کد خبر: 146513
A

معاون سیاسی سپاه: رسانه های معاند می خواهند با روایت سازی نادرست واقعیت ها را جابه جا کنند

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر از کسانی که شعار‌هایی ضد این نظام می‌دهند پرسیده شود که معنای دیکتاتور چه بوده و چرا آن را با این انقلاب نسبت می‌دهی واقعاً جوابی ندارد که بگوید، چون شناختی نداشته و فقط اثرات جنگ ترکیبی بوده است

معاون سیاسی سپاه: رسانه های معاند می خواهند با روایت سازی نادرست واقعیت ها را جابه جا کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی دشمن به خاطر ترس از آینده انقلاب اسلامی است، گفت: رویکرد جهاد امروز، جهاد تبیین است. در این جهاد باید دروغ‌ها را افشا کرد.

سردار یدالله جوانی در مراسم شام غریبان حضرت زهرا (س) که به همت هیئت رزمندگان اسلام یزد برگزار شد، اظهار کرد: جهاد در هر شرایط به برهه‌ای از زمان بر موضوعی نمود پیدا می‌کند. مقام معظم رهبری از سال گذشته و به اقتضای شرایط، «جهاد تبیین» را مطرح کردند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» را یک فریضه‌ی قطعی و شرعی دانسته‌اند، ادامه داد: امروز جهاد در سراسر کشور به شکل دیگری در جریان است و این‌گونه نیست که مانند دفاع مقدس به جنگ سخت با دشمن بپردازیم.

جوانی با اشاره به اینکه امروز در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به سر می‌بریم، افزود: اگر بخواهیم با دشمنان خود مبارزه کنیم، باید با ابزار، شیوه‌ها، روش‌ها و تاکتیک‌های دشمن آشنا باشیم؛ اگر در دوران دفاع مقدس رزمندگان موفق شدند که جنگ را به نفع ملت ایران تغییر دهند، به خاطر به‌کارگیری تاکتیک‌ها و شگرد‌های مؤثر بود.

وی گفت: دشمن بعد از دفاع مقدس با تحریم‌ها، فشارها، اقدامات تروریستی، بمبگذاری‌ها و … را از خود بروز داد که باز هم با شکست سنگینی مواجه شد؛ پرچم‌دار این میدان برای حماسه‌آفرینی و تحمیل شکست تاریخی آمریکاییها، صهیونیست و مرتجعین حاضر در منطقه سیدالشهدای مقاومت بود.

این مقام مسئول جنگ امروز را به‌مراتب بسیار پیچیده‌تر از جنگ دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروز دشمن در بسیاری از میدان‌ها ورود کرده است؛ برای مقابله با جنگ ترکیبی باید اول راه را بشناسیم؛ دشمن، چون از آینده این انقلاب می‌ترسد، از جنگ ترکیبی برای پوچی مسیر این انقلاب استفاده می‌کند.

جوانی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند سعی دارند تا در جنگ روایت‌ها با روایت سازی نادرست، ارزش‌ها را جابجا کنند، تصریح کرد: وقتی خبر ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب مسجد کوفه منتشر شد، عده‌ای برایشان سوال شد که «مگر علی (ع) نماز می‌خواند؟»؛ این مثال تاریخی نمودی از تلاش دشمن برای جابجایی ارزش‌ها در جنگ روایت است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن جرئت تصرف خرمشهر و بمباران نیروگاه‌ها را ندارد، اما تلاش می‌کند تا مغز‌ها و دل جوانان را تصرف کند، تصریح کرد: امروز جهاد تبیین نیرو‌های انقلابی این است که افرادی را که تحت تأثیر روایت دشمن قرارگرفته‌اند را آگاه کنند و آن‌ها را از چنگال دشمن خارج کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر از کسانی که شعار‌هایی ضد این نظام می‌دهند پرسیده شود که معنای دیکتاتور چه بوده و چرا آن را با این انقلاب نسبت می‌دهی واقعاً جوابی ندارد که بگوید، چون شناختی نداشته و فقط اثرات جنگ ترکیبی بوده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید با روایت‌های درست مصونیت ایجاد کرد؛ چراکه جنگ شناختی با ابزار و وسایلی که دارد یک جنگ بسیار خطرناک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند از شهدا راضی است و شهدا نیز از خدا راضی هستند چراکه خداوند به آن‌ها مقامی بسیار بالا داده است؛ سند این حرف حدیث قدسی است که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «در صحرای محشر سه گروه حق شفاعت دارند، گروه اول انبیای الهی، گروه دوم علما و گروه سوم شهدا هستند.»

جوانی با اشاره به اینکه در مراسم تشییع شهدا هرکس با خود این سوال را می‌پرسد که «چه کنیم تا راه شهیدان را ادامه دهیم؟» تصریح کرد: شاید اگر در عالم معنا شهدا بخواهند پاسخ این سوال را به ما بدهند، آن‌ها در یک کلمه بگویند: «جهاد کنید.»

وی بیان اینکه جهاد از امور تعطیل ناپذیر در زندگی انسان مسلمان است، ادامه داد: اگر جامعه و حکومت اسلامی بخواهد در مقابل دشمن از موجودیت و ارزش خود دفاع کند، باید با دشمن مبارزه کند و ادامه حیات دهد؛ این مبارزه با دشمن در ادبیات قرانی ما «جهاد» نام دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اصل «جهاد»، مبارزه با دشمن است، اما کیفیت این جهاد به اقتضای شرایط است، عنوان کرد خداوند به مسلمانان وعده داده است که هرگاه جهاد کرده و با دشمنان مبارزه کردید و حق جهاد را به‌جا آوردید، من شمارا یاری می‌کنم.

وی افزود: مصداق این وعده الهی در دفاع مقدس برای همه ملل مظلوم جهان ثابت شد؛ چراکه در سی و یکم شهریورماه ۱۳۵۹ صدام به نیابت از ابرقدرت‌های شیطانی جهان این جنگ را شروع کرد و اطمینان خاطر داشت که در این جنگ پیروز میدان است؛ اما آن‌ها در محاسبات خود این مسئله را ندیده بودند که ملت ایران در راه خدا قیام کرده است.

جوانی ادامه داد: این مسئله باعث شد که جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تغییر یابد؛ امروز با گذشت ۳۰ سال از دفاع مقدس به آن دوران افتخار می‌کنیم؛ دوران نورانی که استقلال و تمامیت ارضی کشور با مجاهدت و رشادت‌های رزمندگان ایران اسلامی حفظ شد.

منبع: مهر 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر