کد خبر: 146047
A

انتقاد امام جمعه بوشهر از گرانی‌های اخیر در کشور

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: گرانی به نظام و هندسه اقتصادی کشور لطمه وارد می‌کند و سبب تخریب جدی وضعیت معیشت مردم می‌شود.

انتقاد امام جمعه بوشهر از گرانی‌های اخیر در کشور

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه ۲ دی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: یکی از گلایه کنونی مردم وجود گرانی‌های کاذب است؛ گرانی کاذب یعنی گرانی که از عرصه ذات اقتصاد تولید نمی‌شود، بلکه به سبب سودجویی، افزایش ثروت از سوی گروهی اندک ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: گرانی کاذب به نظام و هندسه اقتصادی کشور لطمه وارد می‌کند و سبب تخریب جدی وضعیت معیشت مردم می‌شود که در این راستا مردم از مسئولان تقاضا دارند، همانگونه که در دفاع مقدس با جان در مقابل تهاجم نظامی و سخت دشمنان ایستادیم در مقابل تهاجم اقتصادی آنها بایستیم و مقاومت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم توقع دارند با افرادی که گرانی کالا و خدمات ایجاد می‌کنند برخورد قاطع و بازدارنده شود، افزود: عرضه کالا نباید به صورتی باشد که سیستم دلالی محصولات از کشاورزان به قیمت ارزان بخرد و چند برابر به مردم بفروشد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: اکنون قیمت برخی از صیفی‌جات و میوه‌ها در مزارع پایین است، این محصولات وقتی وارد عرصه فروش به مردم می‌رسد قیمت آن چند برابر افزایش می‌یابد که این افزایش قیمت به سبب وجود دلالان و واسطه‌گری است.

وی تاکید کرد که کالا و محصولات به گونه‌ای عرضه شود که ارزان به دست مردم برسد و از آن طرف ضمن نظارت، با متخلفین برخورد بازدارنده شود این توقع مردم از مسئولان است. در این راستا لازم در حمایت از تولیدکنندگان، نظارت بر روی عرضه کالا و محصولات و برخورد با متخلفان اقتصادی به‌عنوان درخواست مردم اقدام جدی شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر در خصوص سازمان بسیج هنرمندان ایران گفت: این نهاد در خط مقاومت هنری توانست در مقابل تهاجم هنری دشمنان کارهای خوب و درخور تحسین انجام دهد و در این راستا از برگزار کنندگان جشنواره هنری بسیج در استان بوشهر قدردانی می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر