کد خبر: 146492
A

رییس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس: فرهنگ جشن طلاق در جامعه جا افتاده است

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر بزرگترین اشتباه بود، گفت: متاسفانه خانواده‌ها در بحث فرزندآوری به سمت راحت طلبی رفته‌اند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس: فرهنگ جشن طلاق در جامعه جا افتاده  است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد صالح جوکار در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: تغییراتی که متوجه کشور و جامعه ما بوده و بحث های فرهنگی و اجتماعی که کشور را تحت تاثیر خود قرار داده از برنامه های دشمن از زمان شاه تاکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر از بزرگترین اشتباهاتی بود که در جامعه رواج پیدا کرد، اظهار داشت: قانون حمایت از جوانی جمعیت از حداقل ها است و جنبه های نهادینه سازی فرهنگ فرزندآوری را به همراه ندارد اما بسته های تشویقی و اقدامات سلبی نیز در آن دیده شده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به اینکه اگر مدیران خودشان به بحث فرزندآوری اعتقاد داشتند می توانند آن در جامعه جاری و ساری کنند، افزود: اگر این چنین نباشد قانون تشویق جمعیت به خوبی پیش نمی رود و هر آنچه بخشنامه و ابلاغ شود بازهم کار پیش نخواهد رفت.

جوکار در خصوص اقتصاد و معیشت در بحث فرزندآوری، گفت: بیشتر در راستای راحت طلبی و آسودگی پیش رفتیم و طبق نظرسنجی خیلی مسئله اقتصاد در خصوص فرزندآوری تاثیرگذار نیست.

وی اظهار داشت: مهریه ها را افزایش دادیم که اعتماد را جلب و کانون خانواده ها را محکم کنیم ولی برعکس شده و مشکلات عدیده ای بوجود آورده و متاسفانه این مسئله بسیار بد جا افتاده است.

وی عنوان کرد: امروز متاسفانه فرهنگ های بسیار زشتی در جامعه مثل جشن طلاق و... جا افتاده که باید نسبت به مسائل و مشکلات پیرامونی این فرهنگ ها در جامعه آگاهی سازی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه انگیزه و اراده در بحث فرزندآوری مهم است، افزود: نهادهای فرهنگی در کشور با تولید فیلم های کوتاه یا اجرای تئاتر با موضوع خانواده می توانند در بحث تشویق خانواده ها به فرزندآوری موثر واقع شوند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر