کد خبر: 144543
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

ماجرای دیدارهای اصلاح طلبان با مقامات عالی رتبه نظام چه بود و چه کسانی در این دیدارها حضور داشتند؟

تحرک این روزهای اصلاح‌طلبان نشان دهنده آن است که این جریان سیاسی قصد دارد بخشی از شکاف ایجاد شده میان مردم و حاکمیت در ماه‌های اخیر را ترمیم کند. موضوعی که دیده‌بان ایران نیز در گزارش خود در خصوص دیدارهای اخیر اصلاح‌طلبان با افراد ذی‌نفوذ در حاکمیت، به آن پرداخته است.

ماجرای دیدارهای اصلاح طلبان با مقامات عالی رتبه نظام چه بود و چه کسانی در این دیدارها حضور داشتند؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در دو ماه گذشته که فضای کشور متاثر از وفات مهسا امینی ملتهب بود، بعضی چهره های اصلاح طلب دیدارهایی با مقامات عالی رتبه نظام داشته اند. پیش از این شایعاتی مطرح بود که علاوه بر حضور اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان (بهزاد نبوی، حسین مرعشی، علی باقری، علی شکوری راد و فاطمه راکعی) یک چهره دیگر هم در این دیدارها حضور داشته که مسئولیت رسمی در شورای اصلاح طلبان ندارد. حالا در بولتن هایی که به نام خبرگزاری فارس منتشر شده است، مشخص شده که این فرد در این دیدارها حضور داشته و حتی جلسه ای با اژه ای، رئیس قوه قضائیه هم داشته است. بر اساس بولتن های منتشر شده خبرگزاری فارس، در دیدار ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز صفدر حسینی در کنار مجید انصاری، موسوی لاری و مرعشی حضور داشته است. 

حضور مجید انصاری، موسوی لاری، حسین مرعشی، بهزاد نبوی، شکوری راد و صفدر حسینی در این دیدار ها تایید شده است. 

ماجرای حضور صفدر حسینی!

بنابر گزارش دیده‌بان ایران؛ وزیر شهرکردی کابینه خاتمی، بعد از پایان دولت اصلاحات در احزاب اصلاح طلب و به خصوص جبهه مشارکت فعال بود. بعد از توقف فعالیت های این حزب در انتخابات 88، صفدر حسینی ارتباط خود را با نیروهای حزبی در استان های مختلف کشور حفظ کرد و زمانی که اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی متقاعد شدند، صفدر حسینی توانست بسیاری از نیروهای استانی را در ستادهای روحانی فعال کند.

با روی کار آمدن دولت روحانی، صفدر حسینی به صندوق توسعه ملی رفت اما حضور او در این مسئولیت چندان برای حسینی خوش یمن نبود. حضور صفدر حسینی در منزل مصطفی تاجزاده، فشارها به او افزایش یافت. در یک نوبت برای دخترش که حالا نماینده تهران در مجلس شده بود، پرونده سازی شد و در نوبتی دیگر، حقوق نجومی او افشاگری شد و در نهایت او ناچار شد صندلی مدیریتی را رها کند.

_06

اما گویا او بار دیگر فعالیت سیاسی را در پیش گرفته است. او هم در میان جبهه مشارکت دوستان زیادی دارد و هم با دولت روحانی کار کرده است و هم با مناطق لرنشین مرکز ایران ارتباط نزدیکی دارد. از طرفی ظاهرا از نظر مالی هم گویا در موقعیت مناسبی است.

اصلاح طلبان در چند ماه اخیر نسبت به ورود به مسئله انتخابات سکوت کرده اند. شاید یکی از برنامه های آنها، رو کردن چهره های اقتصادی باشد. این رویای این شب های صفدر حسینی است.

گزارش: میثم سعادت_سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر