کد خبر: 146160
A

یک نماینده مجلس: باید با احتکارگران ارز مقابله کرد/ عده‌ای در حال تضعیف پول ملی هستند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هجمه به بانک مرکزی چیزی از مسئولیت ما به عنوان نماینده مجلس کم نمی کند.

یک نماینده مجلس: باید با احتکارگران ارز مقابله کرد/ عده‌ای در حال تضعیف پول ملی هستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام حسین حسین زاده بحرینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ارزیابی سیاست ها و اقدامات ارزی دولت، گفت: اگر در موضوع ارز، ‌به واقعیت میدان توجه نشود تنها خودمان را گول زده و اطلاعات غلط به مردم می دهیم؛ واقعیت این است که ورودی و خروجی کشور ما تقریبا متوازن است.

وی ادامه داد: واقعیت دیگر این است که برخی به هر دلیلی تصمیم می گیرند با استفاده از این فضا، پول ملی خود را به ارز خارجی تبدیل کرده یا احتکار و یا خروج سرمایه داشته باشند؛ این ها واقعیات بوده و انکار آن خطاست و ارجاع این واقعیت به تنهایی به بانک مرکزی خطای دوم است. این واقعیت در اقتصاد ایران شکل گرفته و در بسیاری از کشورها وجود ندارد. برخورد با این واقعیت مستلزم داشتن تدبیر از سوی مجلس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کسی بنایی برای احتکار ارز دارد، باید مجلس برای آن تدبیر کند که آن هم طرح مالیات بر عایدی سرمایه است که شاید مجلس امروز به آن ورود کند؛ اگر کسی خروج سرمایه انجام می دهد باید سایر دارایی های او در ایران مورد توجه حاکمیت قرار گیرد. چرا این فرد در ترکیه منزل می خرد؟ باید دارایی او هم در ایران زیر تیغ حاکمیت قرار گیرد که الان ما تنقیحی برای آن قائل نیستیم گو اینکه این را حق مسلم فرد دانسته که پول ملی کشور را تضعیف کرده و به تمام مردم آسیب زده تا تمام دارایی خود را از کشور خارج کرده و در قالب دارایی فیزیکی در کشور دیگری اندوخته کند.

حسین زاده بحرینی گفت: مجلس باید به این حوزه ورود کند و فقط در اختیار بانک مرکزی نیست. هجمه به بانک مرکزی چیزی از مسوولیت ما به عنوان نماینده مجلس کم نمی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر