کد خبر: 147443
A

رئیسی: افق سال آینده بسیار روشن است/ عده‌ای می‌خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کند ببینند؛ حتما این آرزو را به گور می‌برند

ابراهیم رئیسی رییس جمهور در یزد گفت: عده‌ای می‌خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کند ببینند، اما حتما این آرزو را به گور می‌برند و قطار پیشرفت کشور هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. او افزود: دشمن می‌خواست جلوی صادرات نفت، تجارت و تولید، پیشرفت علم و فناوری و کار دانش بنیان را بگیرند، اما نتوانستند.

رئیسی: افق سال آینده بسیار روشن است/ عده‌ای می‌خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کند ببینند؛ حتما این آرزو را به گور می‌برند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید ابراهیم رئیسی لحظاتی قبل در دیدار با اقشار مختلف میدان امیرچقماق یزد با تبریک سالروز ولادت با سعادت ام ابی‌ها صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ملت ایران و یزد همگی یاوران حقیقی رهبر و ولایت فقیه هستند.

وی روز زن را گرامی داشت و گفت: افتخار همه آحاد انسان و بشریت و افتخار همه عالم، وجود صدیقه طاهره (س)، است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کوثر وجود حضرت زهرا منشا همه خیرات و برکات در عالم هستی است و خدا را شاکریم که ما ارادتمند و عاشق فاطمه اطهر و فرزندان بزرگوار ایشان هستیم، تصریح کرد: خدا را شاهدیم که در شهر و دیار ما و در هر کوی و برزن نام حضرت فاطمه زهرا (س) نام بزرگی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز به برکت نام فاطمه اطهر و روز زن و مسئله بسیار مهم و محوری خانواده، باید هم به شخصیت فاطمه اطهر (س)، معرفت و دلدادگی نسبت به ایشان و هم توجه به سیره و سلوک آن حضرت توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت جایگاه ملکوتی بسیار عظیمی دارد که دستیابی به این جایگاه برای انسان‌های امکان پذیر نیست و رسیدن به آن نیاز به عصمت و ولایت دارد که مقام عالی و شان آن حضرت را بداند، اما ایشان یک جایگاه کاملا دست یافتنی هم دارند که آن سخنان، عمل و رفتار، موضع‌گیری‌های فاطمه اطهر و نقش او در خانواده، مسائل سیاسی و اجتماعی و رفع مشکلات مردم و حمایت از دین و بشریت است.

رئیس جمهور گفت: خطبه فاطمه اطهر (س) سخن از قرآن، علی، عدالت، انسان و نجات انسان و بشریت است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، زنان ما در این جامعه دارای شئونات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هستند و دارای جایگاهی هستند که حقیقتا در کنار مردان نقش ایفا می‌کنند.

رئیسی گفت: زنان در ایران اسلامی خدمت گذاری به مردم را دنبال می‌کنند و دختران و زنان ما امروز حقیقتا برای جامعه و همه جوامع افتخاری هستند که با حفظ ارزش‌های الهی توانستند بر قله‌ها و سکو‌های موفقیت جای بگیرند و نام آور شوند.

وی افزود: هم در دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان و هم در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و علمی حقیقتا بانوان و دختران ما خوش درخشیدند و در عرصه‌های اجتماعی به خوبی نقش آفرینی کردند.

رئیس جمهور افزود: برای من افتخار بزرگی است که امروز در جمع مردم ولایی، شهید پرور، شهید پرور، مردمی اهل قنوت و نجوای با خدا، اهل قناعت و مردمی که مواهب الهی بر این مردم در طول تاریخ همواره بوده حضور دارم.

رئیسی با بیان اینکه قنات یکی از ویژگی‌های مردم یزد است گفت: این بدان معنی است که توجه مردم به الطاف الهی و امکاناتی است که به آن‌ها ارزانی داشته و با تلاش و کوشش از آن استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور با تقدیر از حضور چشمگیر مردم استان یزد در این مراسم گفت: این حضور برای شخص بنده به عنوان یک طلبه نیست بلکه به عنوان حمایت از انقلاب و ارزش‌ها و پاسداشت خون مطهر شهدا‌ست، این حضور مردم با این شور و هیجان برای اعلام این نکته به امام المسلمین است که ما همیشه آماده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر به من اعلام شد که مسئله مسکن جزو خواسته‌های مردم یزد است و این یک مسئله جدی در کشور است و باید هر ساله یک میلیون مسکن در کشور اجرا می‌شد تا این میزان مشکل را در کشور نداشته باشیم، اما نشد.

رئیسی تصریح کرد: در ابتدای کار اعلام کردیم که این موضوع هم نیاز کشور، هم قانون و هم اراده ماست که یک میلیون مسکن به صورت سالانه در کشور ساخته شود.

وی با بیان اینکه استان یزد استان پهناوری است و مشکل زمین ندارد گفت: برنامه بعدی ما برای مسکن است و اطمینان دارم که با پیگیری مسئولان محلی، استانی و کشوری، مسئله مسکن به عنوان یک نیاز قطعی برای استان به ویژه جوانان با حمایت مردم، توکل به خدا و خدمتگذاری دولت حتما برطرف می‌شود.

رئیس جمهور گفت: موضوع سوم که ما در استان یزد مثل برخی از استان‌ها به دلیل روحیه تلاش، فعالیت، بیکار نماندن و تلاش مرد و زن در این استان کمتر با آن مواجه هستیم این است کمتر با آن مشکل دارد بحث اشتغال است، اما همچنان این موضوع بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: زمینه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و زمینه‌های بسیار خدادادی که استان دارد انشاالله با حمایت مردم، خدمتگذاری و تلاش دولت تلاش داریم که در این استان آمار بیکاری را به حداقل ممکن برسانیم تا دختران و پسران ما در این استان احساس مشکل در حوزه اشتغال نکنند چرا که یزد ظرفیت‌های بسیاری در حوزه توسعه دارد.

رئیسی گفت: علیرغم همه فشار‌هایی که دشمنان بر ما روا داشتند و خداوند این تلاش‌ها را منجر به شکست کرده، امروز رشد و شکوفایی در کشور راه خود را ادامه می‌دهد؛ دشمن این را نمی‌خواهد، ولی ملت ایران این موضوع را می‌خواهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جنگ جنگ اراده‌هاست گفت: اراده طاغوت و دشمن پیشرفت این ملت را نمی‌خواهد، اما ملت ایران ارائه کرده که کشور را به پیش ببرد و تاکنون هم علیرغم ۴۳ سال توطئه و دشمنی این پیشرفت در حال حرکت بوده و همچنان هم ادامه دارد.

وی افزود: عده‌ای می‌خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کند ببینند، اما حتما این آرزو را به گور می‌برند و قطار پیشرفت کشور هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست جلوی صادرات نفت، تجارت و تولید، پیشرفت علم و فناوری و کار دانش بنیان را بگیرند، اما نتوانستند.

رئیس جمهور افزود: امروز ما در استان یزد تعداد بسیار زیادی از کارخانه‌های صنعتی و تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان و درخشش‌های زیادی داریم و دیگر نقاط کشور هم این چنین پیشرفت‌هایی دارد که همه و همه برخلاف خواست استکبار انجام شده است و همچنان با توکل به خدا و اراده این مسیر را ادامه می‌دهیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم افزود: رهبر عزیز، مقتدی و بصیرت آفرین ما فرمودند این اغتشاشات، به هم زدن نظم عمومی و دشمنی‌ها همه مربوط به این موضوع است که ملت ایران در حال پیشرفت است و تحریم‌های آن‌ها بی اثر شده است.

وی خنثی کننده تحریم‌ها را مردم دانست و گفت: دشمن بار‌ها و بار‌ها این موضوع را تجربه کردند که ملت ایران ایستادگی می‌کند و در مسائل مختلف مشارکت می‌کند و با قاطعیت اعلام می‌کنم که هر پیشرفتی با مشارکت مردم بوده و یقین دارم که آینده بسیار روشن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دشمنان می‌خواهند ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم بکنند، ما با یک دنیا امید به آینده، آینده را بسیار روشن می‌بینیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به عنوان آخرین سخن به مردم عزیز استان یزد عرض می‌کنم که دولت وظیفه خود می‌داند به عنوان خدمتگذار مردم کشور و عزیز استان یزد، نسبت به مسائل اقتصادی و معیشت که از مسائل مهم است وظیفه داریم و نسبت به این وظیفه با تمام توان حرکت می‌کنیم و جزو اولویت‌های دولت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: حتما توجه به این امر و توجه به مسائل معیشتی مردم خصوصا به آن شکلی که بتواند کشور را از جهت سفره و کالا‌های اساسی مستقل کند حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال برداشتن گام‌هایی برای عدم وابستگی به کشور‌های دیگر در حوزه کالا‌های اساسی و خودکفایی در این زمینه برداشتیم و در این موضوع دولت خود را خدمتگذار مردم و روشنتر بگویم نوکر مردم می‌داند.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما به این نوکری برای مردم افتخار می‌کنیم و مردم با این حضور خود ما را شرمنده کرده و امیدوارم تمام تلاش‌ها به رفع مشکلات کشور بینجامد.

رئیس جمهور استان یزد را استان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزد موسسه حوزه علمیه قم، آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و بزرگان دیگری که در دانش، علمی، فرهنگ، هنر، معماری، علم و فناوری عرصه‌های اجتماعی و دیگر عرصه‌ها دانست و گفت: این چهره‌ها نه تنها افتخار استان یزد بلکه افتخار کشور، جهان اسلام و تمام بشریت است و برای من فخر بسیار بالایی است که نوکری چنین مردمی را داشته باشم.

رئیسی گفت: ان‌شاالله خداوند به حق صدیقه طاهر (س) باران رحمتش را به این کشور نازل کرده و به دولت توفیق خدمتگذاری به این مردم را هرچه بیشتر اعطا کند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر