کد خبر: 14812
A

وزیر کار ترامپ پیش از تایید شدن در سنا انصراف داد

وزیر پیشنهادی رئیس‌‌جمهوری آمریکا برای وزارت کار با صدور بیانیه‌ای رسما انصراف خود را از نامزدی برای تصدی این سمت اعلام کرد.

وزیر کار ترامپ پیش از تایید شدن در سنا انصراف داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز، «آندرو پوزدر» وزیر پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای وزارت کار، روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای رسما انصراف خود را از نامزدی برای تصدی این سمت اعلام کرد.

آندرو پوزدر که مدیریت رستوران‌های زنجیره «ای‌سی‌کی‌ای» را برعهده داشته، اوایل ماه جاری پذیرفت، او و همسرش «خدمتکاری» که مجوز کاردر آمریکا را نداشته استخدام کرده بودند.

در همین زمینه، رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش‌هایی در خصوص بدرفتاری آندرو پوزدر با همسر سابقش در 10 سال پیش را منتشر کرده‍اند.

آندرو پوزدردر بیانیه‍ای اعلام کرده است: «به دنبال بحث و بررسی دقیق با اعضای خانواده‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که رسما از نامزدی برای تصدی وزارت کار انصراف دهم.»

آندرو پوزدر در حالی انصراف داده است که قرار بود مساله رای اعتماد به وی فردا در سنا مطرح شود و به نظر می‌رسید که وی از حمایت کامل جمهوری‌خواهان در سنا برخوردار نیست.

سناتورهای دموکرات طی هفته‌های اخیر کوشیده‌اند تا روند تایید اعضای کابینه دونالد ترامپ را به تاخیر بیندازند. اما به دلیل این که جمهوری‌خواهان در سنا اکثریت را در اختیار دارند، نتوانستند مانع تایید هیچ یک از آنها بشوند.

طبق این گزارش، دست‌کم 7 سناتور جمهوریخواه گفته بودند که از آندرو پوزدر حمایت نمی‌کنند. به همین دلیل آندرو پوزدر تصمیم گرفت تا انصراف دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر