کد خبر: 146569
A

امام جمعه تهران: نگاه زیاد به نامحرم فرد را از عدالت خارج می‌کند/ عبودیت باعث پیشرفت کشور می‌شود

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: دشمن با فتنه کوری که برنامه‌ریزی شده بود و تمام قدرت‌های استکباری بدون پرده در صحنه حاظر شدند، تلاش کرد ارتباط بینامت و ولی‌فقیه را دچار خدشه کند.

امام جمعه تهران: نگاه زیاد به نامحرم فرد را از عدالت خارج می‌کند/ عبودیت باعث پیشرفت کشور می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های اول این نماز، گفت: اگر کسی طالب دنیا و آخرت است، سفره برکت الهی برای زندگی دنیوی و اخروی تقواست، هم تقوای فردی و هم تقوای عمومی که خدا در این تقوای عمومی برکت، آسانی و رفع بن‌بست‌ها را تضمین فرموده است.

وی افزود: اگر قبول کنیم خداوند قدرت مطلق است، خیلی آرامش پیدا می‌کنیم. خداوند داراست و اگر بندگی کنیم بسیار زیاد عطا می‌کند.

خطیب جمعه این هفته تهران تصریح کرد: این ایام متعلق به حضرت زهرا (س) بوده است و مردم در این مدت در مجالس اهل بیت (ع) حضور داشتند و ایمانشان را تقویت کردند که به همین دلیل مطالبی عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره (س) بیست دستور زندگی‌ساز را در خطبه فدکیه نام بردند که یکی از آنان رعایت عدل است. از عدل می‌توان به تقوا رسید، عدل یعنی هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و استعداد به فعلیت تبدیل شود. از نظر فقهی عادل کسی است که گناه کبیره مرتکب نمی‌شود، از طرفی بر گناه صغیره هم نباید اصرار داشت، بدحجابی که چند تار مو بیرون است، چه بسا گناه صغیره باشد، اما وقتی استمرار یابد تبدیل به گناه کبیره می‌شود. نگاه به نامحرم اگر تکرار شود، فرد را از عدالت ساقط می‌کند. 

وی افزود: برای بیمه شدن در برابر آفت‌ها و برای صعود به جایگاه قرب الهی، خداوند در سوره یوسف دو بال صبر و تقوا را معرفی کرده است، کسی که در زندگی اهل مقاومت باشد محسن است و خداوند اجر محسنین را ضایع نمی‌کند. 

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: در ماه دی، حوادثی اتفاق افتاده است که بسیار مهم‌اند؛ قیام مردم قم که جزو حوادث عظیم انقلاب است، ۹دی که جزو ایام‌الله محسوب می‌شود و فراموش شدنی نیست، جزو روزهای احیای دین و پیروزی آرمان‌های شهیدان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ارتباط بین امت و امامت که از ابتدای اسلام تا امروز وجود داشته است، ناگسستنی است؛ دشمن تمام تلاشش را کرد که مسأله امت و امامت را با فتنه کوری که برنامه‌ریزی شده بود و تمام قدرت‌های استکباری بدون پرده در صحنه حاظر شدند و از بانیان فتنه اعلام حمایت کردند و بوق‌های تبلیغاتی‌شان را برای جدا کردند، مردم از ولی‌فقیه به کار بردند، را دچار خدشه کند. 

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: این فتنه با بهانه تقلب در انتخابات شروع شد که دروغ بود، مانند دروغی که در اوکراین گفته شد و انقلاب رنگی بپا کردند، در کشور ما هم انقلاب سبز را به پا کردند و قصد داشتند جمهوری اسلامی را نابود کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: می‌خواستند مردمسالاری دینی را از بین ببرند چرا که این نظام دست استعمار را از غارت ایران دور کرده بود تاجایی که مرزها را در نوردید و مبارزه با استکبار را در مسیر نشر‌ قرار داد، به همین دلیل به جنگ این مولود تازه تولد یافته که احیای اسلام ناب بود، رفتند.

حجت‌الاسالام صدیقی گفت: تجلی قدرت خداوند در امامت و امت بود و تمام قدرت‌های بزرگ متمرکز شدند تا این انقلاب متولد نشود، اما مثل تولد حضرت موسی (ع) نتوانستند مانع این تولد شوند، به همین دلیل پس از این اتفاق خواستند آن را در نطفه خفه کنند، لذا آشوب‌ها و جنگ‌ قومیت‌ها را از همان ابتدای انقلاب درست کردند، اما مدیریت شد.

وی افزود: پس از آن اتفاقات، به طور مستقیم به جنگ سخت پرداختند که ۸ سال به درازا انجامید. در ۸ سال تمام تلاش‌شان را کردند اما در نهایت با سرافکندگی خاک ما را ترک کردند که در واقع سرافکندگی همه قدرت‌های شیطانی بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: به همین دلیل سال‌ها فکر کردند تا با انقلاب سبز ملت را در برابر ملت قرار دهند؛ عنایت امام زمان (عج) در آنجا هم کمک کرد، پس از ۸ ماه آشوب و ناامنی، روز نهم دی مردم به طور خودجوش در تمام کشور علیه استکبار به خروش آمدند. 

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: در آن روز یک عکس از رئیس‌جمهور یا شخصیت‌های دیگر نبود تنها امت بود با امام خامنه‌ای و این بصیرت مردم بود که در موقع مناسب به میدان آمدند دوست را شناخته و دشمن را تشخیص دادند و مملکت و نظام را بیمه کردند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی یک‌ شخص نیست، یک جریان و تفکر و ابری پر باران است، یکی دیگر از برجستگی‌های شهید سلیمانی که از او یک جریان ساخت، اخلاصش بود که برای ما درس است، تعبد، دیگر ویژگی وی بود، به ولایت باور داشت، حرکتش دیپلماتیک یا سیاسی نبود، بلکه اعتقادی بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: شهید سلیمانی نقل ‌می‌کند یکی از اشرار را که مکرر آدم کشته بود و آشوب‌ها به پاکرده بود، وی را به مذاکره دعوت و او را دستگیر کردیم، اما وقتی خبرش را به رهبر انقلاب می‌دهند که چنین کسی را با چنین روشی دستگیر کردیم، ایشان بدون تعلل می‌فرمایند همین الان آزادش کنید، چرا که در مکتب ما مهمان را کسی دستگیر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر پیروی از رهبر انقلاب، گفت: اگر کشوری پیشرفت کند در اثر عبودیت است و عبودیت هم در ولایت معنا پیدا می‌کند، شهید سلیمانی این مسئله را با تمام وجودش متوجه شده بود و در تجارب مختلف هم برایش ثابت شده بود. اگر در همه موارد از رهبری اطاعت می‌کردیم، مشکلات اقتصادی به این شکل نداشتیم.

وی افزود: رهبری فرمودند خطر شهید سلیمانی برای استکبار بیشتر از سردار سلیمانی است؛ با شهادت او اولین ضربه، موشک‌باران عین‌الاسد بود و دیگر اینکه، تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان داد این فرد ملی‌ترین‌ شخص در کشور ماست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اگر می‌بینید در دو ماه اخیر بیش از ۷۰۰ نفر از صهیونیست‌ها از بین رفته‌اند و سران اسرائیل به دنبال لانه‌ای برای مخفی شدن هستند، به دلیل رهبری‌های پیغمبرگونه امام خامنه‌ای و فرماندهی شهید سلیمانی بود، این اعتقاد به ولایت را که می‌بینید، این همه معجزه آفریده است؛ نشان‌دهنده جوشش این خون پاک است و تا زمان به زانو درآوردن آمریکا مردم ما راه شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر