کد خبر: 146829
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۳ دی ۱۳۵۸؛

نامه سرگشاده گروهی از طرفداران مهندس بازرگان به امام خمینی +سند

روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل روز پنجشنبه ۱۳ دی سال ۱۳۵۸ تیتر اول خود را به کشف توطئه سوءقصد به جان والدهایم دبیر کل سازمان ملل اختصاص داده است که این خبر را صادق قطب زاده دیشب در محل شورای انقلاب اعلام کرد. در زمینه انتخابات ریاست جمهوری هم امام اعلام کرده اند که من بنا ندارم کسی را انتخاب کنم‌.

نامه سرگشاده گروهی از طرفداران مهندس بازرگان به امام خمینی +سند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل روز پنجشنبه ۱۳ دی سال ۱۳۵۸ تیتر اول خود را به کشف توطئه سوءقصد به جان والدهایم دبیر کل سازمان ملل اختصاص داده است که این خبر را صادق قطب زاده دیشب در محل شورای انقلاب اعلام کرد. در زمینه انتخابات ریاست جمهوری هم امام اعلام کرده اند که من بنا ندارم کسی را انتخاب کنم‌. صادق قطب زاده هم با شعار تاکید بر استقرار قانون و نظم انقلابی وارد مبارزات انتخاباتی شد. از سوی دیگر جمعی از معلولان انقلاب، دیروز در محل باشگاه افسران گرد آمدند تا به دبیرکل سازمان ملل نشان دهند که رژیم گذشته با همکاری آمریکا با آنان چه کرده است. عکس صفحه اول روزنامه هم به همین مورد اختصاص دارد. دانشجویان پیرو خط امام نیز در اعلامیه ۸۵ خود اعلام کرده اند تا زمانی که خواست ملت غیور ایران تحقق نپذیرفته صحبت از آزادی جاسوسان سخن‌ پوچی است. آغاز گردهمایی جنبش های رهایی بخش جهان در تهران از امروز خبر مهم دیگر این جریده صبحگاهی است. اما نامه جمعی از طرفداران مهندس بازرگان به امام خمینی در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است که از امام خواسته اند به بازرگان تکلیف کنند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند. متن کامل این خبر به همراه نام نویسندگان آن به شرح زیر می باشد؛

....09009

گروهی از طرفداران مهندس بازرگان در نامه سرگشاده ای با اشاره به نظرات امام خمینی درباره خصوصیات ریاست جمهوری، از امام درخواست کردند تا نامزد شدن مهندس بازرگان را برای ریاست جمهوری به او تکلیف کنند. 

......00--0

در این نامه آمده است؛

امام در دیدار روز جمعه ۷ دیماه با دانشجویان تکنیکوم تهران در مورد اوصاف رئیس جمهور آینده فرمودند؛ اشخاص را باید ملاحظه سوابقشان بکنید که قبل از انقلاب چه بودند، در حال انقلاب چه بودند و در پیروزی نسبی چه کردند. یک همچنین شخصی را شماها خودتان انتخاب کنید و گروههای مردم را هم وادار کنید که یک همچنین شخصی را انتخاب کنند. 

ما امضاء کنندگان ذیل بخاطر اهمیت فراوانی که برای رئیس جمهور و نقش حیاتی او در تداوم بخشیدن و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران قائل هستیم اعتقاد داریم انتخاب شایسته ترین فرد برای این مسئولیت خطیر باید در محیطی کاملا سالم و به دور از آلودگی اغراض صورت گیرد و خصوصیاتی را که امام برای رئیس جمهوری بر شمرده اند بیش از هر کس در شخصیت مبارز‌، صادق و فداکار، آقای مهندس بازرگان سراغ داریم.  چون جو تصنعی مسموم حاکم باعث خودداری ایشان از قبول نامزدی ریاست جمهوری شده است حق مسلمی برای انتخاب آزاد ملت سلب گردیده است. لذا از پیشگاه امام تقاضا می نماییم به ایشان تکلیف فرمایند علیرغم پایان مدت تقاضا خود را نامزد ریاست جمهوری نمایند. 

از مردم قدرشناس و آگاه که با ما هم عقیده اند دعوت میکنیم خواسته خود را به امام امت اعلام نمایند و رونوشت پیام خود را برای اطلاع و جمع آوری به صندوق پستی ۱۸۹۰ تهران ارسال نمایند.

شاپور بهرامی - ماهرو توکلی - مهندس ثابت - مهندس رسولیان - نظام الدین روحی - دکتر دیلمی - مهندس محمدعلی سلاحی - مهندس محمد سخاوت - مهندس حسن طاهباز - همایون صفائی - مهندس حسن صفائی - مهری فرهنگ - مهندس علی گمینی - مهندس محسن محققی - حسین مظاهری - علی اکبر مرادی - ایرج وهودی - مهندس جواد هادی پور

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر