کد خبر: 14775
A

ناتو از ترامپ حمایت کرد

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با حمایت از موضع رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال این سازمان خواستار افزایش هزینه نظامی کشورهای عضو شد.

ناتو از ترامپ حمایت کرد

به گزارش سی ان بی سی، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با حمایت از موضع رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال این سازمان خواستار افزایش هزینه نظامی کشورهای عضو شد.

وی سازمان تحت رهبری خودش را مواجه با «چالش های اعظیم امنیتی» دانسته و خواستار «تقبل سهم منصفانه» عضویت از سوی کشورهای عضو و افزایش هزینه های نظامی آنها شد.

استولتنبرگ با اشاره به چالش های امنیتی موجود در جهان امروز گفت: ما در زمان هایی که لازم بوده است هزینه هایمان را پایین آورده ایم و حالا که تنش ها در حال بالا رفتن است ما باید بتوانیم هزینه هایمان را افزایش دهیم.

لازم به ذکر است دولت امریکا بارها از ۲۸ کشور عضو این سازمان خواسته است تا هزینه های دفاعی و نظامی خود را بالا ببرند و به تعهدات هزینه ای خود در قبال اهداف ناتو متعهد باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا ناتو را سازمانی قدیمی دانسته و خواستار افزایش هزینه نظامی کشورهای اروپایی برای تحقق اهداف آن شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر