواند با پیشنهاد روسای قوا، وزرا و یا معاونان رییس جمهورکه ریاست دستگاه های اجرایی را برعهده دارند برای مشاغل تخصصی ، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی و محروم تا حداکثر ۶۰ درصد علاوه‌بر سقف مقرر در این ماده منظور نماید.

به گفته خدابخشی، ادامه رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه برنامه ششم به جلسه بعدی کمیسیون تلفیق برنامه ششم موکول شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر