کد خبر: 148844
A

کیهان: ای‌کاش بازیگرانی که جشنواره را تحریم کردند، زودتر از اینها جشنواره و بلکه سینمای ایران را تحریم می‌کردند تا مردم هم از دیدن آنها فارغ می‌شدند

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری مطرح کرده است که چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به‌رغم تلاش‌های گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای برای تحریم این جشنواره اما با رونق و پویایی بیشتری نسبت به سال‌های اخیر درحال برگزاری است.حتی شورای مرکزی انجمن منتقدان که با اعلام عدم حضور در جشنواره خواستند به جوّ تحریم جشنواره بدمند، با عدم همراهی بدنه منتقدان سینمایی مواجه شدند. آن‌طور که روابط عمومی جشنواره فجر اعلام کرد، بیش از هزاروپانصد نفر از منتقدان و اهالی رسانه متقاضی حضور در جشنواره بودند. این استقبال گسترده باعث شد که برگزار‌کنندگان جشنواره مجبور شوند در کنار خانه جشنواره در برج میلاد که معمولا پذیرای اهالی رسانه هم هست، پردیس سینمایی ملت را هم به‌عنوان خانه دوم و مرکز رسانه‌ای جشنواره به‌کار بگیرند.

کیهان: ای‌کاش بازیگرانی که جشنواره را تحریم کردند، زودتر از اینها جشنواره و بلکه سینمای ایران را تحریم می‌کردند تا مردم هم از دیدن آنها فارغ می‌شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری عنوان کرده است که چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به‌رغم تلاش‌های گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای برای تحریم این جشنواره اما با رونق و پویایی بیشتری نسبت به سال‌های اخیر درحال برگزاری است.

بنابر گزارش دیده بان ایران روزنامه کیهان در ادامه گزارش خود نوشته است:

فشارها و فضا‌سازی­‌ها برای عدم شرکت هنرمندان در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به حدی بود که این شبهه به وجود آمد که جشنواره فیلم فجر امسال به خاطر استقبال سرد هنرمندان، اصلا برگزار نخواهد شد. طوری که حتی رسانه وابسته به دستگاه اطلاعات و امنیت آلمان(دویچه‌وله)، چند روز قبل از شروع جشنواره فیلم فجر در گزارشی خیالی و در حالی که هنوز جشنواره آغاز نشده بود از آغاز جشنواره فیلم فجر در سکوت و با سالن خالی خبر داده بود! 

این در حالی است که پس از فراخوان، آثار بیشتری نسبت به سال قبل در جشنواره شرکت کردند و در نهایت نیز تعداد آثار راه‌یافته به بخش مسابقه نیز بیش از دوره قبل بود. نکته مهم این است که اغلب آثار جشنواره فیلم فجر امسال متعلق به نسل نوین فیلمسازان است که نشان‌دهنده شکست کامل تحریم جشنواره نزد جوانان سینمای ایران است. البته تعداد انگشت‌شماری از کارگردان‌ها و بازیگران فیلم‌های حاضر در جشنواره، به نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های خود نیامدند که ناشی از تهدید و ارعاب‌های گروه‌های فشار فعال در شبکه‌های اجتماعی است. اما استقبال قاطبه هنرمندان و حضور گرم مردم در سالن‌های سینما، نشان داد که این گروه‌های فشار، در جامعه جایگاهی ندارند. 

حتی شورای مرکزی انجمن منتقدان که با اعلام عدم حضور در جشنواره خواستند به جوّ تحریم جشنواره بدمند، با عدم همراهی بدنه منتقدان سینمایی مواجه شدند. آن‌طور که روابط عمومی جشنواره فجر اعلام کرد، بیش از هزاروپانصد نفر از منتقدان و اهالی رسانه متقاضی حضور در جشنواره بودند. این استقبال گسترده باعث شد که برگزار‌کنندگان جشنواره مجبور شوند در کنار خانه جشنواره در برج میلاد که معمولا پذیرای اهالی رسانه هم هست، پردیس سینمایی ملت را هم به‌عنوان خانه دوم و مرکز رسانه‌ای جشنواره به‌کار بگیرند.

در بخشی دیگری از این متن آمده است: بازیگران فیلم «چرا‌ گریه نمیکنی؟» که اتفاقا بازی‌های ضعیفی ارائه کرده و شانسی برای موفقیت نداشتند، روغن ریخته را نذر کرده و اعلام کردند که جشنواره را تحریم کرده‌اند! البته این به اصطلاح تحریم، فضا را برای بهتر دیده شدن استعدادهای جدید و جوان‌تر فراهم کرده که از جنبه‌های مهم و مثبت چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است. بنابراین باید گفت‌ ای‌کاش چنین افرادی زودتر از اینها جشنواره را و بلکه سینمای ایران را تحریم می‌کردند تا هم مردم از دیدن آنها فارغ می‌شدند و هم امکان دیده شدن افراد شایسته اما مهجور فراهم می‌شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر