کد خبر: 148313
A

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: باید با توهین کنندگان به قرآن کریم برخورد شود

حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: این توهین قلب افراد آزادیخواه را جریحه دار کرد و در بسیاری از کشورها راهپیمایی‌های عظیم برگزار شد و این توهین را محکوم کردند و خواستار برخورد با این توهین‌ها شدند.باید با توهین کنندگان به قرآن کریم برخورد شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: باید با توهین کنندگان به قرآن کریم برخورد شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که امروز هفتم بهمن ماه در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام جواد (ع) عنوان کرد: امام جواد (ع) می‌فرماید «اگر افراد جاهل سکوت کنند تنش در جامعه ایجاد نمی‌شود»؛ یعنی افراد نسبت به ابعاد مسئله‌ای که اطلاع ندارند سکوت کنند و به اندازه‌ای که می‌دانند صحبت کنند و بقیه را به دانایان واگذار کنند.

وی ادامه داد: امام جواد (ع) در حدیثی دیگر می‌فرماید: اگر کسی کار زشتی انجام داد اما تو انجام ندادی و فقط او را تشویق کردی در عقاب او شریک هستی.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید مواظب باشیم فقط کارهای خوب را تشویق کنیم، بیان کرد: اگر افراد به این دو حدیث عمل کنند جامعه نجات پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن (۱۲ بهمن) اظهار کرد: امام خمینی (ره) از استثناهای تاریخ است و شخصیتی خردمند، باهوش، متقی، داری اراده پولادین و گوش به فرمان تکلیف الهی بود.

استاد حوزه علمیه ضمن محکومیت توهین به قرآن، تصریح کرد: این توهین قلب افراد آزادیخواه را جریحه دار کرد و در بسیاری از کشورها راهپیمایی‌های عظیم برگزار شد و این توهین را محکوم کردند و خواستار برخورد با این توهین‌ها شدند.

وی اضافه کرد: دولت‌های غربی به ما که می‌رسند از آزادی بیان، حقوق بشر و صدور قطعنامه حرف می‌زنند اما به خودشان که می‌رسد می‌گویند آزادی است؛ در حالی که اگر آزادی است چرا بیش از یک میلیارد انسان مسلمان را نادیده می‌گیرند؟باید با توهین کنندگان به قرآن کریم برخورد شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم سپاه پاسداران بیان کرد: سپاه قهرمان ما سپاهی است که در صحنه های مختلف اعم از داخل کشور و یا در خارج در مبارزه با داعش خود را به خوبی نشان داد؛ حالا این سپاه که با داعش مبارزه کرد تروریست است یا مجموعه داعش که دست‌ساز شما است؟

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: یکی از پایه‌های امید در جامعه ارائه کارهایی است که مشکلات روزمره زندگی مردم را حل کند.

حسینی بوشهری در خطبه اول با بیان اینکه فطرت انسان به سمت خوشبختی و سعادت حرکت می‌کند، عنوان کرد: سعادت به معنای فراهم بودن اسباب نعمت و خوشبختی و شقاوت به معنای فراهم بودن اسباب نقمت است.

وی  با بیان اینکه در قرآن  ایمان و عمل صالح از اسباب رستگاری و خوشبختی معرفی شده است، گفت: پایبندی به احکام و حدود الهی از دیگر عوامل رستگاری است و کسانی که به احکام الهی پایبندند رستگار می‌شوند و کسانی که احکام الهی را سبک می‌شمرند انتظار سعادت نداشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: پایبندی به عهد و امانت از دیگر عوامل  رستگاری و خوشبختی است؛ عهدها دامنه وسیعی دارند که عهدهای فطری، عقلی، شرعی و عهدهای بین انسان‌ها از جمله آن‌هاست.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عهدهای فطری  پیمان‌هایی است که خداوند از انسان می‌گیرد، اضافه کرد: پیمان عقلی به معنای این است که خداوند به انسان نعمت عقل داده است و انسان می‌تواند تدبر کند و پایبندی به این عهد یعنی انسان در امور بیندیشد.

وی با بیان اینکه عهد شرعی یعنی عمل به آنچه که خداوند و رسولش امر کردند، اظهار کرد: عهدی که بین انسان‌ها منعقد می‌شود از دیگر عهدهاست و همه اقشار اعم از فروشنده، مشتری، علما و... عهد و پیمانی دارند همه افراد نسبت به خانواده، جامعه و.. عهد و پیمان دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر