کد خبر: 147070
A

علم‌الهدی: نرخ ارز نقش مهمی در معیشت مردم ندارد!/ دشمن در عرصه اقتصادی شکست خورد

امام جمعه مشهد اعلام کرد که نقش ارز در اقتصاد بسیار ناچیز است و دشمن سعی دارد با عملیات روانی مردم را ناامید کند.

علم‌الهدی: نرخ ارز نقش مهمی در معیشت مردم ندارد!/ دشمن در عرصه اقتصادی شکست خورد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ خطیب نماز جمعه مشهد اعلام کرد که ایران روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت صادر و همه پول آن را دریافت می‌کند.

به گفته علم الهدی مسئله ارز امری مهم است ولی تمام نقش دلار و ارز در اقتصاد مابین 20 تا 25 درصد است.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: دشمن با انجام یک عملیات روانی نرخ ارز متشکل را تغییر می دهد تا مردم ایران را ناامید کند، این در شرایطی است که کشورمان توفیقاتی در عرصه اقتصاد داشته است.

احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به ابعاد محاصره اقتصادی دشمن افزود: یک ضلع آن جنگ اقتصادی، یک ضلع آن توطئه و فتنه دشمن و ضلع دیگر آن تحریم‌های همه جانبه است، با این حال نرخ اقتصادی کشور رشد داشته و امسال صادرات کالا از کشورمان از رشد سه درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به شیطنت‌های دشمن در تغییر ارز متشکل و ناامیدکردن مردم بدین طریق به وسیله فضای مجازی بیان کرد: سهم نقش آفرینی ارز متشکل در اقتصاد ایران بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است، اما ارزی که دولت برای واردات کالاهای اساسی استفاده می کند، نرخ ثابتی دارد.

وی اضافه کرد: نرخ ارز نیمایی که هم برای واردات کالاها استفاده می شود، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است اما ارز متشکل که از آن در قاچاق کالا، معاملات غیررسمی و سفرهای خارجی بهره گرفته می شود، نقش زیادی در اقتصاد ندارد.

آقای علم الهدی گفت: دشمن با انجام یک عملیات روانی نرخ ارز متشکل را تغییر می دهد تا مردم ایران را ناامید کند، این در شرایطی است که کشورمان توفیقاتی در عرصه اقتصاد داشته و نه تنها نرخ بیکاری را کاهش داده بلکه فقط در عرصه مسکن یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حالی که قیمت انرژی افزایش یافته است، ایران روزانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر و همه پول آن را هم دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمن در عرصه اقتصادی شکست خورده، هم اکنون کشورهای اروپایی در بدترین وضعیت از نظر تامین غذا و انرژی قرار دارند در حالیکه ایران در تامین مواد غذایی خود نیاز زیادی به کشورهای دیگر ندارد و سیاه نمایی‌ها در این زمینه صحت ندارد.

آقای علم الهدی با اشاره به سالروز شهادت و درگذشت ۲ انسان وارسته کشور بنام شهید قاسم سلیمانی و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی افزود: این دو شخصیت پیروز نبردها یکی در تهاجم نظامی دشمن و دیگری در جنگ نرم و تهاجم دشمن با فتنه انگیزی بودند.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر