کد خبر: 144798
A

نماینده تهران در مجلس: بذرپاش در خودش چه دیده که پیشنهاد وزارت راه را پذیرفته است/ مملکت قحط‌الرجال نیست، بذرپاش نه تخصص دارد و نه سابقه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای بذرپاش که نه تخصص در حوزه مسکن دارد و نه تجربه چه در خود دیده که این پیشنهاد را پذیرفته است؟

نماینده تهران در مجلس: بذرپاش در خودش چه دیده که پیشنهاد وزارت راه را پذیرفته است/ مملکت قحط‌الرجال نیست، بذرپاش نه تخصص دارد و نه سابقه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مجتبی توانگر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بیان کرد: امروز روز دانشجو است و آقای بذرپاش سوابق بسیار خوبی در جنبش دانشجویی دارد. نگذارید جنبش دانشجویی با این انتخاب ناامید شود.

وی افزود: آقای نیکزاد که فردی دارای تخصص و تجربه در حوزه مسکن است پیشنهاد تصدی وزارت راه و شهرسازی را به دلیل عدم همکاری شبکه بانکی برای ارائه تسهیلات در ساخت مسکن نپذیرفت اما سوال اصلی این است که آقای بذرپاش که نه تخصص در حوزه مسکن دارد و نه تجربه، چه در خود دیده که این پیشنهاد را پذیرفته است؟

توانگر ادامه داد: وزارت راه در راستای تحقق وعده بزرگ دولت سیزدهم در حوزه ساخت مسکن مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. امروز علی رغم اینکه یک سال و اندی از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد در این حوزه نتیجه ملموسی دیده نمی‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی وظیفه تحقق وعده بزرگ دولت سیزدهم را داراست. پس از گذشت بیش از یک سال از عمر این دولت مشخص شد که آقای مهندس رستم قاسمی که ان شاءالله به حرمت این روزها خدا به ایشان سلامتی دهد مدیری توانمند بود ولی به دلیل اینکه تجربه و تخصص در حوزه مسکن نداشت عملا اقدامی در این حوزه انجام نگرفت. آیا تجربه دکتر رستم قاسمی که زمانی وزیر وزارتخانه مهم نفت بود و شد وزیر راه، کافی نیست که مجددا بیت‌المال را هدر ندهیم و عنصری کارآمد، متخصص و با تجربه بر این وزارتخانه بگماریم؟ که متاسفانه آقای بذرپاش فاقد هر سه این موارد در حوزه راه و مسکن هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: حتی در حوزه نظری او بعد از جلسات متعدد در کمیسیون‌های مجلس هنوز نمی دانند که چگونه می خواهند تامین مالی ۴ میلیون مسکن را انجام دهند و حتی نه در کمیسیون‌ها و نه در جلسه دیشب فراکسیون، حاضر نیستند این جمله را شفاف و روشن بگویند که "آیا در پایان ۴ سال دولت آقای رییسی می تواند ۴ میلیون مسکن و حتی نصف آن را به مردم تحویل دهد یا نه؟"

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کشور حداقل یک میلیون مهندسی دارد که در حوزه عمران، راه و شهرسازی تحصیل کرده و یا در حوزه ساخت و ساز بوده و هستند، سوال جدی این یک میلیون نفر این است که چرا در دولت محترم دیده نشده‌اند، آیا یک نفر و فقط یک نفر از میان خیل عظیم این افراد، فردی صاحب تخصص و تجربه نبود که انتخاب کنیم و حال با معرفی آقای بذرپاش، این‌گونه به علم، دانش، تجربه و البته امید، پشت پا بزنیم؟ همین امروز آقای بذرپاش با این افراد به گفتگو بپردازند آیا اصطلاحات حداقلی این حوزه را متوجه می‌شوند تا بتوانند بر آنها مدیریت کنند و پاسخ‌گوی مطالبات بزرگ مردم در راه و مسکن باشند؟

وی در ادامه خطاب به رییس جمهور خاطرنشان کرد: آقای رییسی ما در جریان نیروهای انقلاب با عده قلیلی که در خیابان، اغتشاش و آشوب می کنند مرزبندی داریم و با تمام وجود برای امنیت، رفاه و آرامش مردم در مقابل این جماعت داعش‌صفت می‌ایستیم اما معترضین برای ما مهم و محترم هستند. بر اساس نظرسنجی نهادهای دولت جنابعالی، درصد بالایی از مردم به این روش حکمرانی در دولت معترض هستند می خواهیم به سوال معترضین چه بگوییم؟ برای هر پستی بگوییم؛ همان آقایی که همیشه برای شهرداری تهران مطرح است؟ همان آقایی که همیشه برای وزارت رفاه، وزارت صمت و اکنون راه و احتمالا برای سازمان برنامه مطرح بوده و هست؟ فکر می کنید بازتاب این انتخاب در جامعه و این بخش از مردم معترض، پالسی برای اصلاح حکمرانی در دولت و مجلس است؟

توانگر در ادامه بیان کرد: آقای نیکزاد که تقریبا گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسوولیت را نپذیرفت یکی از دلایل اصلی ایشان آن بود که گفته بودند «شبکه بانکی جهت ارایه تسهیلات بانکی به بخش مسکن همراهی نمی کند» حال سوال این است آقای بذرپاش که تجربه و تخصصِ آقای دکتر نیکزاد را ندارد چگونه می‌خواهد این تسهیلات را درست کند؟ نیکزادی که تجربه موفق ساخت مسکن در دولت دهم را دارد، وقتی سنگ‌اندازی شبکه بانکی را دید نپذیرفت، آقای بذرپاش در خود چه دیده‌اند که این پست را پذیرفته‌اند؟

وی گفت: می‌خواهم از دقت گزارشات ۶ ماهه و ۴ ماهه دیوان ابراز تاسف کنم که گویی توسط تیم دیگری تهیه می شود چرا که پر از اشتباهات فاحش آماری و محاسباتی است. یک نمونه آن گزارش پرمساله و پر اشکال در حوزه وزارت نیرو با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی بررسی و خطای فاحش دیوان اثبات شد. آقای محرابیان شهادت دهند.

وی در ادامه بیان کرد: حال اگر ایشان موفق بوده‌اند در دیوان بمانند و موفق‌تر شوند. به فرض هم تایید آقا در شخص ایشان متعین باشد، آقای بذرپاش با چه منطقی این مدال افتخار را به زمین می گذارد و برای پستی که سکوی پرش است کاندیدا می شود؟ نمایندگان با چه اطمینانی به شما رای دهند که هوس جای دیگری در سر نپرورانید؟

توانگر در ادامه خطاب به بذرپاش بیان کرد: شما که سال ۷۷ به دانشگاه رفتید و برای حضور در دیوان در سال ۹۹ همه کار کردید و از سابقه نهاد مقدس بسیج و پژوهشکده بسیج  برای ما مدرک آوردید که به ما بگویید ۲۰ سال سابقه اجرایی دارید تا به هر نحو رییس دیوان شوید حال چطور به اعتماد نمایندگان در رای به دیوان محاسبات پشت پا می‌زنید؟ سکوت ایشان در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر سوال برانگیز است. این همه اتفاق آشوب‌طلبانه و پر از سیاهی رخ داد اما متاسفانه آقای بذرپاش صرفا و صرفا یک تسلیت نیم خطی در ماجرای شاه‌چراغ آن هم در توییتر گفتند.

وی افزود: آقای بذرپاش شما به برکت خون پدر شهیدتان، به برکت انقلاب، به برکت خانواده شهدا به این جایگاه رسیدید؟ آیا نمی توانستید در قالب یک سخنرانی، یک تحلیل جامع در مورد این آشوب‌ها ارایه کنید؟ چهره و بدن از هم پاشیده شهید علی‌وردی و شهید عجمیان شما را بر آن نداشت که سکوت خود را بشکنید؟ آقای رییسی شما از سکوت خواص گلایه شدید کردید آیا از سکوت آقای بذرپاش خبر نداشتید و ندارید؟

توانگر گفت: یک شوخی هم با همکارانم بکنم؛ بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب و اعتدالی مجلس، امروز به وزارت آقای بذرپاش رای می‌دهند چنانچه ریاست محترم فراکسیون‌شان رسما مصاحبه کردند که البته گامی روبه جلو برای هضم اصلاح‌طلبان در دولت آقای رییسی و جریان اصولگراست.

وی در ادامه بیان کرد: از رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور سوال بفرمایید که وقتی تعجیل شگفت‌انگیز در انتخاب رییس دیوان محاسبات را مشاهده کردند دلسوزانه در شب انتخاب رییس دیوان در مجلس یازدهم، با یکی از بزرگان مجلس تماس گرفتند ضمن گلایه شدید به انتصاب آقای بذرپاش، مخالفت کرده و صریحا به پرونده ایشان در سازمان بازرسی کل کشور اشاره کردند که کاش در همان مقطع به درخواست دلسوزانه ایشان توجه می‌شد و کاش امروز هم قدری با ایشان به عنوان یکی از نزدیکان امین خود در معرفی وزیر پیشنهادی، مشورت می‌کردید.

توانگر در ادامه با تاکید بر اینکه مملکت قحط الرجال نیست، بیان کرد: جریان انقلابی پر از نیروهای با سابقه و متخصص است. آقای بذرپاش نه سابقه و تخصص «راه» دارد و نه سابقه و تخصص «مسکن و شهرسازی»! فردای قیامت در نزد خداوند متعال، خون شهیدان، امام و رهبری باید پاسخگو باشیم که چرا با وجود افرادی که در این حوزه متخصص و با سابقه بودند ما را مجبور می‌کنند به فردی رای دهیم که بدون سابقه و تخصص است که متاسفانه آقای بذرپاش نخواستند هیچ مسوولیتی در ساخت ۴ میلیون مسکن را بپذیرند و متاسفانه هیچ برنامه منسجمی هم ارایه نکرده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر