کد خبر: 14450
A

میرزایی نکو: زمان دقیق ثبت نام انتخابات شوراها مشخص نیست/ دیدار هیات های نظارت بر انتخابات شوراها با لاریجانی

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: تلاش مجلس بر این است که ثبت نام انتخابات شوراها پیش از 30 اسفندماه باشد اما تا تایید نهایی قانون انتخابات در شورای نگهبان نمی توان زمان دقیقی مشخص کرد.

میرزایی نکو: زمان دقیق ثبت نام انتخابات شوراها مشخص نیست/ دیدار هیات های نظارت بر انتخابات شوراها با لاریجانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی نیکو در همین رابطه اظهار داشت: جلسه مشترک هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با هیات نظارت مرکزی امروز در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و اعضای این هیات با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو می کنند.
وی افزود: در این جلسه 110 عضو هیات از 30 استان(هر استان سه نفر) حضور دارند و به بررسی آخرین وضعیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها می پردازند.
میرزایی نیکو تاکید کرد: در این جلسه معاون سیاسی وزیر کشور و جمعی از مسوولان از وزارت خانه های مختلف حضور خواهند داشت. در این جلسه در مورد زمان ثبت نام انتخابات شوراها نیز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی های لازم انجام می شود.

**زمان دقیق ثبت نام انتخابات شوراها مشخص نیست
میرزایی نیکو با بیان این که هنوز زمان ثبت نام انتخابات شوراها اعلام نشده است، گفت:ما باید بعد از این که شورای نگهبان در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات نظر داد، زمان دقیق را مشخص کنیم.
وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها را تا روز چهارشنبه و یا در این روز تایید کند ما می توانیم زمان ثبت نام را پیش از 30 اسفند ماه داشته باشیم ولی اگر شورای نگهبان به این طرح ایراداتی بگیرد و به مجلس بازگردد، دیگر نمی توان زمان ثبت نام را تغییر داد.
این نماینده مجلس با تاکید بر این که مجلس و دولت خواهان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها پیش از 30 اسفند ماه هستند، گفت: ما استدلال هایمان را از طرق مختلف برای شورای نگهبان ارسال کردیم و امیدواریم که شورای نگهبان این طرح را تایید کند.
میرزایی نیکو در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان ایرادی بر این طرح دارد یا خیر ؟ گفت: تا جایی که می دانم اشکالات شورای نگهبان بسیار جزیی است که احتمالا تلاش خواهد شد تا آن هم مرتفع شود.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر