کد خبر: 145140
A

آذر منصوری در نامه‌ای به شمخانی: از حضور در جلسه امروز با توجه به اعدام اخیر معذورم

آذر منصوری در نامه‌ای خطاب به علی شمخانی دبیرشورای امنیت ضمن تقدیر از تلاش‌های او برای گفتگو با اشاره به اجرای حکم اعدام محسن شکاری در خصوص عدم حضور خود در جلسه هم‌اندیشی امروز توضیح داد.

آذر منصوری در نامه‌ای به شمخانی: از حضور در جلسه امروز با توجه به اعدام اخیر معذورم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛آذر منصوری در نامه‌ای خطاب به علی شمخانی دبیرشورای امنیت ضمن تقدیر از تلاش‌های او برای گفتگو با اشاره به اجرای حکم اعدام محسن شکاری در خصوص عدم حضور خود در جلسه هم‌اندیشی امروز توضیح داد.

متن نامه‌ی او به شرح زیر است: 

به نام خداوند مهربان

جناب آقای شمخانی 

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی

با سلام

ابتکار جنابعالی در ایجاد فضای گفتگو‌ با شخصیت‌ها و نمایندگان جریان‌های سیاسی با هدف راهجویی و حصول ارزیابی‌ها و راه‌حل‌های متفق‌علیه برای برون‌شدن از بحران فراگیر اجتماعی و سیاسی که متاسفانه در ماه‌های اخیر کشور را در خویش فرو‌برده است، شایسته قدردانی است. 

اینجانب به سهم خود با حضور در یکی از این جلسات کوشیدم تا به اختصار نظرگاه خود و جمعی از دلسوزان میهن و آیین را به عنوان راهبرد‌ها و راهکارهای خروج از بحران در سه سطح کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت به سمع جنابعالی برسانم. 

مع‌الاسف در فاصله بین جلسه گذشته و نشستی که برای روز یکشنبه مجددا به آن دعوت شدم، بر اساس فرایند و حکمی پر ابهام یکی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر اعدام شد و اخبار صدور و اجرای احکام اعدام و مجازات‌های طویل‌المدت یکی پس از دیگری بر نگرانی‌های جامعه افزوده و افکار عمومی داخلی و جهانی را علیه این نوع اقدامات بسیج کرده است. 

این در حالی است که پرهیز از به کار بستن سیاست داغ و درفش و سرکوب در رویارویی با معترضان و ناراضیان نقطه اشتراک نظر اغلب حاضران در گفتگوها بوده است. 

تصور بنده و هم‌اندیشان از گفتگو با جنابعالی، گفتگوی راهبردی و مؤثر بوده است نه گفتگوهای تاکتیکی و نمایشی که تاثیر و تاثر بر آن مترتب نیست و در هیچ سطحی از نظام شنیده نمی‌شود. 

آگاهید که حضور در مجامع سیاسی در این شکل و شرایط به عنوان زینت‌المجالس نه تنها از شأن ما به دور است بلکه هزینه‌های سنگینی بر اعتبار اجتماعی خواهد گذاشت. 

به این سبب ضمن تشکر از دعوت مجدد جنابعالی اعتذار خود را به سبب عدم حضور در جلسه یکشنبه به اطلاع جنابعالی می‌رسانم. 

امیدوارم که خداوند رحمان و رحیم عزم خیرخواهانه جنابعالی را مأجور دارد و مسیری برای فایده‌مندی این خیرخواهی پیش پای جنابعالی قرار دهد. 

آذر منصوری

۲۰ آذر ۱۴۰۱

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر