کد خبر: 14842
A
دیده بان ایران گزارش می دهد:

بذرپاش؛ احمدی‌نژادی دیگر در اردوگاه اصولگرایی/ احتمال حمایت "جمنا" و "مصباح" از کاندیداتوری بذرپاش!

مهرداد بذرپاش جدیدترین گزینه اصولگرایان برای هماوردی با روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 است؛ جوانی 36 ساله که اصولگرایان امیدوارند از او یک احمدی نژاد دیگر بسازند؛ البته از نوع بی خطر و هدایت شده! آنطور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بذرپاش پوستر و شعار انتخاباتی‌اش را هم طراحی کرده و قرار است با شعار "وطنم ای شکوه پابرجا" ! پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بگذارد

بذرپاش؛ احمدی‌نژادی دیگر در اردوگاه اصولگرایی/ احتمال حمایت "جمنا" و "مصباح" از کاندیداتوری بذرپاش!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهرداد بذرپاش جدیدترین گزینه اصولگرایان برای هماوردی با روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 است؛ جوانی 36 ساله که اصولگرایان امیدوارند از او یک احمدی نژاد دیگر بسازند؛ البته از نوع بی خطر و هدایت شده! آنطور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بذرپاش پوستر و شعار انتخاباتی‌اش را هم طراحی کرده و قرار است با شعار "وطنم ای شکوه پابرجا" ! پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بگذارد؛ طبق اعلام منابع غیررسمی، جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) نیز بر روی بذرپاش نظر مساعدی دارد اما فعلا قصد اعلام حمایت آشکار از وی را ندارد تا تکلیف محمدباقر قالیباف و آینده سیاسی‌اش، معلوم گردد. 

*سه ساعت چانه‌زنی برای جلب نظر علامه

اوایل بهمن ماه بود که خبر دیدار سه ساعته بذرپاش با علامه مصباح در موسسه پژوهشی امام خمینی قم، خبرساز شد؛ دیداری که اگر فرض کنیم 2 ساعت آن به مسائل معرفتی و مبنایی و معضلات سیاسی و اجتماعی اختصاص داشته بود؛ قطعا یک ساعتی میان آنها مسائل انتخاباتی نیز مطرح گردیده است. اگر چه سعید جلیلی کاندیدای بالقوه انتخابات، پر‌اقبال‌ترین گزینه برای مورد حمایت قرار گرفتن از جانب علامه مصباح در اردیبهشت 96 است اما با مرور اتفاقات سال 92 به این نتیجه می رسیم که علامه مصباح قابلیت تغییر گزینه محبوب انتخاباتی‌اش را دارد؛ چه آنکه در انتخابات 92 وی در ابتدای امر، شهادت داد«هیچ کس را روی زمین و زیر آسمان اصلح از کامران باقری لنکرانی نمی‌شناسد» اما چند روز بعد، سعید جلیلی را مورد تفقد قرار داد و به حمایت از او پرداخت! از اینرو بذرپاش نیز می‌تواند به حمایت علامه مصباح و حلقه مریدانش در جبهه پایداری امیدوار باشد.

*احمدی‌نژادیسم؛ نسخه انتخاباتی بذرپاش

اما بذرپاش برای به تن کردن ردای ریاست جمهوری که به نظر می‌رسد قواره آن برایش اندکی بزرگ است، بیش از آنکه به حمایت علامه مصباح و طیف پایداری نیازمند باشد، محتاج ریختن آرای پایگاه اجتماعی احمدی نژاد به سبد رای خود است! او برای این کار باید به تقلید از رئیس جمهور سابق بر حجم رفتار عوامگرایانه‌اش بیفزاید و صرفا هویت سیاسی خود را منحصر به نقد برجام نگرداند؛ البته جناب بذرپاش با سخنرانی‌ها و نطق‌های اخیر خود نشان داده که از استعداد پوپولیستی قابل قبولی برخوردار است؛ این را می شود با مداقه در باب چند نمونه از تکه‌های سخنرانی وی در ماه‌های اخیر، استنباط کرد؛«دستتان را از جیب مردم درآورید و به مردم اعتماد کنید؛ راه پیشرفت کشور اعتماد به این مردم است»! « نسل سوم، ابوموسی اشعری‌صفتان ساده‌لوح را که باعث بدبختی تاریخ شدند خوب می‌شناسد»! «ما ساندیس را می‌خوریم و نی آن را در چشم بدخواهان نظام می‌کنیم»!

اگر چه با بیانیه‌ای که شنبه هفته جاری از سوی احمدی‌نژاد منتشر شد و وی در آن هرگونه حمایت از کاندیدای انتخاباتی را نفی کرد اندکی از امید بذرپاش و تیمش برای جلب بدنه هوادار احمدی نژاد کاسته شده است؛ اما این دلیل نمی‌شود تا این جوانِ سودایی تکیه بر کرسی پاستور، استراتژی انتخاباتی تسخیر قلوب عوام یا همان احمدی نژادیسم را کنار بگذارد. 

بذرپاش که در دو سه سال اخیر در قامت صاحب امتیازی روزنامه "وطن امروز"، توانسته در میان راستی‌های سپهر سیاسی ایران بویژه طیف نواصولگرایان، عرض اندام کند و در خط مقدم تخریب دولت اعتدالگرای یازدهم قرار گیرد؛ اکنون نیز امیدوار است با پشتوانه تریبون رسانه‌ای‌اش و منویات آن که ملغمه‌ای از پوپولیسم، خردستیزی، ایدئولوژی‌زدگیِ تهییجی و لمپنیسم سیاسی و رسانه‌ای است، موتور تبلیغات انتخاباتی‌اش را گرم نگه دارد.  

بذرپاش یک نکته را به درستی از مافوق سابقش یعنی احمدی نژاد آموخته است؛ او یاد گرفته که برای محبوب شدن در میان توده مردم و به تبع آن رای آوری، باید مدیریت گذشته را نه با دامنه 4 ساله که با دامنه 30 ساله، نفی و تخریب کند و برای مردم بگوید که همه روسای گذشته از خط انقلاب منحرف شده و خسارت و غَبن آفریدند و اوست که می‌خواهد کشتی انقلاب را به مسیر اصلی بازگرداند! فحوای کلام جناب بذرپاش در سخنرانی دو هفته گذشته‌اش در جمع مهندسین صنعتی اصفهان، همین نکته فوق‌الذکر بود. 

بذرپاش که در 28 سالگی در دولت نخست احمدی نژاد، به سمت مدیرعاملی پارس خودرو منصوب شد و عنوان جوانترین مدیر کشور را به نام خود ثبت کرد، حالا می‌خواهد جوانترین رئیس دولت تاریخ ایران از صدر مشروطه تا کنون لقب گیرد؛ او در این مسیر رقبای سرسختی را نه از جناح مقابل بلکه در میان همقطاران خود دارد!

گزارش از نیما صداقت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر