کد خبر: 145561
A

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:ارزش های انقلاب اسلامی میان نسل جوان ترویج نشده، نهادهای فرهنگی مقصر هستند

آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با گلایه از برخی نهادهای فرهنگی گفت: اگر امروز آنچنان که باید ارزش های انقلاب در جامعه خصوصاً نسل امروز ترویج و تقویت نشده است، مقصر نهادهای فرهنگی هستند چرا که یکی از مهم ترین عوامل، ساختار ترویج ارزش ها در جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:ارزش های انقلاب اسلامی میان نسل جوان ترویج نشده، نهادهای فرهنگی مقصر هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با گلایه از برخی نهادهای فرهنگی گفت: اگر امروز آنچنان که باید ارزش های انقلاب در جامعه خصوصاً نسل امروز ترویج و تقویت نشده است، مقصر نهادهای فرهنگی هستند چرا که یکی از مهم ترین عوامل، ساختار ترویج ارزش ها در جامعه است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای نزدیک به حوزه های علمیه سراسر کشور(رسا) به نقل از آیت الله اراکی نوشت: باید ارزیابی از برخی نهادهای فرهنگی از جمله صداوسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و دیگر سازمان ها انجام داد تا مشخص شود در انجام ماموریت خود چه مقدار موفق بوده اند و علل عدم موفقیت چیست و چگونه می توانند به موفقیت دست یابند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبر انقلاب خط کلی فرهنگ انقلاب را ترسیم کرده اند، ابراز کرد: ببا تبیین و طراحی خط کلی فرهنگ توسط رهبر انقلاب جای هیچ ابهام و تردیدی باقی نمانده است و بحث برسر این است که دستگاه های متولی حرکت اجرایی ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه ریزی در حوزه فرهنگ و تدوین کتب آموزشی تصریح کرد: نظریه پردازی صرف کفایت نمی کند و باید کسانی باشند که این نظریات را مطالعه و مقایسه کنند و اگر توانستیم این مراحل را به خوبی طی کنیم در واقع زمینه برای تدوین کتاب های درسی فراهم می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر