کد خبر: 146453
A

حسین طائب: آمریکایی‌ها فهمیده‌اند اشتباه کرده‌اند و اکنون برای مذاکره پیغام می‌دهند/ سرویس‌های اطلاعاتی روسیه طرح آمریکا را فهمیدند و پیش دستی کردند و خودشان به اوکراین حمله کردند

حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در فشار حداکثری به ایران شکست خوردند، گفت: آنها پنج راهبرد شامل بی ثبات کردن منطقه، اغتشاشات، اجماع بین المللی علیه ایران، مسائل حقوق بشری و معتبرسازی جنگ را پیش رو داشتند که شکست خوردند و اکنون برای مذاکره پیغام خصوصی می دهند.

حسین طائب: آمریکایی‌ها فهمیده‌اند اشتباه کرده‌اند و اکنون برای مذاکره پیغام می‌دهند/ سرویس‌های اطلاعاتی روسیه طرح آمریکا را فهمیدند و پیش دستی کردند و خودشان به اوکراین حمله کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسین طائب، عصر امروز(هفتم دی) در نشستی با موضوع "تبیین و تحلیل اغتشاشات اخیر" که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه سرعت تحولات در جهان از پیش بینی‌ها پیشی گرفته، اظهار کرد: بحث های مفصلی در مورد اینکه آینده جهان در دهه‌ای که در آن بسر می بریم چه خواهد شد، می شود که بازیگر اصلی این تحلیل‌ها، برآوردها و اقدامات، آمریکایی‌ها هستند. 

وی افزود: آمریکایی ها براساس دو سند شامل سند امنیت ملی آمریکا در قرن ۲۱ که سال ۲۰۰۰ منتشر شد و سند امنیت ملی آمریکا  که دو ماه پیش به امضا بایدن رسید، معتقدند که این دهه، دهه‌ای سرنوشت ساز برای آنها هم از نظر قدرت یابی در داخل و در کل جهان و هم از نظر قدرت یابی و تضعیف قدرت در کل خاورمیانه خواهد بود. 

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکایی ها می‌گویند طبق سند امنیت ملی سال ۲۰۰۰ تا سه سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۵ و طبق سند امنیت ملی دو ماه پیش تا سال ۲۰۳۰ سرنوشت آنها مشخص خواهد شد. 

وی ادامه داد: از طرفی دو جناح راست گرا و محافظه کار اسرائیل هم تحلیل و اعلام نگرانی می کنند از اینکه آیا اسرائیل به ۸۰ سالگی خود خواهد رسید، یا خیر. 

طائب افزود: بنابراین هم آمریکایی ها و هم اسرائیلی ها معتقدند که زمان محدودی در اختیار دارند و وقت ندارند، لذا تا قبل از سال ۲۰۳۰ باید بتوانند مسائل خودشان را که هم داخلی و هم چالش های بین المللی است، حل کنند. 

وی با بیان اینکه اکنون در دهه‌ای هستیم که سرنوشت آمریکایی ها در آن مشخص می شود، اعلام کرد: آنها می‌گویند اگر بتوانیم در این هشت سال بر چالش ها غلبه کنیم که فبها، در غیر اینصورت در پایان آن پنجره فرصت‌ها به روی آمریکا بسته می شود. همچنین هر دو جریان سیاسی اسرائیل هم می گویند که این رژیم به ۸۰ سالگی نخواهد رسید. 

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: در این شرایط آمریکا قلب جهان را خاورمیانه می‌داند و بدست آوردن آن جز با تصرف ایران امکان‌پذیر نیست، چرا که بدون تصرف این کشور امنیت اسرائیل تامین نمی شود و نفت ارزان از این منطقه خارج نمی شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها دو چالش مهم پیش روی خود دارند، گفت: بعد از جنگ سرد، یکسری قدرت‌های جدید بوجود آمده‌اند که می خواهند نقشه قدرت جهان را عوض کنند و از طرفی چالش های دیگری همچون جنگ آب، بیماریهای واگیردار، جنگ غذا، تروریسم، جنگ انرژی و تورم پیش روی آمریکا وجود دارد که باید طی هشت سال آنها را برطرف کنند. 

طائب ادامه داد: آمریکایی ها سه چالش مهم بیرونی خود را به ترتیب چین، روسیه و ایران می دانند، چراکه چین در حال حاضر در رهبری جهان با آمریکا در موضوعاتی همچون قدرت دفاعی، تکنولوژی و اقتصادی رقابت دارد. روسیه نیز با جنگ اوکراین باعث شد تا روی رهبری جهان با آمریکا رقابت کند، اما می تواند تولید ناامنی در اروپا و توسعه به سایر مناطق را داشته باشد. 

وی تصریح کرد: آمریکایی ها چالش سوم بیرونی خود را کشورهایی می دانند که دمکراسی آنها را تضعیف و مدل جدید حکمرانی در جهان را دارند که مهمترین آنها ایران است.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها طبق سند امنیت ملی خود در این هشت سال باید بر این سه تهدید غلبه کنند و برای اینکار باید برنامه ریزی داشته باشند. بنابراین این شکل از مقابله را در دستور کار قرار دادند تا چین را به تایوان و ناامنی دخلی، روسیه را به اکراین و ناامنی داخلی و ایران را هم به بی ثباتی اقتصادی و ناامنی داخلی بکشانند. 

وی افزود: هرچند که ایران در بین سه چالش در رده سوم قرار داشت، اما در اولویت اول مقابله قرار گرفته بود، بگونه ای که در نظر داشتند حداکثر تحرکات را مانند جنگ سایبری و اغتشاشات به راه بیندازند تا ایران به آمریکا امتیاز بدهد و مذاکره کند. 

طائب اضافه کرد: آمریکایی‌ها می خواستند که پس از ایران به سراغ روسیه بروند و با دادن تجهیزات به اکراین به روسیه حمله کند و این کشور را وارد چالش کنند، اما سرویس های اطلاعاتی روسیه طرح آمریکا را فهمیدند و پیش دستی کردند و خودشان به اکراین حمله کردند و اینگونه بازی آمریکا را به هم ریختند. 

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در فشار حداکثری به ایران شکست خوردند، گفت: آنها پنج راهبرد شامل بی ثبات کردن منطقه، اغتشاشات، اجماع بین المللی علیه ایران، مسائل حقوق بشری و معتبرسازی جنگ را پیش رو داشتند که شکست خوردند و اکنون برای مذاکره پیغام خصوصی می دهند. 

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکایی ها برای رسیدن به هدفی که داشتند از جنگ ترکیبی بر علیه ایران استفاده کردند که رسانه‌ها و فضای مجازی و خبرسازی دروغ یکی از ارکان آن بود. 

وی با تاکید براینکه آمریکایی ها با هویت زایی و هویت زدایی به دنبال تضعیف ایران بودند، گفت: دشمنان برای تضعیف کشورمان در این اغتشاشات شبهه افکنی کردند و در مراحل بعدی ایجاد بی تفاوتی در مردم و ترس در خواص، ایجاد گسست اجتماعی با بهره گیری از گسست های نسلی، مذهبی و قومی، تشدید نفرت و کینه در میان اقوام، نسل‌ها، مذاهب و مردم، نافرمانی در همه سطوح جامعه و در ادامه تبدیل آن به تقابل و از تقابل به سمت شکسته شدن ابهت نظام و تبدیل شدن به هرج و مرج را در دستور کار قرار دادند. 

طائب ادامه داد: گام اول در هویت زدایی ایجاد زیرساخت های ارتباطی با آحاد جامعه از طریق شبکه های اجتماعی و تلویزیونی و ماهواره ای بود. در ادامه با تشکیل شبکه های قمار، مواد مخدر، بی بندو باری، موسیقی زیرزمینی و مواد الکی در پی درست کردن یک جمعیت آسیب زا و پر از خشونت بودند تا با کمترین تحرکات وارد خیابان شوند. 

وی با بیان اینکه آنها در گام های بعدی شبکه سازی، تولید هیجان و ایجاد دو دستگی و تفرقه را مورد توجه قرار دادند، گفت: ما در حال قدرت پیدا کردن هستیم و این مسئله آمریکایی‌ها را ترسانده است، بنابراین با چنین برنامه هایی همچون جنگ ترکیبی به دنبال تضعیف ما هستند. 

طائب در پایان خاطرنشان کرد: ما به همت مضاعف نیاز داریم و باید بدانیم که در حوزه فرهنگ کوتاهی داشته ایم، برای همین باید از مهدکودک گرفته تا دانشگاه این کم کاری‌ها جبران شود. از سوی دیگر در اقتصاد هم باید قدرتمند شویم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر