کد خبر: 145442
A

ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه: جوانان محلات تهران، منافقین هستند/ صفحاتی به نام جوانان محلات به وجود آمده که به صورت هماهنگ فراخوان‌های برگزاری تجمعات منتشر می کنند

ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه نوشت از نخستین روزهایی که ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشور به وجود آمد، صفحاتی به نام «جوانان محلاتِ» شهرهای بزرگ و جوانان دیگر شهرها و شهرستان‌های کشور در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام و توئیتر به وجود آمد.

ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه: جوانان محلات تهران، منافقین هستند/ صفحاتی به نام جوانان محلات به وجود آمده که به صورت هماهنگ فراخوان‌های برگزاری تجمعات منتشر می کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه (تسنیم) نوشت:از نخستین روزهایی که ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشور به وجود آمد، صفحاتی به نام «جوانان محلاتِ» شهرهای بزرگ و جوانان دیگر شهرها و شهرستان‌های کشور در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام و توئیتر به وجود آمد.

این صفحات ابتدا به صورت هماهنگ فراخوان‌های برگزاری تجمعات منتشر کردند که آن فراخوان‌ها توسط شبکه اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی مورد بازنشر قرار گرفت. شبکه اینترنشنال که بارها تشویق به ایجاد خشونت و تجزیه ایران کرده است، هر روز به طور میانگین یک فراخوان از جوانان محلات که بیشتر در قالب "خبر فوری" بوده، منتشر کرده است.

این صفحات در ادامه تصاویری از شعارنویسی‌ها و اغتشاشات خیابانی به صورت گسترده منتشر کردند اما آن‌ها به این میزان کفایت نکردند و دو اقدام دیگر انجام دادند؛ نخست آموزش ساخت مواد آتش‌زا و دوم انتشار تصاویر افراد بسیجی و تشویق برای حمله به آن‌ها، خانه‌ها و خانواده‌هایشان. آن‌ها حتی تصاویر خانم‌هایی را منتشر کردند و خواستند تا به آن‌ها و فرزندانشان حمله شود.

همچنین بنابر پایشی که صورت گرفته، صفحاتی که به نام شهرهای یک منطقه ایجاد شده است، همدیگر را پوشش می‌دهند؛ یعنی آن چیزی که در صفحه یک شهر منتشر می‌شود در صفحات شهرهای مجاور هم دیده می‌شود اما صفحاتی که مثلا به نام شهرهای شمال یک استان ایجاد شده، با صفحات شهرهای مرکزی آن استان به لحاظ محتوا متفاوت است. 

همچنین در تمام این صفحات تولیدات و خبرهای اینترنشنال به‌صورت ویژه بازنشر داده می‌شود یعنی صفحات جوانان محلات و شهرهای مختلف در ازای اینکه فراخوان‌هایشان در شبکه اینترنشنال منتشر می‌شود، اخبار آن شبکه را در صفحاتشان بازنشر می‌دهند.

از ابتدای شکل‌گیری و نحوه فعالیت این صفحات گفته می‌شد که این‌ها توسط منافقین اداره و سازماندهی می‌شود که اکنون بنابر اسناد و مدارکی که به تسنیم رسیده، این گمانه را تقویت می‌کند و حاکی از اتفاقات عجیبی هم است.

گردانندگان هر یک از صفحات جوانان محلات و شهرها به صورت شبکه هرمی به افرادی متصل هستند که نه آن‌ها را دیده‌اند و نه می‌شناسند. بیشتر سرشبکه‌ها نیز نام‌های دخترانه همچون «نگین»، «مژده» و... دارند که به هر یک از گردانندگان وعده پرداخت پول حتی تا مبلغ ۲۵ هزار دلار از طریق رمز ارز داده‌اند.

در مدیریت این صفحات نیز تقسیم کار صورت گرفته است؛ به طور مثال سرشبکه مدیریت صفحات شهرهای بزرگ کشور با سرشبکه مدیریت صفحات جنوب کشور متفاوت است.

برخی از افراد با این تصور که صفحات توسط افرادی در داخل کشور و در همان شهرها اداره می‌شود، تصاویر و ویدیوهایی برای آن‌ها ارسال و همکاری کردند، اما چند روز بعد لو ‌رفتند و دستگیر ‌شدند؛ چراکه گردانندگان این صفحات طبق یک دستورالعمل سازمانی برای اینکه خشونت و درگیری را در کشور زنده نگه دارند، اطلاعات کسانی را که با آن‌ها همکاری کرده بودند را با حساب کاربری دیگری برای نیروهای امنیتی ارسال کردند. خبرهای دستگیری را هم به طور ویژه منتشر و برجسته کردند!

شبکه تلویزیونی اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی از آغاز فعالیتش تاکنون بارها اقدام به پوشش زنده سخنان و نشست‌های سران گروهک تروریستی منافقین کرده است. 

سازمان مجاهدین خلق که با عنوان منافقین در ایران شناخته می‌شود در دهه ۶۰، بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم و مقامات کشورمان را به شهادت رساند. گفته می‌شود این گروهک در عراق نیز تاکنون جمعیت بسیاری از شیعیان و اکراد را به قتل رسانده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر