کد خبر: 14517
A
امیر اردلان

انتخابات و اهمیت آن

نتخابات اصلی بسیار مهم و حیاتی در ساختار سیاسی هر کشوری است.بدیهی است که درکشور ما نیز انتخابات یکی از ارکان مهم‌ نظام‌ سیاسی کشور را تشکیل داده است.

انتخابات و اهمیت آن

دیده بان ایران: امیر اردلان فعال دانشجویی در یادداشتی به تشریح اهمیت انتخابات در ایران پرداخت.

متن یادداشت در ذیل آمده است  

انتخابات اصلی بسیار مهم و حیاتی در ساختار سیاسی هر کشوری است.بدیهی است که درکشور ما نیز انتخابات  یکی از ارکان مهم‌ نظام‌ سیاسی کشور را تشکیل داده است.

 

نظام کشور ما بر پایه ی دموکراسی٬قرآن ٬شرع و مردم سالاری دینی بنا شده وجزء معدود نظام های حکومتی بشمار می آید که با گذشت بیش از سه دهه از عمرش مقبولیت مطلق را در میان آحاد مردم دارا است. 

در حقیقت انتخابات به عنوان ابزاری سیاسی و اجتماعی بشمار می آید که در اختیار آحاد مردم قرار دارد واقشار مختلف مردم بدین وسیله  سال ها است  مهر تاییدی به ادامه ی حیات و بقاء نظام جمهوری اسلامی میزنند و   حامی و مشوق آن هستند.

 

بی شک این دوره ی انتخابات نیز همچون دوره های گذشته پر شور و پویا خواهد بود و گروه های مختلف سیاسی در آن مشارکت خواهند کرد.

اما لازم است گروه های سیاسی ضمن مشارکت در انتخابات به فکر توانمند سازی خود باشند و با برنامه ای جامع پا به عرصه ی کاروزار انتخاباتی بگذارند. 

بدیهی است که هر جناه سیاسی ضمن دارا بودن نقاط قوت٬نقاط ضعفی نیز دارد که باید به مرتفع سازی آن بپردازد.

امری طبیعی است که٬چه  جناه اصلاح طلب و چه جناه اصول گرا ٬ضمن این که  ازنقاط قوتی برخوردارند٬نقاط ضعفی هم دارند. شاید نبود یک چهره ی کاریزماتیک و یا وجود پایگاه ضعیف اجتماعی در میان قشر جوان بخصوص دهه هفتادی  ها٬برای اصولگرایان و ضعیف عمل کردن اصلاح طلبان در میان عموم و توده ی مردم٬ از جمله حوزه هایی باشد که باید از سوی این دو جناه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تقویت گردد

لیکن نباید فراموش کنیم که همه وهمه با وجود تفاوت های فکری و اختلاف نظرها٬باید در  راستای آرمان های والای انقلاب اسلامی و کشور تلاش کنیم.

امیر اردلان

(فعال دانشجویی)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر