کد خبر: 147250
A

رئیسی بر کنترل قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف کننده تأکید کرد

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارش بانک مرکزی و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت درباره رشد شاخص‌های اقتصادی کشور در عرصه تولید و اشتغال را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رئیسی بر کنترل قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف کننده تأکید کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش‌هایی در زمینه رشد اقتصاد ایران، تولید و اشتغال ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

ابتدا گزارش بانک مرکزی در خصوص رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال ارائه شد. براساس این گزارش گروه نفت با ۶,۶ درصد، صنایع و معادن با ۳.۸ درصد، خدمات با ۲.۶ درصد و گروه کشاورزی با ۱.۱ درصد بیشترین میزان رشد را در شش ماه نخست امسال داشته‌اند.

در این گزارش همچنین اعلام شد در تابستان ۱۴۰۱ برخی زیر گروه‌ها از جمله حمل و نقل و انبارداری با ۱۵,۹ درصد و صنعت با ۸.۷ درصد رشد کم سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان رشد سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات در نیمه اول ۱۴۰۱ نویدبخش بهبود وضعیت تولید و اشتغال در سال‌های آینده است.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید و مدیریت بازار خودرو گزارش داد. بر مبنای این گزارش در مدت ۹ ماه ۸۷۶ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

در این گزارش آمده است در همین دوره زمانی در سال گذشته ۱۸۲ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان انباشته شده بود که این عدد هم اکنون به صفر رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این گزارش با اشاره به حذف سه نوع خودرو قدیمی سمند، پژو ۴۰۵ و تیبا از چرخه تولید در سال جاری گفت: تولید و عرضه ۱۲ محصول جدید بر پایه پلتفرم‌های بومی تا پایان سال آینده از برنامه‌های وزارت صمت برای ایجاد رونق در بازار خودرو است و وزارت صمت واردات خودرو و تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز در دستور کار خود دارد.

رئیس جمهور در این جلسه کنترل قیمت و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید را ضروری دانست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر