کد خبر: 148371
A

واکنش ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد به انتشار نامه رییس صدا و سیما به رئیس جمهور/ پربیننده‌ترین سریال تلویزیون زیر ۴۰ درصد بیننده داشته

ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد اسلامی به انتشار نامه رییس صدا و سیما به رئیس جمهور توسط سایت دیده بان ایران واکنش نشان داد. این ارگان مطبوعاتی اصولگرایان با اشاره با نامه منتشر شده در سایت دیده بان ایران نوشت: یک سایت خبری مدعی شده از طریق منابع خبری‌اش در صداوسیما به متن نامه پیمان جبلی رییس صدا و سیما دست پیدا کرده و با توجه به محرمانه نبودن این مکاتبه، آن را منتشر کرده است. این همان نامه‌ای است که جبلی از رئیسی خواسته تا فیلیمو فیلتر شود.

واکنش ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد به انتشار نامه رییس صدا و سیما به رئیس جمهور/ پربیننده‌ترین سریال تلویزیون زیر ۴۰ درصد بیننده داشته

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد اسلامی به انتشار نامه رییس صدا و سیما به رئیس جمهور توسط سایت دیده بان ایران واکنش نشان داد.

 این ارگان مطبوعاتی اصولگرایان با اشاره با نامه منتشر شده در سایت دیده بان ایران نوشت: یک سایت خبری مدعی شده از طریق منابع خبری‌اش در صداوسیما به متن نامه پیمان جبلی رییس صدا و سیما دست پیدا کرده و با توجه به محرمانه نبودن این مکاتبه، آن را منتشر کرده است.

این همان نامه‌ای است که جبلی از رئیسی خواسته تا فیلیمو فیلتر شود.

جبلی در نامه خود به رییس جمهور نوشته است:« متاسفانه سکوی فیلیمو بدون توجه به مقررات، به دفعات در  حوزه تولید و انتشار سریال ها، از اخذ مجوز استنکاف کرده و در مورد اخیر با انتشار قسمت اول سریال سقوط که با موضوعی کاملا امنیتی و بدون اخذ هر گونه مجوزی ساخته و منتشر شده است، سیاست های نظام در خصوص نحوه حضور و فعالیت برخی بازیگران که در حوادث و اغتشاشات اخیر به ارکان نظام توهین کرده و با پناه بردن به شبکه های سعودی- صهیونیستی قصد رهبری حوادث و ناآرام کردن فضای امنیتی کشور را دارند نیز، مد نظر قرار نداده است. در همین راستا این پلتفرم با برهم زدن رویه های ممیزی محتوا، مالا تامین مالی چهره های بعضا مغرض را که محلی برای حضور در رسانه ملی و یا تولیدات سینمایی دارای مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارند بر عهده گرفته است. به عنوان مثال و از قرار اطلاع برخی از چهره ها که حضور در جشنواره فیلم فجر و یا تولیدات رسانه ملی به اصطلاح تحریم کرده اند در حال حاضر با بازی در آثار این پلتفرم و یا دریافت پیش پرداخت های قابل توجه ضمن دهن کجی به ارکان نظام، از این طریق به حیات سیاسی خود ادامه می دهند... خواهشمند است در خصوص مسدود کردن خدمات دامنه اینترنتی مذکور و حذف کلیه آثار فاقد مجوز از ساترا از جمله سریال سقوط و .... در تمامی پلتفرم ها دستور اکید صادر فرمایید» 

فرهیختگان در ادامه گزارش خود نوشته است: این درخواست از آنجایی مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته که مطابق نظرسنجی‌هایی که مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر کرده، پربیننده‌ترین سریال این سازمان زیر ۴۰ درصد بیننده داشته

بیشتر بخوانید:متن نامه رئیس صدا و سیما به رئیس جمهور/ با فیلیمو برخورد و دامنه اینترنتی آن مسدود شود!+متن نامه

این درحالی است که یک خبر غیررسمی که ماه گذشته منتشر شد درباره «آزادی مشروط» ادعا داشت، فقط ۱۶‌درصد مخاطب داشته و مخاطب ثابت آن یک‌درصد است! گفته می‌شد این آمار مربوط به نظرسنجی نیمه اول آذرماه بوده

اما آخرین آماری که سایت مرکز تحقیقات صداوسیما درباره سریال‌ها منتشر کرده مربوط به مردادماه است که طبق آن سریال«برف بی صدا می‌بارد » از شبکه سه با36/1 درصد مخاطب، پر بیننده‌تر از سایر سریال‌ها بوده‌ است.

بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات، سریال «مستوران» از شبکه یک سیما با15/4 درصد مخاطب، پربیننده‌ترین سریال سیما در نیمه اول تیر ماه 1401 بوده‌ است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر