کد خبر: 148073
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛ 

نماینده اهواز در مجلس: در موضوع آلودگی هوا، بیشتر به تهران توجه میشود/ درصد بالایی از گرد‌وغبار در اهواز منشا برون مرزی دارد/ لزوم هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه در کاهش آلایندگی هوای اهواز

سید کریم حسینی به دیده‌بان ایران گفت: علاوه بر آلودگی ناشی از دود صنایع در اهواز، گرد و غبار را نیز داریم و مردم از ما میپرسند که چرا با فلان شهر تعطیل میشود ولی با اهواز برخورد متفاوتی دارند! تعطیلی‌ها و توجه به روزهای‌آلودگی کمترین و به‌حق‌ترین مطالبه مردم اهواز است.

نماینده اهواز در مجلس: در موضوع آلودگی هوا، بیشتر به تهران توجه میشود/ درصد بالایی از گرد‌وغبار در اهواز منشا برون مرزی دارد/ لزوم هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه در کاهش آلایندگی هوای اهواز

 به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ براساس اعلام سامانه پایش هوای کشور طی دو روز گذشته هوای اهواز و آبادان در وضعیت قرمز قرار دارند این در حالی است که مدارس و ادارات این شهرستان بی توجه به مسئله آلودگی شدید هوا، فعال هستند از سوی دیگر، وقوع مه سنگین در اهواز پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی این شهر را تحت شعاع قرار داده و منجر به لغو و یا به تاخیر افتادن پروازها شده است.

سید کریم حسینی؛ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران گفت: اهواز کلانشهری است که دارای صنایع فولاد، کشاورزی و نفت است و طی چند دهه گذشته این صنایع توسعه یافته‌اند ولی متاسفانه توجه زیادی به موضوع آلودگی هوای اهواز نمیشود و بیشترین تمرکز روی تهران و چند کلانشهر است حتی در رابطه با تعطیلی مدارس و ادارات، نسبت به اهواز بی‌مهری میشود.

download (3)

وی ادامه داد: علاوه بر آلودگی ناشی از دود صنایع در اهواز، گرد و غبار را نیز داریم و مردم از ما میپرسند که چرا با فلان شهر تعطیل میشود ولی با اهواز برخورد متفاوتی دارند! تعطیلی‌ها و توجه به روزهای‌آلودگی کمترین و به‌حق‌ترین مطالبه مردم اهواز است.

حسینی تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس به دنبال راه حل هستیم تا علاوه بر تعطیلی مدارس و ادارات در روزهای هوای آلوده، دود ناشی از سوخت فلر‌های گازی و شعله‌های نفتی و آلایندگی‌های صنایع فولاد را برطرف کنیم و به سمت سالم‌سازی و محدود کردن دود خروجی از صنایع هستیم که همگی دلیل تشدید آلودگی هوای اهواز هستند.

وی اظهار کرد: درصد بالایی از گرد و غبارهایی که شاخص هوای اهواز را به پایین‌ترین حد خود میرساند از کانون‌های خارجی و برون مرزی است که دلایلی چون خشکسالی، خشک کردن رودخانه‌ها و سدسازی‌های بالادستی توسط کشورهای همجوار و حدود ۳۰ درصد این آلودگی‌ها از کانون‌های داخلی نشات میگیرد که امیدواریم با بارندگی‌هایی که صورت میگیرد هوای اهواز پاک شود. 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با گفت و گو با دیده بان ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات مذکور، سال گذشته پدیده آتش‌گرفتن هورالعظیم را نیز داشتیم که دود حاصل از این اتفاق سبب تشدید مشکل آلودگی هوای اهواز شد که مکاتباتی با وزارت امور خارجه، سازمان محیط زیست و وزارتخانه‌های مربوطه داشتیم و تاکید کردیم که برخی از عوامل آلودگی، نیازمند هماهنگی‌های بین‌المللی دارد که بایستی انجام شود.

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر