کد خبر: 147218
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۴؛

توقیف کشتی ۱۹۰ هزار تنی آلمانی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ارتش ایران

صفحه نخست روزنامه ۲۸ صفحه ای کیهان امروز پنجشنبه ۱۹ دی سال ۱۳۶۴ را مشاهده می کنید که به قیمت ۲۰ ریال راهی دکه ها شده بود. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به خبری در حوزه روابط بین الملل. اما از جمله خبرهای داخلی روزنامه میتوان به اعلام محورهای مذاکرات رئیس جمهور ایران در سفر به پاکستان، گفت و شنود روسای دانشگاههای سراسر کشور با نخست وزیر به همراه چاپ عکسی از این جلسه، تایید لایحه نحوه وصول مالیات مشاغل توسط شورای نگهبان، فروخته شدن یک محموله گمشده آثار هنری ایران در واشنگتن به قیمت ۷ میلیون دلار و پاسخ منفی کشورهای اروپایی به درخواست ریگان برای تحریم اقتصادی لیبی اشاره کرد.

توقیف کشتی ۱۹۰ هزار تنی آلمانی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ارتش ایران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۲۸ صفحه ای کیهان امروز پنجشنبه ۱۹ دی سال ۱۳۶۴ را مشاهده می کنید که به قیمت ۲۰ ریال راهی دکه ها شده بود. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به خبری در حوزه روابط بین الملل. اما از جمله خبرهای داخلی روزنامه میتوان به اعلام محورهای مذاکرات رئیس جمهور ایران در سفر به پاکستان، گفت و شنود روسای دانشگاههای سراسر کشور با نخست وزیر به همراه چاپ عکسی از این جلسه، تایید لایحه نحوه وصول مالیات مشاغل توسط شورای نگهبان، فروخته شدن یک محموله گمشده آثار هنری ایران در واشنگتن به قیمت ۷ میلیون دلار و پاسخ منفی کشورهای اروپایی به درخواست ریگان برای تحریم اقتصادی لیبی اشاره کرد.

200

 به صفحات داخلی روزنامه می رویم به خبری در رابطه با توقیف یک کشتی آلمانی توسط نیروی دریایی ارتش ایران در آبهای تنگه هرمز بر می خوریم که ببینیم ماجرا از چه قرار بود؛

سرویس سیاسی: سحرگاه امروز یک کشتی تجاری ۱۹۰ هزار تنی آلمانی که حامل ۶۷۶ کانتینر کالا بود توسط گشتی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز توقیف و جهت بازرسی به یکی از بنادر جنوبی کشور هدایت شد. به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی، کشتی آلمانی - ویل دوشارا - که حامل ۶۷۶ کانتینر کالا و ۱۹ خدمه بود به هنگام عبور از تنگه هرمز در شعاع ۲۰۰ کیلومتری این‌تنگه در آبهای دریای عمان مورد بازرسی یکی از واحدهای نیروی دریایی ارتش قرار گرفت و چون محموله آن مشکوک به نظر می رسید جهت بازرسی بیشتر و اطلاع از چگونگی ماموریت آن به یکی از بنادر جنوبی کشور هدایت شد. بنا بر این گزارش طبق بررسی های اولیه ظاهرا مقصد این کشتی آلمانی کویت بوده است که چنانچه ثابت شود کالاهای محموله به قصد عراق به منظور تقویت بنیه نظامی این رژیم بارگیری شده باشد محموله آن تخلیه و ضبط خواهد شد. این گزارش می افزاید هویت ۱۹ خدمه کشتی مذکور اسپانیایی، آلمانی و ترک گزارش شده است و هم اکنون تحقیقات بیشتر در مورد نوع محموله و مقصد واقعی کشتی ادامه دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر