کد خبر: 14807
A

عضو فراکسیون امید مجلس: زمان استیضاح وزیر راه و شهرسازی مناسب نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کنونی کشور برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی مناسب نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس: زمان استیضاح وزیر راه و شهرسازی مناسب نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا بادامچی درمورد استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس افزود: با توجه به عملکرد وزارت راه و شهرسازی و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نظر فراکسیون امید مخالفت با استیضاح آخوندی است.
وی ادامه داد: اگر چه استیضاح حق نمایندگان است و ما هم به آن به‌عنوان یک ابزار نظارتی باور داریم، اما در شرایط موجود طرح این مساله را برای کشور مفید نمی‌دانم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی به نظر می رسد احساسی عمل کرده و شرایط این وزارتخانه بزرگ را نادید گرفته اند و به عواقب بعدی این استیضاح توجهی ندارند.
بادامچی تصریح کرد: ارتقای ایمنی در بخش های مختلف حمل ونقل کشوز نیازمند آرامش است و توسعه زیرساخت ها باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد.
وی پیش‌بینی کرد: آخوندی با رأی قابل قبول به کار خود در این وزارتخانه ادامه خواهد داد.


گفتنی است نامه کمیسیون عمران مجلس با تاریخ 26 بهمن ماه 95 درباره استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طبق ماده 223 آیین نامه داخلی در جلسه علنی عصر سه شنبه گذشته خانه ملت با 34 امضا اعلام وصول می شود.
براساس اعلام هیات رییسه مجلس ، جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی یکشنبه آینده در مجلس برگزار می شود.
وزیر راه و شهرسازی یکشنبه گذشته در کمیسیون عمران حضور یافت و به سوال های نمایندگان استیضاح کننده پاسخ داد اما به گفته سخنگوی این کمیسیون تعدادی از نمایندگان از پاسخ های وی قانع نشدند.
براساس آیین نامه داخلی مجلس درخواست استیضاح نمایندگان از یک وزیر باید حداقل 10 امضا داشته باشد و پس از ارایه آن، هیات رییسه درخواست را برای بررسی به کمیسیون مربوطه با حضور نمایندگان درخواست کننده ارجاع می دهد تا در جلسه ای با حضور آنان و وزیر مربوطه بررسی شود.
اگر درخواست کنندگان از پاسخ های وزیر قانع نشدند، درخواست استیضاح دوباره به هیات رییسه ارجاع شده تا اعلام وصول شود و پس از اعلام وصول وزیر 10 روز وقت دارد تا با حضور در یکی از جلسات علنی به محورهای مطرح شده استیضاح پاسخ داده و رای اعتماد مجدد یا عدم اعتماد کسب کند.
برخی ازمحورهای استیضاح آخوندی به شرح ذیل است:
- سیستم ریلی به عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل و نقل در دو سال گذشته در یک محل دارای دو سانحه مرگبار شده است در حالیکه اولا عامل آن مشکل مدیریتی و خطا در برنامه‌ریزی بوده و نه یک اتفاق. ثانیا در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل و نقل ریلی هشدار داده شده بود و ثالثا این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سؤال در استیضاح قبلی بود و بلاک‌بندی این مسیر به عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد ولی همین بلاک‌بندی به دلیل سوء مدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد.
- علت بکارگیری نیروی بازنشسته علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات به عنوان مسئول حراست وزارتخانه چیست و چرا علیرغم تذکرات دستگاههای نظارتی ایشان را حفظ کرده‌اید و در قبال دخالتهای گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سوء استفاده‌های مدیریتی سکوت کرده‌اید.
- توسعه فعالیت اقتصادی بنگاههای وابسته به جنابعالی در حوزه وزارت راه و شهرسازی چیست و نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخانه چه توجیهی دارد؟
-مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول وزارتتان جایگزین مسکن مهر اعلام نمودید هیچ‌گاه معرفی نشد. طرح جامع مسکن را هم متوقف و بخش مسکن را بلاتکلیف کردید.
-علت اینکه توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده و متن توافق را حتی در اختیار کمیسیون عمران قرار ندادید چیست؟
- علت اینکه در هیئت دولت به جای کار وزارتخانه به دنبال طرحهای حزب‌سازی هستید چیست؟
- علت عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاههای کشور و عدم نظارت بر فعالیتهای اقتصادی مدیران این شرکت چیست؟
- چرا بررسی سانحه آنتونوف 149 تهران - طبس را متوقف نمودید؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر