کد خبر: 146606
A
در گفتگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

نماینده چابهار در مجلس: صدای اعتراض مردم سیستان و بلوچستان را باید شنید/ مردم در سایر نقاط کشور پیگیر خطبه‌های نماز جمعه زاهدان هستند/ مولوی عبدالحمید همواره مردم را به آرامش دعوت می‌کند

معین‌الدین سعیدی به دیده‌بان ایران گفت: توصیه مجمع نمایندگان، حفظ آرامش و پیگیری موضوع از مجاری قانونی و دوری از هرگونه تنش و ناآرامی است چرا که دشمنان ملت ایران به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند.

نماینده چابهار در مجلس: صدای اعتراض مردم سیستان و بلوچستان را باید شنید/ مردم در سایر نقاط کشور پیگیر خطبه‌های نماز جمعه زاهدان هستند/ مولوی عبدالحمید همواره مردم را به آرامش دعوت می‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، پس از دیدار نماینده رهبر انقلاب با امام جمعه اهل سنت زاهدان در ماه گذشته، برخی از تنش‌ها در استان سیستان و بلوچستان فروکش کرد. اما فشار بالای رسانه‌ها پس از هر نمازجمعه در هفته‌های اخیر عاملی شده تا سخنان مولوی عبدالحمید مورد توجه بخشی از جامعه قرار بگیرد.

در این میان نوع نگاه رسانه‌های بیرون از کشور با رسانه‌های داخلی نیز به موضوع نماز جمعه در زاهدان تفاوت مشهودی دارد. به نظر می‌رسد یک روایت صحیح از مواضع امام جمعه اهل سنت زاهدان می‌تواند ضمن کاهش حواشی در کوتاه مدت، منجر به جلوگیری سواستفاده‌های رسانه‌ای در دراز مدت خواهد شد.

...99

رهبر انقلاب نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارند

در همین رابطه معین‌الدین سعیدی؛ نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان در تمامی هنگامه‌های سخت کشور در خط مقدم دفاع از کیان کشور و نظام بودند افزود: مقام معظم رهبری تعابیر نیز بسیار ویژه‌ای در رابطه با مردم استان که مرزداران غیور این کشور هستند، دارند.

وی ادامه داد: در جمعه خونین ۸ مهرماه سال جاری، اتفاق تلخی افتاد، ده‌ها نفر که برای ادای نماز جمعه رفته بودند به شهادت رسیدند و این اتفاق وجدان عمومی جامعه را جریحه‌دار کرد و انتظار میرفت همانند سایر اتفاقات در این سطح که عزای عمومی اعلام میشد، در آن روزها نیز عزای عمومی در استان اعلام میکردند. 

سفر نمایندگان مقام معظم رهبری به زاهدان در راستای دلجویی از خانواده شهدا بود

سعیدی خاطرنشان کرد: جان‌های رفته بر نمی‌گردند ولی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز دغدغه داشتند نمایندگان ایشان به استان سفر کرده و مصوباتی را نیز داشتند، به نوعی دلجویی از خانواده‌های شهدا بود.

.0...

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تشریج برخی از مواضع مولوی عبدالحمید بیان کرد: ممکن است با خیلی از مواضع مولانا عبدالحمید موافق باشید یا نباشید، اما بدون تردید ایشان، تراز اول‌ترین و مورد وثوق‌ترین چهره اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان هستند. در روز حادثه ایشان مردم را به آرامش دعوت میکنند ولی مردم در آن برهه زمانی انتظاراتی داشتند که محقق نشد بنابراین شاهد هستیم که پس از نماز جمعه، بخشی از نمازگزاران در خیابان‌ حضور پیدا می‌کنند. بدیهی است توصیه مجمع نمایندگان، حفظ آرامش و پیگیری موضوع از مجاری قانونی و دوری از هرگونه تنش و ناآرامی است چرا که دشمنان ملت ایران به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند.

مطالبه به‌حق مردم باید در بستر قانونی پیگیری شود

نماینده مجلس در بخش دیگری از گفتگو با دیده‌بان ایران گفت: توصیه ما به مردم این است که آرامش خودشان را حفظ کنند تا مطالبه به حق آنها در بستر قانونی پیگیری شود.فقط و فقط در بستر امنیت، می توان به توسعه پایدار دست یافت. نمایندگان مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات مردم استان هستند از سوی دیگر صدای اعتراض مردم استان را باید شنید زیرا حادثه زاهدان، اتفاق کوچکی نیست و نباید تحت‌الشعاع سایر موضوعات قرار گیرد.

مردم در سایر نقاط کشور پیگیر خطبه‌های نماز جمعه مولانا عبدالحمید هستند

سعیدی با بیان اینکه مردم در سایر نقاط کشور پیگیر خطبه‌های نماز جمعه مولانا عبدالحمید هستند تاکید کرد: مولوی عبدالحمید میتواند یک ظرفیت بی‌بدیل برای افزایش مولفه‌های امنیت ملی در استان سیستان و بلوچستان باشد. ایشان در بحث ایرانیت و دفاع از مرزهای ایران، همیشه مواضع دشمن‌شکنی داشته است. در رابطه با مباحث اخیر نیز میتوان از ظرفیت‌های ایشان استفاده کرد زیرا ایشان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و بسیاری از موضوعاتی که مطرح میکنند، مورد استقبال اقشار متفاوت مردم استان قرار می گیرد.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر