کد خبر: 146195
A

حدادعادل: کشور با وجود تورم، گرانی و نوسان بازار ارز می‌چرخد/ آمریکا شعور ندارد که بفهمد "منافقین" بین مردم ایران جایگاه ندارند/ غرب می‌خواست با برجام وارد تصمیم‌گیری دولت ایران شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای کاهش اتکا به نفت باید یک نظام مالیاتی منطقی برای دهندگان و گیرندگان مالیات تعریف شود.

حدادعادل: کشور با وجود تورم، گرانی و نوسان بازار ارز می‌چرخد/ آمریکا شعور ندارد که بفهمد "منافقین" بین مردم ایران جایگاه ندارند/ غرب می‌خواست با برجام وارد تصمیم‌گیری دولت ایران شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ غلامعلی حداد عادل امروز در اجلاس اتاق اصناف تهران که با حضور روسای اتحادیه‌های استان تهران برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر کشور و حوادث کردستان و بلوچستان، گفت: نظام سلطه جهانی که ادامه همان استعمار قرن 17 و 18 انگلیس، فرانسه و بعد هم آمریکایی‌هاست و این نظام استعماری که بعدا به شکل استعمار نو درآمده است، می‌خواهد دنیا را به شکلی که خود می‌خواهد اداره کند و لذا هر جایی که کمترین تخطی صورت گیرد با کودتا، دخالت و ترور همه را سر خط می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: با نگاهی به  کشورهای اطراف می‌بینیم که در برخی کشورهای همسایه ما به طور منظم هر 10 سال یکبار نظامیان در آن کشورها کودتا انجام می‌دهند و دنیا را به نام سازمان‌های جهانی از قبیل سازمان امنیت، بانک جهانی ، کمیسیون‌های حقوق بشر و ...را آن گونه که خودشان می‌خواهند اداره می‌کنند و نفت  و گاز را با هر قیمتی که خودشان می‌خواهند می‌برند و محصولات خود را با هر قیمتی که می‌خواهند می‌فروشند و لذا دنیا را مانند قرن 18 و 19 اداره می‌کنند، البته اسم آن را دیگر استعمار نمی‌گذارند و می‌گویند همه کشورها مستقل هستند و در سازمان ملل نماینده دارند، ولی می‌گویند که کسی جرات تخطی از نظم جهانی را ندارد.

وی افزود: ولی یک کشور پیدا شده که در میان کشورهای جهان که می‌گوید استقلال می‌خواهم و من می‌خواهم مردم خودم را با فرهنگ این مردم اداره کنم. مردم گفته‌اند که ما اسلام می‌خواهیم. انقلاب اسلامی کرده‌ایم و نمی‌خواهیم مثل شما زندگی کنیم، این مسائل از نظر آنها گناه بزرگی است، سرپیچی از آن مسیری است که تمدن غربی از رنسانس تا امروز طی می‌کند. چطور یک کشوری می‌خواهد از مسیر ما منحرف شود؟ در واقع آنها می‌گویند که تمدن را ما باید تعریف کنیم. انسان متمدن آن است که ما تعریف کنیم، لباس پوشیدن مردم دنیا باید آن طور باید باشد که ما می‌گوییم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: آنها می‌گویند که ما باید تعیین کنیم که چه کسی متمدن و چه کسی غیرمتمدن است. 

وی افزود: یک کشور بیش از 40 سال است در برابر آنها مقاومت می‌کنند و هر کاری در مقابل ما کرده‌اند، از جنگ تحمیلی 8 ساله گرفته تا تحریم‌ها و تصور این بوده و هنوز هم هست که با تحریم جمهوری اسلامی را فلج کنند. خود اوباما می‌گوید فلج‌کننده ترین تحریم‌های تاریخ را ما به این کشور اعمال کردیم. تصورشان نیز این بود که گفتند وقتی نفت را نخریم و مبادلات بانکی نباشد، بیمه نباشد و حمل و نقل نباشد و به هواپیما‌ها بنزین ندهیم و ... آنها را فلج می‌کنیم. 

حداد عادل اظهار داشت: این‌ها تصور می‌کردند که مردم با تحریم‌ها گرسنه می‌شوند و شورش می‌کنند و به خیابان‌ها می‌آیند و چیزی شبیه آن کاری که در شیلی با آلنده انجام دادند و در آخر پس از اتفاقات و بهم ریختن اوضاع یک دیکتاتوری به نام پینوشه را گذاشتند و داستان را جمع کردند. 

وی افزود: تحریم‌ها از ابتدای انقلاب بر ایران حاکم بود، اما از سال 90 تشدید شد و در برجام نیز نیت آنها رفع تحریم‌ها نبود، بلکه نیت آنها این بود که به گونه‌ای وارد سیستم نظام تصمیم‌گیری دولت ایران شوند. این‌ها فکر می‌کردند در برجام می‌توانند از ما امتیاز بگیرند. در حالی که آقای سیف رئیس کل وقت بانک مرکزی در زمان آقای روحانی در آمریکا گفت که تاثیر برجام بر اقتصاد ما عملا صفر و هیچ بوده است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: این‌ها می‌دانند که این کشور با همه این فشارها، اداره می‌شود. مشکلات هم دارد، گرانی هم دارد، تورم هم دارد، نرخ ارز هم نوسان دارد، اما بهرحال این کشور می‌چرخد و لذا این مسئله آن‌ها را ناراحت می‌کند و لذا یک گونه‌ای دیگر از برجام را جلوی ما می‌گذارند و می‌گویند که یک ترکمانچای دیگر را امضا کنید. 

حداد عادل بیان داشت: وقتی امضا نمی‌کنیم، بنابراین می‌گویند صبر کن که در خیابان‌های تهران چه می‌کنیم. قضیه خیلی روشن است، این روزها را نگاه کنید، آمریکایی‌ها می‌آیند برای ایران رئیس جمهور تعیین می‌کنند، اعلام می‌کنند که مریم رجوی (سرکرده گروهک منافقین) رئیس جمهور منتخب ایران است، اولا حماقت را ببینید که دستگاه‌های اطلاعاتی اینها آنقدر شعور ندارند که به اینها بفهمانند که این منافقین بین مردم ایران وجهه ندارند، مردم ایران اصلا برای منافقین حساب باز نمی‌کنند. منافقین کجای زندگی مردم ایران هستند که آن فرد بخواهد رئیس جمهور ایران باشد. 

وی افزود:تمام شعارهای مجاهدین خلق در گذشته ضد آمریکایی بود، و شعارشان این بود که ما ضد امپریالیسم هستیم، این سازمان این گونه متولد شده بود. شاه را نوکر امپریالیسم می‌دانستند و می‌گفتند باید شاه سرنگون شود که البته درست می‌گفتند، اما حالا این سازمان مجاهدین خلق که تولدش و شعارهایش همه ضد آمریکایی بوده اکنون در بغل آمریکاست و پمپئو سخنرانی می‌کند و می‌گوید خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب ایران خواهد بود. حالا باید از اینها پرسید آمریکا عوض شده یا شما عوض شده است؟ چه شده است 50 سال پیش شما در شهر تهران آمریکایی‌ها را ترور می‌کردید و سال‌ها نامتان را در لیست تروریست‌ها بود، بعد آنها شما را از لیست تروریست‌ها در آورده‌اند، پول به شما می‌دهند و سناتورهایشان را برای شما سخنرانی می‌کنند و شما را رئیس جمهور ایران کرده‌اند. 

حداد عادل بیان داشت: آن وقت در عین حال بین منافقین و سلطنت‌طلبان‌ اختلاف می‌اندازند. سلطنت طلبان می‌گویند که قرار نبود که حکومت ایران جمهوری شود، پهلوی بیش از 40 سال در انتظار است که برگردد و دوباره در ایران شاه شود، در حالی که شما آمده‌اید نوع حکومت را تعیین کرده‌اید، علاوه بر اینکه رئیس جمهور تعیین کرده‌اند. نوع حکومت ما را از سلطنتی به جمهوری تبدیل می‌کنید و اختلافی هم بین این‌ها افتاده است. از آن طرف هم مسخره بودن این قضایا را نگاه کنید، 16 آذری که حدود بیست روز پیش‌بود. 16 آذر برای چه بوجود آمده‌ بود؟ در 16 آذر، نیکسون چند ماه بعد از کودتای 28 مرداد به ایران آمد تا کودتایی که صورت گرفته بود را جمع‌بندی کند و در واقع برای قراردادکنسرسیوم دولت را آماده کند. 

وی اظهار داشت: دانشکده فنی که شهید چمران هم در آنجا بود، اعتراض کردند و تظاهرات کردند، سربازهای شاه در آن سه دانشجو را می‌کشند، اما حالا رضا پهلوی در 16 آذر از آمریکا برای مردم ایران پیغام می‌دهد که در روزی که پدر من دانشجویان را در دانشگاه کشته، شما بیایید به نفع سلطنت و به نفع مردم تظاهرات کنید، اصلا این کارها حیرت آور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: فشار اصلی اینها روی جنبه اقتصادی است و این موضوع به اصناف مربوط می‌شود، شما ملاحظه کنید که مخالفان جمهوری اسلامی می‌بینند که ایران با همه گرفتاری‌ها دارد پیش می‌رود. در کشور ما صنعت پیشرفت کرده است و به صادرکننده توربین تبدیل شده‌ایم و حتی کشتی‌های اقیانوس پیما می‌سازیم  و هر روز یک شرکت دانش‌بنیان یک اختراعی انجام می‌دهد و ابتکاری نو دارد، لذا اینها این شرایط را تحمل نمی‌کنند. 

حداد عادل خطاب به روسای اتحادیه‌ها بیان داشت: در چنین شرایطی همکاران شما جواب مثبت به تحریکات ندادند. اگرچه وارد بازار شدند و جنجال ایجاد کردند و یک عده‌هم احتیاط کردند و کرکره‌های خود را پایین کشیدند، اما آنچه که آنها می‌خواستند و نیتشان اعتصاب سراسرس بود و همه مغازه‌ها ببندند و کارها فلج شود و حمل و نقل متوقف شود و ... اتفاق نیفتاد و بنده هم نمی‌گویم که همه چیز گل و بلبل است، من هم نمی‌خواهم بگویم که امثال بنده که دست‌اندرکاراند اشتباه نمی‌کنند، بالاخره آنها هم ممکن است اشتباه کنند و یا خطا کنند، اما داستان این است که می‌خواهند چه کار بکنید؟

وی ادامه داد: این حکومت که آقایون می‌گویند که انقلاب کنید چه کسی می‌خواهد جایگزین شود؟ آنهایی که در خیابان همه هستند با قمه و اسلحه و الان به جان مردم افتادند و این طور فحاشی می‌کنند و اینطور بدزبانی می‌کنند و گاهی‌وقت‌ها هنجارشکنی‌های عجیب و غریب می‌کنند، وقتی سر کار بیایند چه کار می‌کنند. خوب مردم این‌ مسائل را می‌فهمند، و اصناف هم توجه دارند. 

وی افزود: لذا من امروز خدمت شما آمدم که سپاسگزاری کنم و این را عرض کنم که مشکلات داریم، مشکلات هم هست، هم مشکل و هم اشکال هست و ما می‌توانیم یک ارتباطی با شما داشته باشیم و در انتقال مشکلات شما به تصمیم گیرندگان نقش ایفا کنیم و من نسبت به این کار تعهد می‌دهم. 

حداد عادل بیان داشت: در حال حاضر من مسئولیت اجرایی و قانون‌گذاری ندارم، ولی بنده در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی یک مسئولیتی دارم و لذا می‌توانیم از طریق ارتباط با اتاق اصناف، امین شما باشیم در انتقال مشکلات شما، مشکلات هست، یک مقداری ناشی از فضای جهانی  است و یک مقدار هم ناشی از تصمیم‌گیری‌هایی است که بعضا شتاب‌زده است و بعضا همه جانبه نیست. 

وی با اشاره به مساله مالیات بیان داشت: اصناف معمولا شکایت می‌کنند که دولت در گرفتن مالیات گاهی اوقات یا حتی خیلی وقت‌ها واقع‌بینانه عمل نمی‌کند. یک مساله دیگر نیز که از سوی اصناف درباره مالیات مطرح می‌شود این است که می‌گویند دولت از افراد دم دست مالیات می‌گیرد، اما از افرادی  که دم دست نیستند، مالیات نمی‌گیرد و لذا برخی فرار مالیاتی دارند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته دولت در حال انجام کارهایی است برای اینکه مساله مالیات را سر و سامان دهد اما شما می‌دانید که یکی از جهاتی که در کشور ما نظام مالیاتی استوار نشده است از ده‌ها سال پیش، به علت وجود نفت بوده است. در تمام کشورهای دنیا که متکی به درآمد نفت هستند به سراغ اصلاح نظام مالیاتی نمی‌روند. لذا در این کشورها نه ملت عادت به پرداخت مالیات می‌کنند و نه دولت نظام منطقی برای اخذ مالیات استوار می‌کند. 

وی با بیان این که نظام مالیاتی ما اشکال دارد، اظهار داشت: کشورما هم همین طور بوده است و حالا که خود ما هم می‌خواهیم اتکا به نفت را کم کنیم باید این نظام مالیاتی برای گیرنده و دهنده منطقی‌ تعریف شود. البته شما می‌دانید مردم ایران در قدیم به حکومت‌هایشان اعتماد نداشته‌اند و مالیات را زور می‌دانستند و کمتر اتفاق افتاده در ایران که مردم با تمایل خودشان مالیات بپردازند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اصلاح قانون نظام صنفی نیز باید انجام شود و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. 

وی افزود: من قبول دارم که مشکل هست، اما مملکت خودمان را باید خودمان اداره کنیم و همانطور که تاکنون با هم بوده‌ایم امیدواریم در رفع مشکلات هم دست به دست هم دهیم و آینده‌ای بهتر از گذشته داشته باشیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر