کد خبر: 146636
A

بهشتی‌پور: ایران مایل به برگزاری دوباره مذاکره هسته ای است، اما غربی ها حاضر به مذاکره نیستند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باید دید بعد از سفر آقای امیرعبداللهیان به عمان فضای جدیدی برای گفتگوهای برجامی به وجود می آید یا خیر. امروز همه شواهد و قرائن نشان می دهد که هیچ زمینه مثبتی برای شروع گفتگوها وجود ندارد.

بهشتی‌پور: ایران مایل به برگزاری دوباره مذاکره هسته ای است، اما غربی ها حاضر به مذاکره نیستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل بین الملل درباره آینده برجام به نامه نیوز گفت: ایران مایل به مذاکره است اما طرف مقابل گرچه به ادعای ایران مخفیانه پیام می فرستد، در عیان نشان می دهد که دنبال از سرگیری مذاکرات نیست و فعلا منتظر است ببیند وضعیت ناآرامی ها در ایران چه می شود.

وی افزود: امروز دولت ایران به این دلیل بر جمع بندی مذاکرات برجامی تأکید می کند که علی رغم شعار «گره نزدن مذاکرات به سفره مردم» به این نتیجه رسیده است، برجام روی اقتصاد ایران تأثیر دارد چون بازار نسبت به مذاکرات واکنش نشان می دهد، اگر روند مذاکرات رو به پیشرفت باشد، بازار نیز نشانه های مثبت بروز می دهد و در مقابل اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، واکنش بازار منفی می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به عمان یادآور شد: حالا باید دید نتیجه گفتگوهای وزیر خارجه کشورمان در عمان به کجا می انجامد، آیا واقعا عمان باز هم نقش واسطه را بازی می کند و یک راه حل جدیدی پیدا شده است که آقای امیرعبداللهیان به عمان رفته است؟

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان گفته «حامل پیام آقای رئیسی به پادشاه عمان است» و از ایشان دعوت رسمی شده است که به ایران بیاید و پادشاه عمان نیز قبول کرده است که در یک فرصت مناسب به تهران بیاید. یک موضوع این است که باید ببینیم نقش عمان برای میانجگری بین تهران و واشنگتن چه میزان است یا آنکه کلا موضوع توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور ایران و عمان در دستور کار قرار دارد.

بهشتی پور اظهار کرد: خلاصه باید دید بعد از سفر آقای امیرعبداللهیان به عمان فضای جدیدی برای گفتگوهای برجامی به وجود می آید یا خیر. امروز همه شواهد و قرائن نشان می دهد که هیچ زمینه مثبتی برای شروع گفتگوها وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر