کد خبر: 147729
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۲۷ دی ۱۳۶۲؛

دیدار سفیر ایتالیا در تهران با حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی

تیتر یک روزنامه کیهان در تاریخ سه شنبه ۲۷ دی سال ۱۳۶۲ اختصاص دارد به سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولین دفاتر فرماندهی، اتاق جنگ و مرکز پیام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن از رزمندگان جبهه ها خواسته است کار جنگ‌ را یکسره کنند.

دیدار سفیر ایتالیا در تهران با حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صفحه نخست کیهان ۲۰ صفحه ای ۳۹ سال قبل امروز، سه شنبه ۲۷ دی سال ۱۳۶۲ پیش روی شماست. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولین دفاتر فرماندهی، اتاق جنگ و مرکز پیام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن از رزمندگان جبهه ها خواسته است کار جنگ‌ را یکسره کنند. وی همچنین گفته است من‌نمی خواهم نتیجه بگیرم که این جنگ باید طولانی تر شود بلکه برعکس شما باید با در نظر گرفتن  ابعاد مختلف، کار را یکسره کنید. و همه ما راضی به تقدیر خداوند هستیم و تا هر زمان که خداوند بخواهد در جنگ‌ باقی خواهیم ماند. اعلام برنامه های دهه فجر از سوی آیت الله جنتی دبیر شورایعالی تبلیغات در طی یک مصاحبه مطبوعاتی که گفته اند ۲۰۰ تن از شخصیتهای مختلف جهان برای دهه فجر به ایران دعوت شده اند و گفتگوی اختصاصی کیهان با نخست وزیر جمهوری صحرا که به ایران سفر کرده و اعلام خبر برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات عناصر تشکیلات مخفی نظامی حزب منحله توده از جمله تیترهای مهم دیگر این شماره روزنامه هستند. اما خبر دیدار سفیر ایتالیا در تهران با حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی یکی از خبرهایی است که برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

200

جوزیه بالدوجی سفیر کشور ایتالیا در تهران، صبح دیروز با حجت الاسلام خاتمی وزیر ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. در این ملاقات سفیر ایتالیا در ایران طی سخنانی ضمن تاکید بر فرهنگ غنی اسلامی ایران خواستار توسعه همکاریهای فرهنگی بین دو کشور شد و اظهار داشت؛ ملت ایتالیا علاقمند به زیستن در صلح و گسترش روابط فرهنگی با کشورهای دیگر بویژه جمهوری اسلامی ایران است. 

وزیر ارشاد اسلامی نیز در پاسخ اظهار داشت؛ با کمال تاسف رسانه های گروهی غرب بویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس واقعیتهای کشور ما را تحریف می کنند و شما که به عنوان سفیر کشور ایتالیا از نزدیک شاهد سازندگیها، مقاومتها و فداکاریهای ملت ما هستید وظیفه دارید که این واقعیتها را منعکس نمایید. 

حجت الاسلام خاتمی افزود؛ هر چند که از نظر فرهنگی با غرب اختلاف نظرهای اصولی داریم ولی با فرهنگ غرب مشکلی نداریم و بعکس خواهان تبادل فکر و اندیشه هستیم و ما به اندازه ای که در مقابل امپریالیزم سازش ناپذیر هستیم برای تبادل فکر و اندیشه و همکاریهای فرهنگی آمادگی داریم.

وزیر ارشاد در پایان با اشاره به این نکته که با کمال تاسف در جهان امروز روابط فرهنگی تابع روابط سیاسی است گفت؛ جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر تعلیمات اسلام تصمیم گرفته است تا زبان سیاست خود را از فرهنگ پربار خود اخذ کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر