کد خبر: 146566
A

دریادار سیاری: تعدی به مرزهای آبی ما با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

فرمانده رزمایش مشترک "ذوالفقار" ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که هر دشمنی بخواهد به مرزهای آبی ایران حمله کند، پاسخ ما قاطعانه خواهد بود.

دریادار سیاری: تعدی به مرزهای آبی ما با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری اظهار داشت: این عملیات نظامی بسیار دقیق و پیچیده است و در آن از فناوری های مدرن استفاده شده است.

وی ادامه داد: از چند روز پیش آمادگی برای این رزمایش و مرحله تاکتیکی در جنوب ایران در مسافت سه کیلومتری از لارک تا دریای سرخ و اقیانوس آرام را آغاز کردیم و امروز نیز عملیات دفاع از ساحل آغاز شده است.

به گفته دریادار سیاری، هر دشمنی که بخواهد به مرزهای آبی ایران حمله کند، دفاع ما در این زمینه قوی، محکم و جدی خواهد بود، امروز عملیات ساحلی را انجام دادایم که عملیاتی پیچیده است که هر چهار نیرو همراه با زیردریایی‌ها و یگان های دریایی با پوشش هوایی در آن شرکت دارند.

وی یادآور شد که این عملیات یک عملیات مشترک و هماهنگ نیروی دریایی، هوایی، زمینی و پدافند هوایی ارتش ایران است و امیدواریم این مرحله را با موفقیت به پایان برسانیم.

سیاری تصریح کرد که رزمایش ذوالفقار نشانه حضور بسیار مهم ایرانی برای دفاع از امنیت ایران در هوا، زمین و دریا است و عملیات نظامی دقیق و پیچیده ای است که در آن از فناوری های هوشمند و مدرن استفاده شده است.

وی در خصوص شرایط سخت جوی در این رزمایش گفت: ما منتظر چنین شرایط جوی بودیم تا آمادگی خود را در آن آزمایش کنیم، ما این شرایط جوی را بررسی کردیم و با توجه به این آب و هوای ناپایدار تصمیم گرفتیم که رزمایشمان در این روزها باشد. این مساله آمادگی ما را برای هر گونه جنگ در شرایط نامساعد در دریا، زمین و هوا برای دفاع از ایران و زمین و آسمان آن در هر شرایط آب و هوایی دو چندان می کند و برای این دفاع آمادگی کامل داریم.

رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 شب گذشته با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

منبع: العام

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر